Full version: homohatare,homofober
Sidor: 1, 2, 3
Alexander-VG-zon3
hejsan
alla

vad tycker ni om det att man inte ska kunna uttrycka sin kärlek utan istället kan bli nerslagen eller till å med att döda nån .
Reserv
CITAT (flaxss @ 10-06-2006, 12:11)
hejsan
alla

vad tycker ni om det att man inte ska kunna uttrycka sin kärlek utan istället kan bli nerslagen eller till å med att döda nån .

Vad man tycker om det? blink.gif Finns det nån som tycker at det är okay tror du? unsure.gif Homofobier kan ofta va´uttryck för den egna sexuella osäkerheten.......men inte alltid. Min ena jänta hade en period där hon va´mycket osäker på sin sexuella läggning, men det bottnade i en våldtäckt som gjorde att i hennes ögon va´alla karlar utom pappa svin. Hennes och hennes likasinnade vänners måtto va´: Man förälskar sig inte i ett kön, utan i en personlighet..........Nu har hon visserligen kommit på att tjejer minsan är lika stora svin, så jag sa att då är det bara kloster som återstår då rolleyes.gif tongue.gif
Tillbaks till ursprungsfrågan.......självklart ska alla få uttrycka sin kärlek utan att för den skull riskera hälsan eller livet wub.gif
Airamya
Håller med ovanstående talare.
Hannele
Lika ledsamt, när natten till Nationaldagen kom några nazister till hungerstrejkande sudaneserna
och kastade griskött på dem och urinerade på deras tält... sad.gif mad.gif wacko.gif

Lev och låt andra leva.
Reserv
Jag ser det hellre som allas lika värde blink.gif Men att tycka att det är lika ledsamt att sudaneser får griskött kastat på sig och att några pissar på deras tält som att nån homosexuell misshandlas till döds blink.gif wacko.gif Jag anser att mord/vållande till annans död är fasen så mycket värre än att några trakasserar och jävlas med andra, sen spelar det juh ingen roll om det skulle vart det omvända, att man kastat kött och pissat på homosexuellas tält och misshandlat en sudanes till döds.

Trådskaparen ville veta hur vi andra ställer oss till att homosexuella misshandlas (ibland till döds) och förvägras visa sin kärlek öppet. Så åter till ursprungsfrågan wub.gif
karjo
"Älska din nästa..." Visa respekt och låt folk leva sina liv så att de är lyckliga, men självklart får detta inte ske på ett sådant sätt så att andra människor skadas (men det är ju en helt annan fråga).

Kort sagt, är en människa lycklig i sitt liv så är jag glad för dens skull, oavsett läggning! smile.gif wub.gif
andersen
CITAT (Hannele @ 10-06-2006, 14:23)
Lika ledsamt, när natten till Nationaldagen kom några nazister till hungerstrejkande sudaneserna
och kastade griskött på dem och urinerade på deras tält... sad.gif mad.gif wacko.gif

Lev och låt andra leva.

Ja det är fördjävligt, men dom blev väll inte utsatta för homohatare? utan det var väll för att dom var invandrare som nazisterna gav sig på dom.

Jag tycker att nazistiska partier skall förbjudas.
Hannele
CITAT (andersen @ 10-06-2006, 14:58)
Ja det är fördjävligt, men dom blev väll inte utsatta för homohatare? utan det var väll för att dom var invandrare som nazisterna gav sig på dom.

Jag tycker att nazistiska partier skall förbjudas.

De är ju nazisterna, som hatar och misshandlar homosexuella - och alla andra avvikande. mad.gif wacko.gif
Björken
Jag svarar på flaxss fråga och tar inte ställning i något annat i denna tråd. Jag tycker som flera andra att kärlek oavsett till vilken ska inte leda till misshandel eller död.
Inga från Närke
CITAT (Björken @ 10-06-2006, 16:12)
Jag svarar på flaxss fråga och tar inte ställning i något annat i denna tråd. Jag tycker som flera andra att kärlek oavsett till vilken ska inte leda till misshandel eller död.

Håller fullt med tidigare skrivare.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Reserv @ 10-06-2006, 12:24)
Vad man tycker om det? blink.gif  Finns det nån som tycker at det är okay tror du? unsure.gif  
Tillbaks till ursprungsfrågan.......självklart ska alla få uttrycka sin kärlek utan att för den skull riskera hälsan eller livet wub.gif

oki jag tror inte det finns nån som tycker det är oki med att vara hatare , men jag är i samma sits därför för min pappa är ju mer elller mindre hatare och nu ska jag inte få träffa den jag vill utan jag ska bli förbjuden å träffa den jag är kär i . och som även så tycker jag man ska kunna visa typ som på nere stan som att krams eller hålla hand som man inte kan .kanske i större städer m.m. . men det bor ju inte jag i .
men man bårde göra nåt så även den andra folket kan uttrycka det utan att ha en rädsla i huet att man ska bli nerslagen m.m. .
Alexander-VG-zon3
CITAT (Reserv @ 10-06-2006, 14:52)
Jag ser det hellre som allas lika värde blink.gif  Men att tycka att det är lika  ledsamt att sudaneser får griskött kastat på sig och att några pissar på deras tält som att nån homosexuell misshandlas till döds  :blink:  :wacko: Jag anser att mord/vållande till annans död är fasen så mycket värre än att några trakasserar och jävlas med andra,

jag tycker med alla skulle ha likavärde men det har vi inte hur det än är . bara inte det likavärdet inte skador nån anna då är det sämre .
men som nu med mord det är ju bättre man bler trakeserad än dödad . men nu är dte så att om jag nu bara skulle hålla han med en kille eller rätt av kyssa en så skulle lika gärna nån se det och sen ta en kniv å döda mig .
Alexander-VG-zon3
CITAT (Björken @ 10-06-2006, 16:12)
Jag tycker som flera andra att kärlek oavsett till vilken ska inte leda till misshandel eller död.

fast så är dte inte . och hur ska man då kunna göra så det kan bli acepterat .
Alexander-VG-zon3
sen vet jag inte om nazister har allt med detta att göra , uten dte kan någ vara vem som helst som hatar homosexuella ,eller så har dom haft elelr gjort nåt sånt i tonåren som att kysst en kille å sen för att dölja det bler dom hatare .medans killar eller tjejer som inte har haft en tanke,känsla,upplevels inom gayvälden utan dom har inget att dölja därför hatar dom inte dom adnra . men dom som haft då nåt inann bler kanske hatare . sen vet jag inte hur stor det nazister är men dte är någ inte hlet deras fel
Inga från Närke
Det är nog för nytt ännu för att vi (jag) hetro skall till 100% se det som en naturlig sak. Drar inte alla över en kam, men så tror jag att det är.
Trots att vi (jag) inte är hatare eller så, tar det lite tid att vänja sig om man t.ex. skulle möta ett par på sta´n och särskilt i en liten stad där man inte är så anonym. Det är ju inte så vanligt att se 2 killar kramas och pussas öppet och då reagerar man nog som hetro fast man innest inne inte vill det.
Det gäller för alla som är homo att förstå oss som inte är det och gå varligt fram så att vi blir vana vid den situationen, för trots allt finns det ju inte så många i små städer och på små platser.
Många flyttar till större städer för där är man mera anonym och samtidigt tar många det mera naturligt eftersom det finns mera homosexuella där.

Men ge inte upp försök att prata med din pappa samtidigt som du måste förstå honom också. Många tankar far i hans huvud, undran, kanske besvikelse och tankar om att är det hans fel m.m. Barnbarn som eventuellt uteblir, det finns nog mycket som han grunnar över och vad skall andra tycka. Ta det lugnt och varligt när ni pratar.
Alexander-VG-zon3
jag själv tycker ju inte dte är konstigt med två tjejer eller en av varje göra nåt öppet . typ hadde man sett en ung pojke som kysser en äldre kvinna eler man som kanske då hadde jga börjat funderar lite mer om det står rätt till .
för jag tycker dte har funnist rätt så lännge fast man inte är en hatare så bård eman vänja sig för som jag då ingen tillåter oss att göra så det bler vanligt . man bårde undervisa det mer än vad som görs eller nåt så alla förstår dte är lika vanligt .

fast pappa ska vi inte gå in på här .

men ändå jag skiter i hur hetro dom gör på stan m.m . men just när dte är två killar eller tjejer så ska alla tycka det är konstigt .
fast jag drar ju inte alla över ne kam så eller jag vet inte men ändå .
alla är inte hatare många tvärtom . men dte behöver ju inte alltid just vara nazister som gör det utan det kna vara vanliga personer med .
Reserv
Linus, jag tror du behöver ett bra stöd, och det kan du få på RFSL. Jag har kollat upp och du har ett i Kristianstad på N.Kanalgatan 2, tel.044-10 65 90. Där kan du hitta många nya kompisar med samma erfarenheter som du och som bättre vet hur du ska bearbeta farsan. Som förälder så är det lite svårt att smälta, när jänta kom hem och deklarerade sin homosexualitet så tog jag det bara som att hon ville kolla vart mina gränser gick......hon hade juh hoppats på att farsan skulle va´lite mer open minded än jag va´. sad.gif Nu när man fått lite distans till det hela så är det inte så farligt, jag har vart med henne på RFSL och träffat hennes vänner, riktigt trevliga människor både jänterna och grabbarna. Jag hoppas att du får din pappa att inse att man inte alltid kan styra över sina känslor, tala om för honom att det är inte ett kön man förälskar sig i det är personen. lycka till wub.gif
Diabolique
Jag håller med ovanstående talare.
RFSL är en guldgruva för många homo och bisexuella, och särskillt de som inte bor i storstaden. RFSL har bokstavligen räddat livet på många jag känner, genom att de bidragit med en mötesplats där homosexuella och bisexuella "hittat hem" och vågat "komma ut".
Just "komma ut"- processen och de gemensamma erfarenheterna är något som man inte kan får så bra råd och stöd om av övriga samhället. Ingen annan kan helt förstå situationen om de inte själva upplevt samma sak.

Just pappor är ofta ett kapitel för sig. Jag känner en kille som kommer att ha det ganska jobbigt en tid nu med sin pappa. Men killen tröstar sig själv med att "Om det har tagit mig 17 år att aceptera mina känslor och stå för den jag är, så kan jag ha översende med att även pappa behöver tid för att hantera det". En mycket klok kille som jag tycker väldigt mycket om...

Kolla in RFSLs hemsida

QXs hemsida är också trevlig, även om jag själv tycker att många i deras comunity är lite väl sexinriktade.
Alexander-VG-zon3
qruiser är jag redan medelm på å där hittad ejag min kille som jag har nu .
fast ja denna tråd blev me rän vad jag tråde men men .
coh deras sida har ajg med RFSL .
ja jag kan någ inte komma mer med denan tråd ^^
och dte är så mycket me rän vad jga kan berätta här . som jag inte komemr till atta gör heller .
men ja . tack Reserv och Diaboligue wub.gif wub.gif
för jag har ju vad man ska säga redan gjort allt alltså kommit ut m.m. å antal bråk å allt . å jag acepterat mig med . men min pappa är helt låst och allt .ja
jag är redan en bit på väg fast dte går sakta .
men tack igen ni två .
Alexander-VG-zon3
CITAT (Reserv @ 10-06-2006, 18:46)
. Som förälder så är det lite svårt att smälta, när jänta kom hem och deklarerade sin homosexualitet så tog jag det bara som att hon ville kolla vart mina gränser gick......hon hade juh hoppats på att farsan skulle va´lite mer open minded än jag va´. sad.gif Nu när man fått lite distans till det hela så är det inte så farligt,

hur länge å gick det inann allt var bra eller om jag förstått dte rätt .
svårt att fumolera tille n fråga .
men jag menar som me dmin pappa kanske det släpper efter ett tag när han har fatta att jag kommer stana med en kille livet ut m.m. .
för jag fröstår ju pappa me dhelt å hålet . men ändå så tänker han inte på mig känns dte som elelr nåt . ja
Farbror Blå

Allt hat är av ondo!

Att hata någon och försölja den är alltid fel, oavsett orsaker.
Reserv
CITAT (flaxss @ 10-06-2006, 19:27)
CITAT (Reserv @ 10-06-2006, 18:46)
. Som förälder så är det lite svårt att smälta, när jänta kom hem och deklarerade sin homosexualitet så tog jag det bara som att hon ville kolla vart mina gränser gick......hon hade juh hoppats på att farsan skulle va´lite mer open minded än jag va´. sad.gif  Nu när man fått lite distans till det hela så är det inte så farligt,

hur länge å gick det inann allt var bra eller om jag förstått dte rätt .
svårt att fumolera tille n fråga .
men jag menar som me dmin pappa kanske det släpper efter ett tag när han har fatta att jag kommer stana med en kille livet ut m.m. .
för jag fröstår ju pappa me dhelt å hålet . men ändå så tänker han inte på mig känns dte som elelr nåt . ja

Ska jag va´ärlig så tror jag det är lite känsligare om det är grabbarna som väljer att hålla sig till grabbar, tjejer känns mer naturligt ihop, men man älskar sina barn oavsett sexuell läggning hos dom. Innan jag accepterade att jänta va´homosexuell så tog det väl några månader, men jag va´så säker på att hon bara drev med mig. Idag är hon bisexuell och trivs med sig själv. Bara det att din pappa vet om hur du känner, ger juh honom en chans att börja bearbeta att det är en kille du vill leva med och inte en tjej. Men gå inte in på att du är så kär i just den här killen så du ska leva hela livet med honom, det kan du aldrig veta, kärleken består men föremålen växlar ofta i din ålder. Visst, det kan juh hålla länge också, men det som är det vesäntliga är juh att din pappa ska acceptera din sexuella läggning först och främst. wub.gif
Alexander-VG-zon3
min kille nu är inte säkert vi har sagt vi ska ta dte lungt jag vet inte äns om dte håller men hoppas på det . wub.gif
det vet jag
men tack ändå ska ta mig till allt . det är svårt å berätta allt så här öppet så jag
stänger denna tråd inann det bler för mycket . för dne blev mer än vad ajg tråde wub.gif
Fialotta
CITAT (flaxss @ 10-06-2006, 19:53)
min kille nu är inte säkert vi har sagt vi ska ta dte lungt jag vet inte äns om dte håller men hoppas på det . wub.gif
det vet jag
men tack ändå ska ta mig till allt . det är svårt å berätta allt så här öppet så jag
stänger denna tråd inann det bler för mycket . för dne blev mer än vad ajg tråde wub.gif

Jag önskar av hela mitt hjärta dig all lycka i framtiden...och jag är säker på att din pappa kommer att tänka om bara han fått vänja sig lite...du är hans barn oavsett...innerst inne så älskar han dig...glöm inte de wub.gif
yenny
Jag tycker all kärlek är vacker, vilket kön det än handlar om wub.gif
Så homohatare o homofober har jag inte mycket till övers för.
Man måste ju få älska vem man vill tycker jag, man väljer ju inte den man blir kär i.
Gåsis
Lycka till från mig med wub.gif Man kan inte göra något åt vad andra har i sin ryggsäck (din pappa) utan man får försöka forma sin egen framtid och göra sin egen lycka.
Din pappa kommer ändå alltid att älska dig, men kanske inte alltid vad du gör.

/Åsa
Caprice
Hoppas det löser sig för dej, Linus... wub.gif

Tänk på att det är din pappa som har problem, inte du...
gammelnalle
JAG är HOMOFOB !!!



erkänner jag gärna... men det innebär inte att jag "knackar bögar" eller dyligt...

b
Alexander-VG-zon3
CITAT (gammelnalle @ 11-06-2006, 21:16)
JAG är HOMOFOB !!!



erkänner jag gärna... men det innebär inte att jag "knackar bögar" eller dyligt...

b

varför då det är ingte farligt och det skadar ingen .
åhh vad ni är snälla Gåsis å Caprice wub.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (flaxss @ 11-06-2006, 22:28)
CITAT (gammelnalle @ 11-06-2006, 21:16)
JAG är HOMOFOB !!!



erkänner jag gärna... men det innebär inte att jag "knackar bögar" eller dyligt...

b

varför då det är ingte farligt och det skadar ingen .
åhh vad ni är snälla Gåsis å Caprice wub.gif wub.gif

Måste säga att jag håller med dig Linus...
Är väl inge farligt alls ... och skadar ingen. wub.gif
Vad man har för sexuell läggning ska inte avgöra hur man bemöts i samhället.
För ... vad har andra med din sexualitet öht att göra?
Hoppas att det snart löser sig med din pappa. smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Felix matte @ 11-06-2006, 22:34)
CITAT (flaxss @ 11-06-2006, 22:28)
CITAT (gammelnalle @ 11-06-2006, 21:16)
JAG är HOMOFOB !!!



erkänner jag gärna... men det innebär inte att jag "knackar bögar" eller dyligt...

b

varför då det är ingte farligt och det skadar ingen .
åhh vad ni är snälla Gåsis å Caprice wub.gif wub.gif

Måste säga att jag håller med dig Linus...
Är väl inge farligt alls ... och skadar ingen. wub.gif
Vad man har för sexuell läggning ska inte avgöra hur man bemöts i samhället.
För ... vad har andra med din sexualitet öht att göra?
Hoppas att det snart löser sig med din pappa. smile.gif

ja det är det jag menar wub.gif
om homesexuella hadde skdat andra personer då är dte en hlet anna sak men nu handlar dte om varje privat person om lägning som inte skador nån alls .
Alexander-VG-zon3
CITAT (Felix matte @ 11-06-2006, 22:34)
Hoppas att det snart löser sig med din pappa. smile.gif

tack för omtanken wub.gif
Magdis
Jag förstår mig inte på människor som hatar andra p.g.a sexuell läggning, ras eller religion. Hat överhuvudtaget har jag svårt att förstå mig på. Har folk inte bättre och viktigare för sig?

Man kan inte ändra på vem man är. Stå på dig Linus och jag hoppas också att din pappa kommer på bättre tankar.
storm
jag tycker inte någon ska sätta sig i så hög position att döma folk över huvud taget det är inte rätt.
storm
föresten linus håll på dig jag tror att det lönar sig i längden.
lissa
Jag tycker överhuvud taget att ingen har något att göra med andras sexuella läggningar.. Varför ska en homosexuell behöva berätta och förklara vilken sexuell läggning han/hon har ?? det är ju vars och ens ensak att bestämma med vem man vill dela sitt liv, hem och säng med..
En hetero behöver ju inte tala om för någon att dom är heteros, varför ska då en homosexuell behöva tala om att dom är homosexuella.. Det låter nästan lite som i AA, typ, jag heter XXX och är homosexuell..
Att man berättar det för familjen är ju fortfarande mer eller mindre nödvändigt för att slippa misstankar , missförstånd etc, men jag tror och hoppas att det inte dröjer för länge innan dagen kommer när sonen/dottern inte ska behöva berätta det för familjen, dessutom tror jag att familjemedlemmarna innerst inne vet hur läget liggerändå.
Så Linus, lev ditt liv som du vill leva det..för ditt liv är ditt, och du skadar ingen genom att följa ditt hjärta.
Jag är övertygad om att din familj vill att du ska vara lycklig, och när dom ser att du är det så försvinner nog dom flesta problemen..vare sig det är med en tjej eller kille.
Det viktiga är ju att din pappa respekterar dig, även om han inte förstår din läggning..men nu vet han ju hur läget är, och med det borde ju det ämnet vara punkt och slut mellan er..
Jag har en kompis ,som aldrig har tagit upp det med familjen, alla vet ändå att han är homosexuell, hans pappa förstår det inte riktigt, men har aldrig sagt något om det, och syskonen har alltid tagit det som en helt naturlig sak..


Jag tror att alla som riktar sitt hat mot olika folkgrupper är säkert olyckliga, och innerst inne rädda och fega människor, som har hittat sin "trygghet och skydd" i alla dessa hatrörelser.......Högst sällan man ser en nazi som vågar skrika glåpord och slå ner någon om dom inte har resten av gruppen omkring sig som stöd.
Jag förstår inte riktigt hur nazigrupper och liknande över huvud taget kan få vara legala...
Ullet
JAg kan inte tycka att kärlek ska bestraffas. Även om jag är 100% straight så har jag vänner och bekanta som är både homo-bi och inte gör det mig något. Vem folk tänder på bryr jag mig mycket litet om, bara min man tänder på mig. wub.gif wub.gif Det är lite ointressant vad folk gör i sängen, det är ju vem dom är som är det väsentliga.
kristerh
Jag tror nog din pappa kommer över det, det kanske kom som en chock
även fast han borde förstått, jag tror nog han mest är rädd för omgivningens reaktioner.
Jag har flera i min bekankapskrets som är bögar, och vem bryr sig om vilka som är i sänkammaren wink.gif men det finns ju givetvis folk som alltid kommer att ha åsikter unsure.gif men det är inget att bry sig om, (lättare sagt än gjort)
krister
Alexander-VG-zon3
CITAT (kristerh @ 12-06-2006, 11:07)
Jag tror nog din pappa kommer över det, det kanske kom som en chock
även fast han borde förstått, jag tror nog han mest är rädd för omgivningens reaktioner.
Jag har flera i min bekankapskrets som är bögar, och vem bryr sig om vilka som är i sänkammaren wink.gif men det finns ju givetvis folk som alltid kommer att ha åsikter unsure.gif men det är inget att bry sig om, (lättare sagt än gjort)
krister

fast det har ju gått en väldans tid nu 2 å en hallv månad eller nåt
Alexander-VG-zon3
CITAT (Ullet @ 12-06-2006, 08:33)
JAg kan inte tycka att kärlek ska bestraffas. Även om jag är 100% straight så har jag vänner och bekanta som är både homo-bi och inte gör det mig något. Vem folk tänder på bryr jag mig mycket litet om, bara min man tänder på mig. wub.gif wub.gif Det är lite ointressant vad folk gör i sängen, det är ju vem dom är som är det väsentliga.

jo även där varfär bry sig om det .
vad man gör i sängen eller vad a,n gör på stan förutom om dte nu skulle skadada nån då kan man bry sig .
Alexander-VG-zon3
CITAT (storm @ 12-06-2006, 00:47)
föresten linus håll på dig jag tror att det lönar sig i längden.

tusen tack för omtanken och lissa med tack,många snälla å goa perosner här inne wub.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (flaxss @ 12-06-2006, 11:20)
fast det har ju gått en väldans tid nu 2 å en hallv månad  eller nåt

Men Linus, 2½ månad är ju inte så lång tid! Du får låta det ta den tid det tar, det är nog lite olika för människor att bearbeta och acceptera saker och kan ta lite olika tid. Hoppas din pappa kan förstå och acceptera för både din och hans skull. Jag tror nog också att det är eventuellt negativa reaktioner från människor runt er som skrämmer honom, inte det faktum att du är homo! Modigt av dej att gå ut här på forumet med detta ditt högst personliga privata, och som du ser är människor mycket mer förstående än man kan tro, och det hoppas jag din pappa upptäcker också.
Gossen Ruda
Jag tänker inte inlåta mig i några diskussioner men instämmer med Gammelnalles inställning. Jag ogillar principen med homoförbindelser eftersom det enligt mig strider mot naturens ordning, men skiter fullständigt i om nån gör det. Det är inte mina problem. Men dom som inte tycker som jag får hitta på en annan etikett på mig, jag har inga fobier. Fobi kommer av grekiskans fobos som betyder fruktan och homofolket skrämmer mig inte.
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 12-06-2006, 18:15)
Jag ogillar principen med homoförbindelser eftersom det enligt mig strider mot naturens ordning

Vilken ordning?
Även bland djur finns det homosexuella... par.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 12-06-2006, 18:15)
Jag tänker inte inlåta mig i några diskussioner men instämmer med Gammelnalles inställning. Jag ogillar principen med homoförbindelser eftersom det enligt mig strider mot naturens ordning, men skiter fullständigt i om nån gör det. Det är inte mina problem. Men dom som inte tycker som jag får hitta på en annan etikett på mig, jag har inga fobier. Fobi kommer av grekiskans fobos som betyder fruktan och homofolket skrämmer mig inte.

hur kan det vara fel .
och är man homofob då är man rädd och så
äör man homohatare så vill man slå ner dom eller trakisera
niklaswik
CITAT (flaxss @ 10-06-2006, 18:00)
eller så har dom haft elelr gjort nåt sånt i tonåren som att kysst en kille å sen för att dölja det bler dom hatare .

Där tror jag du är nåt på spåren... Det kan mycket väl vara så att många som "hatar homosexuella" har gjort något som dom sen ångrat, sen hatar dom sig själva för att dom gjort något som "är sjukt/onaturligt" och tar ut det på andra för att slippa fundera på det själva.

Helt accepterat tror jag tyvärr aldrig att det kommer bli, hur mycket alla än säger att "dom/ni" är lika mycket värda. Så fort man använder ordet "dom" eller "ni" så menar man (kanske undermedvetet) att personen/personerna i fråga på nåt sätt är annorlunda.



Jaja... Hoppas hur som helst att det löser sig för dig! smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (niklaswik @ 12-06-2006, 18:29)
CITAT (flaxss @ 10-06-2006, 18:00)
eller så har dom haft elelr gjort nåt sånt i tonåren som att kysst en kille å sen för att dölja det bler dom hatare .

Där tror jag du är nåt på spåren... Det kan mycket väl vara så att många som "hatar homosexuella" har gjort något som dom sen ångrat, sen hatar dom sig själva för att dom gjort något som "är sjukt/onaturligt" och tar ut det på andra för att slippa fundera på det själva.

Helt accepterat tror jag tyvärr aldrig att det kommer bli, hur mycket alla än säger att "dom/ni" är lika mycket värda. Så fort man använder ordet "dom" eller "ni" så menar man (kanske undermedvetet) att personen/personerna i fråga på nåt sätt är annorlunda.



Jaja... Hoppas hur som helst att det löser sig för dig! smile.gif

jo så tänker jag emd fast du skrev det mycket bättre än mig smile.gif tongue.gif
Pirum
I en del miljöer, där det gäller att vara så "manlig" som möjligt, så är det tydligen väldigt viktigt att markera mot ALLT som kan uppfattas som ett hot mot ens egen manlighet. Hellre slå än att riskera att ens kamrater i machogänget får för sig att man inte är som "alla andra". Om en heteroperson flirtar med någon på en vanlig krog, så kan man få nobben. Om en homosexuell flirtar med fel person så kan han få stryk i gränden utanför efter att krogen stängt. Skandal att världen ska vara så jävlig, men det finns väl inga enkla lösningar antar jag.

Vad jag menar är att rädslan hos nazisterna nog inte är att de har en egen homosexualitet (men så KAN det ju såklart vara, men varför då hänga med intoleranta idioter?), utan för att de är rädda om att få ett "rykte" om sig och därmed riskera att stötas ut från sin egen grupp.

Tycker f.ö att nazisternas homohat verkar tämligen irrationellt och korkat, menmen, det kanske är något som bör diskuteras annorstädes.

Vi heterosexuella tar nog många saker för givet, som sagts tidigare i tråden, det förutsätts ju inte att vi hela tiden ska motivera vem vi blir kära i, osv. Utom i de fall då det är något som sticker ut, typ att man blir kär i någon utanför sin kultur, nån som är 20 år äldre, eller liknande.

Tycker det är modigt att komma ut! Hoppas det går bra för dig. Har kompisar som är homosexuella, och även om jag inte vet hur eller när de kom ut så vet jag att det brukar bli enklare med tiden. 2.5 månader är ingenting, faktiskt. Förstår att det känns långt, men det är en rätt kort tid egentligen.
Alexander-VG-zon3
där med som lite med manlighet att alla som är fjoliga eller feminm eller hur det sgtavs elelr klär sig lite i rosa då är dom bögar fast dom inte är det . som jag själv en hlet vanlig person inte för manlig eller åt ena hållet . men bara för man ser dom på två så är man så så är man typ bög
Boxer
En gång i tiden var jag tillsammans med kille som var dörrvakt på ett ställe där det vissa dagar var nästan bara homosexuella gäster. Det var många grabbar (och tjejer) som stötte på honom, men han sa aldrig ett ont ord om eller till någon, utan blev nog bara lite smickrad.

HAN - kan jag tala om, var en riktig karl. Väldigt manlig och självsäker.

Vad jag vill ha sagt med detta, är att ynkryggar som slår eller hånar andra för deras läggning, inte är värda luften dom andas.

För övrigt tycker jag att alla som öppet visar kärlek till någon annan är jättesöta.


wub.gif

Linus, stå på dig! Din pappa kommer att acceptera så småningom.
Kram / Eva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon