Cam & co
I vår fantastiska trädgård står ett STORT träd, närmare 15 meter högt skulle jag tro, som till bladen ser ut att likna en hängalm ... men så vitt jag vet så kan hängalmar bara bli runt 4 meter höga(?). Så vad kan det vara som växer i vår trädgård?

Trädet har hängande grenar som ser ut som rötter som växer uppe i trädet & står man under lövverket så kan man tro att man befinner sig i en sagovärld som "sagan om ringen" ... Vi bor i Marks kommun precis mitt på gränsen för växtzon 3 & 4.





Åsa, mälardalen zon 2
Ser ut som bok (Fagus) tycker jag.
Whiskuchi
Fler Markbor - välkommen!! laugh.gif
Piccante
Det är nog en bok. Jag blev själv lite förbryllad förra sommaren när jag såg ett träd med lustigt utseende, liknande ditt. Det visade sig vara en bok då oxå. Uppenbart är boken rätt "formbar" om den tuktas och beskärs, kan få varierande utseende.

Roligt med fler markbor på odla biggrin.gif
Cam & co
Tack för välkomnandet! Jodå - vid närmare efterforskningar på nätet nu så har jag kunnat konstatera med er hjälp att det är en Hängbok, en Fagus sylvatica Pendula, med största sannolikhet. Det stämmer också med höjden då dessa ska kunna bli 10-15 meter, vilket är precis så stort som vårt träd är :-) KUL. Men vänta bara .... vi har 5000 kvm trädgård här och än är det mycket som är namnlöst för oss *s* Så jag lär återkomma med fler bilder ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon