Rossi
Är det någon som har koll på literpriset på jordgubbar till midsommar? Det är ju sagt att tillgången ska vara god med tanke på de senaste veckornas soliga väder.

Vi är självförsörjande på jordgubbar (har just varit ute och kollat och sett att de röda bären räcker till imorgon).

Ett tips om ni får gubbar över: Frys in bären och lägg dem sedan frysta i matberedaren tillsammans med lite yoghurt av valfri sort + lite fruktsocker så får ni en underbart god smoothie. Vitaminrik och mager.
netaave
Runt 30 kr/litern kostar de svenska här.
De tyska kostar 10 kr och är minst lika goda. Fast man vill ju ha svenska på midsommsr här.
Björken
20 kr litern kostar de svenska jordgubbarna här.
Trädet (ZonV)
30 kr i Umeå
Månskensbonden
Ja jäklar, man bor visst på fel ställe....här kostar dom 65 kr kilot på Konsum... sad.gif

Fast, jag HAR åtmistone små kart på mina plantor!! -Midsommar kan man väl fira i ett par veckor, eller hur?! -Då hinner de nog mogna! biggrin.gif
ninnisky
Köpte svenska jordgubbar för 15:- litern idag på torget i stan!
Jättefina och goda!
kristina_tj
I Söderhamn kostar de också de svenska ca 30 kr litern. Kilopriset kollade jag inte. Fanns belgiska också, men de var bara några kronor billigare
Magdis
29.90 kostade de på Kvantum i Piteå idag. På Coop forum såg jag att de tog 35 kr/l igår. Jordgubbar MÅSTE man ju ha på midsommar!
fruberglund
Köpte svenska på Coop för 30 kr. Vi har några färdiga i landet men inte så det räcker, synd för de som fått mogna i landet är ju 100000000000 gånger godare!
Hannele
CITAT (netaave @ 22-06-2006, 16:50)
Runt 30 kr/litern kostar de svenska här.
De tyska kostar 10 kr och är minst lika goda. Fast man vill ju ha svenska på midsommsr här.

Ska du prata med dem? laugh.gif biggrin.gif
Whiskuchi
30 kr betalade jag utanför Coop i Borås igår.
*Molly*
35 kronor litern betalade jag igår i ett stånd utanför en ICA affär.
Såg senare att på Coop Konsum kostade de 30 kronor litern.
kristina_tj
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 23-06-2006, 12:13)
Jordgubbar MÅSTE man ju ha på midsommar!

Ja, det är klart man måste. Jag ska jobba imorrn, så jag måste tyvärr vara här i Uppsala istället för midsommarfest i skärgården i Hälsingland med mina föräldrar, men jag gjorde mig en minijordgubbstårta ändå rolleyes.gif
Eva i Skåne
30kr för de svenska, samma som de tagit hela veckan.
8kr litern för belgiska! och de var kanonfina, lika fina som de svenska varit i veckan.
Magdis
CITAT (Eva i Skåne @ 23-06-2006, 23:51)
8kr litern för belgiska! och de var kanonfina, lika fina som de svenska varit i veckan.

Wow, vad billigt! Önskar det fanns att få tag på här också. Har man själv anor från Belgien så måste ju jordgubbarna därifrån duga åt en också! biggrin.gif
zaaritha
35kr/l här. Söta o goda!
Allis
49.90/kg fick jag betala på Ica
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon