trollehatt
Jag har flera lådor som jag sått i. Idén var jättebra - tyckte jag då tongue.gif Jag satte fröna i lådan och skrev namnet på sorten på locket. Det är bara det att locken just nu ligger huller om buller så jag vet inte vilken sort som är i vilken burk wink.gif

Någon som kan hjälpa mig att identifiera?

Jag har lagt ut bilderna på hemsidan för min dotters ridklubb, du hittar dem på:

http://www.mantorpsryttarna.com/mari/vaxter/vaxter.htm
marskattan
Har du locken kvar? För i så fall kan du väl skriva vad du har sått, så är det lite lättare att använda uteslutnings-metoden på dina sådder...

Men jag känner så väl igen ditt problem! Jag har drabbats av något liknande; den pennan jag skrev med klarar inte av solljus utan bleks så jag har oxå några frågetecken i min trädgård.
Åsa, mälardalen zon 2
Hm.. det är alltid svårt med unga plantor det kan finnas många som har snarlika utseende men här kommer en gissning.

Bild 1 Tycker jag påminner om unga Gurkörtsplantor

Bild 2 Några av de bladen längst fram ser ut som smultron/jordgubbe men sedan finns det en hel del plantor däri som ser väldigt flikiga ut och det har inte mina jordgubbs/smultronplantor varit.

Bild 3 Ser ut som stockros eller någon malva

Bild 4 Tycker jag ser ut som rangliga ringblommeplantor.

Bild 5 ?
catlady
Håller med Åsa; nr tre är stockros och nr fyra är ringblomma. Sådde samma och de ser ut som mina!
trollehatt
Hej igen,
ja det kan ju vara smart om jag skriver vad det kan vara, här kommer det:

Blodnäva
Tigeröga
Rudbeckia

Sen kan det vara frön som jag har fått........
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon