Fru fet
Fast det hade varit roligare om det hade varit i något annat sammanhang än som ägaren till den stillastående bilen som orsakade köer på påfarten till södra länken blink.gif Oj oj vad jobbigt att stå där vid vägkanten och vänta på bärgningsbilen! Det kändes som minst ett år fast det nog bara var en kvart rolleyes.gif , tur att bärgaren var snäll och trevlig när han väl kom. Nu känner jag mig ännu säkrare på beslutet att sälja bilskrället (en femton år gammal volvo), vår nya bil levereras om tre veckor smile.gif .
gammelnalle
15år gammal Volvo.... nästan bara inkörd...

inget bilskrälle!!!

smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

b
Fru fet
33 000 mil har den gått så den är ordentligt uppvärmd (och förbenat trasig just nu mad.gif ).
Hannele
CITAT (Fru fet @ 31-05-2006, 20:39)
bilskrället (en femton år gammal volvo),
vår nya bil levereras om tre veckor  :) .

Ingen ålder för en volvo, om man servar och sköter om den,
startar bergsäkert på vintern också. smile.gif
Jag har också fått stopp - men har inte köpt ny bil varje gång för det. tongue.gif
Ibland har det varit nån pytteliten säkring eller nåt..
niklaswik
Det tror jag att jag hörde om, vilken tid var det?

Förresten bilen jag körde i Stockholm idag har gått 100.000 mil, så din är rena barnet.. wink.gif

Förvisso lastbil som går x antal mil per dag men ändå. biggrin.gif



På tal om radio, var det ingen här från Odla som var med på karlavagnen igår? Fast det kanske står i nån annan tråd, isåfall kan ni ignorera dom här raderna. smile.gif
Fru fet
Skruttvolvon är väl servad och omskött och gick i förrgår igenom besiktningen utan anmärkning. Men vad hjälpte det? Det är väl antingen generatorn eller batteriet (dock ganska nytt batteri) eftersom den bara tvärdog. "Problemet" hos oss är att ingen av oss är ett dugg intresserad eller kunnig om bilar och har man en gammal bil så blir det små fel hela tiden. Verkstäder tar bra betalt även för sådana kan jag meddela. Jag är verkligen inte ute efter en bil med status (den "nya" är en några år gammal mazda) men däremot vill jag ha en bil som är pålitlig. Volvon har tjänat oss väl i nästan 10 år men nu är det dags att den får ett nytt hem, företrädesvis hos någon som gillar att meka.

Är det ingen som ens tycker LITE synd om mig huh.gif huh.gif huh.gif ?
Pirum
Jo, klart att det är synd om dig när du får stopp på bilen smile.gif Speciellt om det är en Volvo eller annan bra bil. Men ja, är väl nåt med el- eller tändsystemet som felar. På farsans Volvo har det varit bränslepumpsrelä, HAL-givare (eller nåt), på min pensionerade Amazon var det kortslutning i batteriet som fick bilen att stanna ibland. Ska man ha en bil äldre än 15 år så är det nog som du säger, man får tycka om att meka själv smile.gif Min bil är 20 år (Audi 100) och elsystemet på den börjar också bli lite knäppt ibland. Rost och sånt är inga problem.
*Molly*
CITAT (Fru fet @ 31-05-2006, 21:51)
Är det ingen som ens tycker LITE synd om mig huh.gif  :huh:  :huh: ?

Jodå jag tycker jättesynd om dig, vilken mardröm att bli stående på södra länken.
Vi har också en gammal Volvo som stannade så där mitt inne i stan, det var generatorn som pajat men nu går bilen fint igen trots sina 18000 mil smile.gif
gammelnalle
Jo, jag tycker också synd om dig,
som vill skiljas från en RIKTIG bil!!
Nu för tiden har ju inte bilar någon själ!!
Däremot stjäl man bilar!!

b
Klura
Fru fet, vad glad att det "bara" var pga fel på bilen som du var med på trafikradion.
"Jag" var med för en 5-6 år sedan efter att ha "plogat" en gammal Toyota Corolla på tvären genom en korsning med min lastbil.
Självklart stannade vi precis vid en busskur där det stod typ 20 pers och väntade. Guuu så skämsigt det var.
Gissa vad min gamla Scania (som för övrigt hade gått 109000 när jag slutade) fick för smeknamn då?
Jo plogbilen såklart rolleyes.gif
Fru fet
Ja Klura, det var betydligt värre! Stackars dig! Min egen värsta är när jag första dagen på dagis backade rakt in i en stillastående bil (ja, den var grön och det var häcken bakom också rolleyes.gif ) som naturligtvis tillhörde en annan dagisförälder. Det var faktiskt värre än motorhaveri på södra länken tongue.gif . (Jag är inte bara mamma, jag är klantig också).
gammelnalle
HA!!
du har inte varit med här tillräckligt länge.... för något år sedan "blottade" sig ett antal "klantisar" här och berättade om sina fadäser....

(hittade inte tråden just nu...)

och Klantiga är vi allihopa!!! (men jag erkänner inte det.... laugh.gif )

b
Klura
CITAT (gammelnalle @ 31-05-2006, 22:32)
HA!!
du har inte varit med här tillräckligt länge.... för något år sedan "blottade" sig ett antal "klantisar" här och berättade om sina fadäser....

(hittade inte tråden just nu...)

och Klantiga är vi allihopa!!! (men jag erkänner inte det.... laugh.gif )

b

Nämen det låter som en rolig tråd. Hoppas du hittar länken.
Om det har gått ett tag så den värsta frustrationen gått över så har jag inget emot att erkänna att jag varit klantig. tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Fru fet @ 31-05-2006, 20:39)
Fast det hade varit roligare om det hade varit i något annat sammanhang än som ägaren till den stillastående bilen som orsakade köer på påfarten till södra länken blink.gif Oj oj vad jobbigt att stå där vid vägkanten och vänta på bärgningsbilen! Det kändes som minst ett år fast det nog bara var en kvart rolleyes.gif , tur att bärgaren var snäll och trevlig när han väl kom. Nu känner jag mig ännu säkrare på beslutet att sälja bilskrället (en femton år gammal volvo), vår nya bil levereras om tre veckor smile.gif .

Stackars dig sad.gif
För egen del så har jag "figurerat" enbart i trevligare sammanhang = Diktläsning smile.gif

Volvo... aldrig över min garagetröskel... så var mottot mitt och det har jag hållit ända sen 1964 då blivande maken avyttrade sin Amason tongue.gif laugh.gif
Pirum
Förståelig inställning, har man väl haft en Volvo Amazon är ju på sätt och vis alla andra Volvobilar ett nerköp smile.gif
Ewa L
CITAT (Fru fet @ 31-05-2006, 21:51)
Är det ingen som ens tycker LITE synd om mig huh.gif huh.gif huh.gif ?

(den "nya" är en några år gammal mazda)

Jag tycker också synd om dig! Det svider att stå där vid vägkanten, även i plånboken.

Men; Grattis till uppköpet! Min lilla Mazda tuffar på så snällt så och är verkligen en RIKTIG bil. (Räcker ut tungan åt Gammelnalle. tongue.gif )

Om han nu hittar länken någon gång har jag en svag känsla av att jag också biktade mig i den.
mulle
Och ni pratar om gamla bilar...
Min bil, min enda bil, är en kadett från tidigt 80-tal som kallas för sopbilen av släkten för att den är alltid full med mullsäckar, växter, säckar med havstång, stenar, virke....
Men jag är såå nöjd över att inte behöva vara rädd om den och den går som en klocka.
Och varje gång jag funderar på att köpa en nyare tänker jag snabbt ut hur många plantor jag får för den summan och så får kadetten bo kvar!
Mulle
Klura
CITAT (Fru fet @ 31-05-2006, 21:51)
Är det ingen som ens tycker LITE synd om mig huh.gif  :huh:  :huh: ?

Joo så klart jag tycker MYCKET synd om dig.
Jag tycker synd om alla som blir stående, särskilt här i Stockholm (förutom dom som orsakat onödiga stopp, som jag själv)
Jag antar att det inte var så himla många som stannade för att fråga om du behövde hjälp.
Som tur e så har vi den trevliga och ofta snabba vägassistansen på plats ganska snart. Brukar dessutom vara rätt så söta "pojkar" tongue.gif

Klantig, Mamma och Singel wacko.gif
Rossi
CITAT (Fru fet @ 31-05-2006, 20:39)
Nu känner jag mig ännu säkrare på beslutet att sälja bilskrället (en femton år gammal volvo), vår nya bil levereras om tre veckor smile.gif .

Hade nog varit bättre att skrota den ... smile.gif Stackars den som tar över den. tongue.gif

Har själv väntat på min nya bil i över en månad nu. Igår skulle den tydligen levereras till Sverige så jag väntar på ett samtal att jag kan komma och hämta den!!! smile.gif
Caprice
CITAT (mulle @ 01-06-2006, 09:00)
Och varje gång jag funderar på att köpa en nyare tänker jag snabbt ut hur många plantor jag får för den summan och så får kadetten bo kvar!
Mulle

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Farbror Blå
CITAT (Rossi @ 01-06-2006, 12:16)
CITAT (Fru fet @ 31-05-2006, 20:39)
Nu känner jag mig ännu säkrare på beslutet att sälja bilskrället (en femton år gammal volvo), vår nya bil levereras om tre veckor  :) .

Hade nog varit bättre att skrota den ... smile.gif Stackars den som tar över den. tongue.gif

Har själv väntat på min nya bil i över en månad nu. Igår skulle den tydligen levereras till Sverige så jag väntar på ett samtal att jag kan komma och hämta den!!! smile.gif

HÄDELSE!!

Skrota en Volvo? Bara 15 år gammal???

*morrar och visar tänderna*

mad.gif mad.gif
Rossi
CITAT (Farbror Blå @ 01-06-2006, 14:40)
CITAT (Rossi @ 01-06-2006, 12:16)
CITAT (Fru fet @ 31-05-2006, 20:39)
Nu känner jag mig ännu säkrare på beslutet att sälja bilskrället (en femton år gammal volvo), vår nya bil levereras om tre veckor  smile.gif .

Hade nog varit bättre att skrota den ... smile.gif Stackars den som tar över den. tongue.gif

Har själv väntat på min nya bil i över en månad nu. Igår skulle den tydligen levereras till Sverige så jag väntar på ett samtal att jag kan komma och hämta den!!! smile.gif

HÄDELSE!!

Skrota en Volvo? Bara 15 år gammal???

*morrar och visar tänderna*

mad.gif mad.gif

Jaså, minsann! Här trampade man på minerad mark! laugh.gif

Men vad är det för mening med att hålla fast i ett bilskrälle som inte går?!

Nä, jag kör med franskt jag! Funkar hvergang! ohmy.gif
Fru fet
Nu har jag hämtat mig lite efter den förödmjukande upplevelsen på södra länken (det var ju inte många som stannade och frågade om jag behövde hjälp, däremot var det många som vevade ner rutan och kom med "glada" tillrop - schysst va?) mad.gif . Skruttvolvon skall in för reparation om ett par veckor och sedan skall den bort, bort, bort !!!! Jag lovar att den hånflinar åt mig varje gång jag går förbi carporten, kanske kände den på sig att den snart skulle vara tvungen att flytta laugh.gif ?
Månskensbonden
CITAT (mulle @ 01-06-2006, 08:00)
Och ni pratar om gamla bilar...
Min bil, min enda bil, är en kadett från tidigt 80-tal som kallas för sopbilen av släkten för att den är alltid full med mullsäckar, växter, säckar med havstång, stenar, virke....
Men jag är såå nöjd över att inte behöva vara rädd om den och den går som en klocka.
Och varje gång jag funderar på att köpa en nyare tänker jag snabbt ut hur många plantor jag får för den summan och så får kadetten bo kvar!
Mulle

"Köp en Opel, bli belåten,
Se naturen genom plåten!"

laugh.gif

Är själv stolt ägare till en Opel Omega som gått snart 35.000. Det är "bara" en 92:a, så inte riktigt lika antik som din, Mulle, men går som en klocka. (Ja, även trasiga klockor går rätt två gånger per dygn... tongue.gif )

Och lite rosthål här och där.....äsch, det är bara en tidig form av "air condition" ! smile.gif
gammelnalle
CITAT (Ewa L @ 01-06-2006, 07:29)
CITAT (Fru fet @ 31-05-2006, 21:51)
Är det ingen som ens tycker LITE synd om mig huh.gif  :huh:  :huh: ?

(den "nya" är en några år gammal mazda)

Jag tycker också synd om dig! Det svider att stå där vid vägkanten, även i plånboken.

Men; Grattis till uppköpet! Min lilla Mazda tuffar på så snällt så och är verkligen en RIKTIG bil. (Räcker ut tungan åt Gammelnalle. tongue.gif )

Om han nu hittar länken någon gång har jag en svag känsla av att jag också biktade mig i den.

tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif





jo jag TROR jag minns att du figurerade i den tråden.... så leta upp den..



sad.gif smile.gif smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon