Full version: kaktussådd!
nilssontherese
Hallå!

Jag har bara lyckats en enda gång att få kaktusfrön att gro! Och nu har jag gjort tre försök men ingenting! sad.gif Jag har följt råd och gjort precis som det står. men ack! Första gången grodde de bara på 2 dagar....då hade jag de på en trapp ute där det var mycket varmt...måste man ha speciell undervärme för att de ska gro?? Kan det ta så länge som flera månader för dem att gro?
Jag vill ju så himmla gärna ha små kaktusar! Har köpt specialjord oxå! plus ett litet växthus! Snälla ge mig råd , eller tips!

MVH Therese
Ingrid på Västkusten
Jämn fuktighet åsså undervärme är inget dumt alls. Torkar sådden ut så gror de inte alls.
Prova att vattna underifårn - se att vattnet verkligen når ut - mista lite uppifrån - täck med plast(växthuslock med stängda ventiler)

Speciella sorter?

Hälsar Ingrid
Christoffer
Jag har sått frön i en liten plastkruka och de grodde på 2 veckor. Ett värmeelement under.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon