Full version: Går Carola vidare?
Sidor: 1, 2
Klematis
Hur tror ni att det går för Sverige och Carola ikväll? har ni någon favorit? Jag har inte kollat på programmet med låtarna så jag vet inte. Men jag gillar Carolas låt.
pejori
tja...hittills har jag väl inte hört så många, men dom jag hört var väl inte så bra nej... smile.gif
tummarna får man ju hålla för henne... wub.gif
lite patriot är man ju wub.gif
Klematis
Vi får ju hoppas att vi kommer vidare i allafall annars vore det ju snopet.
Björken
Har inte heller hört de andra låtarna, men jag tror stenhårt på Carola. En fantastisk sångröst har hon och låten passar henne så det är bara att hålla tummarna.
Whiskuchi
Jag hoppas Carola åker ur. Men jag tror hon går vidare.
Heja Lordi!!! laugh.gif
Kat
Jag tror hon går vidare. Men för min del får hon gärna åka ur.
Pirum
Trist om Sverige inte är med i finalen.

Men med tanke på hur det låtit hittills så är det ju otänkbart att Carola INTE går vidare. (Trots att det ju är ganska svag låt, speciellt på engelska)
Ciczi
Heja Lordi!!! laugh.gif

De är ju för kul! biggrin.gif biggrin.gif

Ciczi
netaave
Är kluven, tycker gott att Sverige kan få vara med.
Tycker samtidigt att hysterin runt Carola är lite väl mycket, hon skulle behöva komma ner på jorden.
Anma
Finland gick vidare!!! Yepppppppeeeeee! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Latmask
Grattis Carola! För en gångs skull är jag glad att jag hade fel! tongue.gif

Heja Finland!!! biggrin.gif
yenny
CITAT (Anne R @ 18-05-2006, 23:22)
Finland gick vidare!!! Yepppppppeeeeee! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

hi hi vad de såg ut biggrin.gif
Betty
Jättekul att finnarna gick vidare! Undrar hur högt de kommer att placera sig på lördag - säkert högre i resultatlistan än Carola... tongue.gif Tycker inte att hennes låt är mer än sådär...
Jag tror att Grekland vinner, deras låt är ju bara så bäst. biggrin.gif
Pirum
Carola har ett stort stort problem. Hon är en bra artist, röst som hon inte behöver skämmas över. Men hennes låt är medioker. Den kan inte matcha hennes röst. Detta kommer att göra folk besvikna. De som är gamla i gardet kommer att tänka : "Nä...både Främling och Stormvind varju klart bättre...jag röstar på någe annat". De som är nya har inga referenser till Carola och kommer bara att tycka låten är tråkig. Blir hon bland de 10 bästa på lördag så har hon gjort det bra.
Caprice
Är helt övertygad om att Carola kommer i topp 5... hon gjorde ett av de absolut bästa uppträdandena av artisterna...

Man får tycka vad man vill om henne, men hon är född att stå på scenen... och sjunga kan hon... det gör att hon kan lyfta de mest mediokra låtarna till andra höjder... och jag håller med om att den här låten inte är bland de bästa.

Jag håller med om att det närmast är löjligt med all hysteri kring henne... det kan ju faktiskt ha att göra med att hon dessutom har starquality... för det har hon..

Hon är definitivt mogen för en hård lansering utomlands.
Ewa L
Håller med Caprice och Pirum ang låten kontra Carola. Tänk er den låten sjungen av någon halvhyfsad sångerska... wink.gif Det hade inte blivit någonting. Är inget Carola-fan, men det är hon som lyfter låten.

Snopet för Belgien, är en av de få låtar jag hört åtskilliga gånger på radion redan, den var verkligen förhandstippad och så kom de inte vidare. (Je t'adore.)
birgitek
Tror att det kommer att gå bra för Carola, kanske inte seger men toppplacering. Hon är ju den enda artisten som har stjärnkvalité förutom grekiskan som dessutom har en mycket bättre låt. Alltså seger Grekland. Tyckte f.ö. om den ryske popkillen, Irlands bidrag och så Bosniens vackra ballad.
Finland? Näää, ett alldeles för gammalt skämt
Birgit Ek
Klematis
Ja det gick ju bra. Tyckte hon var bra, snygga kläder. Sedan gillade jag bosnien, ryssland, polen, och finland. Herregud vad de såg ut, vet inte vad de skulle föreställa, men låten var ju bra. Hur kunde låten we are the winner gå vidare, hjälp. när den gick vidare trode jag att det var kört för Carola.
Maria i Helsingborg
Carola är en lite läskig person, tycker jag, men jag säger som Caprice - hon är född att stå på scen! Jäkla pipa hon har, den kvinnan! Underbart!

Sedan hejade jag på Litauen - och de gick vidare!!! - HA, fler än jag som gillar det anarkisktiska inslaget rolleyes.gif

.......och Ryssland!

Om programledarna säger jag som vanligt inget blink.gif
Månskensbonden
Det enda som "lyfter" i Carolas låt är väl hennes "lyftna" ansikte?!
blink.gif
Jestanes, har hon samma plastikkirurg som finnarna i Lordi? tongue.gif
En gång var hon ju söt, men nu ser hon ut som om hon har ett dussin limklämmor i nacken som stramar ut fejset så att hon ser fullkomligt skogstokig och hysterisk ut! -Och med samma "naturliga" minspel som Michael Jackson... wacko.gif

(All den överblivna huden från ansikten verkar för övrigt ha 'återanvänts' lite längre ner på framsidan av kroppen... tongue.gif ...jaja...kretsloppstänkande är ju aldrig fel...)
ninnisky
CITAT (Månskensbonden @ 19-05-2006, 10:30)
Det enda som "lyfter" i Carolas låt är väl hennes "lyftna" ansikte?!
blink.gif
Jestanes, har hon samma plastikkirurg som finnarna i Lordi?  :P
En gång var hon ju söt, men nu ser hon ut som om hon har ett dussin limklämmor i nacken som stramar ut fejset så att hon ser fullkomligt skogstokig och hysterisk ut! -Och med samma "naturliga" minspel som Michael Jackson...   wacko.gif

(All den överblivna huden från ansikten verkar för övrigt ha 'återanvänts' lite längre ner på framsidan av kroppen... tongue.gif ...jaja...kretsloppstänkande är ju aldrig fel...)

håller med dig till fullo - är inget Carola-fan heller!
Diabolique
Jag avskyr Carola, men jag älskar hennes låt.
Fick faktiskt gåshud av den första gången jag hörde den. Men då hade hon mycket bättre röst (hon var hes). På något vis hoppas jag att hon vinner, och jag tror att hon har goda chanser.

Hon har den starkaste scenpersonligheten och gör det bästa framträdandet. Men som sagt, jag avskyr henne.
Kul att hon och Lordi ska tävla mot varandra igen. Mer udda uppställning inför finalen får man väl leta efter.

Innerst inne hoppas jag att Carola ska drabbas av tillfälligt Tourettes syndrom, och börja skrika svordomar och könsord i finalen. biggrin.gif Men det vore även lite småkul om hon blir snuvad på förstaplatsen av Lordi. smile.gif
Nästan så att jag ska rösta på dem...

Vad tyckte ni om Sylvia Night?
Det är första gången jag hört någon bli utbuad i ett sådant sammanhang.

Jag tyckte att hon verkade lite kul. Som en sjungande isländsk version av Grynet. biggrin.gif
Caprice
Det är väl så, att Carola är lite av en "vi-älskar-att hata artist"...?

Jag är definitivt inget Carola fan, ärligt talat tycker jag hon verkar liiite tappad bakom flötet... och väääldigt tillgjord!
Hon gör konstiga saker hit och dit, säger ännu mer konstiga saker...

Men mitt i allt finns det en härlig ärlighet och spontanitet...! Hon vågar säga / kommentera hennes åsikter om homosexualitet, vågar erkänna hennes botoxtester... vågar gå ut på berget och skrika att jesus kommer ( eller vad det nu var)... och det är väl det vi förfasas över..?
Om hon sedan framstår som fullständigt bombad, eller härlig... det är ju upp till var och en att bedömma....

Hon hamnar nog lite i samma fack som tex Jonas Gardell....
alla har åsikter om dem, åt ena eller andra hållet...
ejjan
Gillar inte Carola alls - låten tycker jag är alldeles för tam - ingen riktigt refräng som lyfter.
Kommer nog att gå som vanligt för sverige, tidningar som hypar att det är segervittring
och sedan blir det platt fall.
Usch, nu ska jag sluta vara negativ...

Hoppas Finland klarar sig bra - de vågar ju göra något annorlunda iallfall

biggrin.gif
Margaretha
CITAT (Månskensbonden @ 19-05-2006, 10:30)
Det enda som "lyfter" i Carolas låt är väl hennes "lyftna" ansikte?!
blink.gif
Jestanes, har hon samma plastikkirurg som finnarna i Lordi? tongue.gif
En gång var hon ju söt, men nu ser hon ut som om hon har ett dussin limklämmor i nacken som stramar ut fejset så att hon ser fullkomligt skogstokig och hysterisk ut! -Och med samma "naturliga" minspel som Michael Jackson... wacko.gif

(All den överblivna huden från ansikten verkar för övrigt ha 'återanvänts' lite längre ner på framsidan av kroppen... tongue.gif ...jaja...kretsloppstänkande är ju aldrig fel...)

Är heller inget Carolafan, men tycker att hon har en fantastisk röst! Och hon är klart proffsig. Och lite patriot är man ju, så heja Sverige!

wub.gif


Varför man behöver vara så elak när det gäller en persons utseende förstår jag inte alls, Månskensbonden. Var du har din hud struntar jag i, men varför skriva så kränkande om andra? Det hör väl ändå inte hit! sad.gif
Klematis
Jag tyckte island var pinsamt dålig. Förstår att publiken buade. hon hade ju varit väldigt otrevlig oxå om man får tro vad man hör.
Piccante
Eftersom jag tycker att vi är rätt hyfsade på musik i det här landet så vore det ju tråkigt om vi åkte ur europas största musiktävling. Så det räcker om Carola tar plats tio på lördag så vi får vara med nästa år igen. Annars tycker jag Carola var rätt pinsam, förutom att hon alltid ska skrika och flamsa och låten är sämre på engelska så gör hon ett plagiat av sig själv. Samma fläkt som blåser i håret som när hon tävlade 91. Jag tycker hon upprepar sig själv för mycket.

Sedan är jag lite fascinerad av hur folk röstar. När de presenterade Slovenien så tyckte jag de sa att killen bara var 19 år. Jag trodde han skulle vara en medioker "fame factory kille" men jag tyckte att han sjöng bra och låten var en rätt hyfsad poplåt som borde gå hem. Men istället går Armenien vidare trots hans ganska stappliga engelska och ryssland som hade en tråkigare låt i mitt tycke.
Turkiet som brukar vara mina favoriter som brukar leverera bra etno-pop ställde upp med det sämsta de har haft på tio år, och gick vidare???

Själv tyckte jag att Litauens anarko-schlager var en frisk fläkt bland alla tråkiga ballader.
Diabolique
CITAT (Leocarpus @ 19-05-2006, 13:40)
Sedan är jag lite fascinerad av hur folk röstar. När de presenterade Slovenien så tyckte jag de sa att killen bara var 19 år. Jag trodde han skulle vara en medioker "fame factory kille" men jag tyckte att han sjöng bra och låten var en rätt hyfsad poplåt som borde gå hem. Men istället går Armenien vidare trots hans ganska stappliga engelska och ryssland som hade en tråkigare låt i mitt tycke.
Turkiet som brukar vara mina favoriter som brukar leverera bra etno-pop ställde upp med det sämsta de har haft på tio år, och gick vidare???

Själv tyckte jag att Litauens anarko-schlager var en frisk fläkt bland alla tråkiga ballader.

Jag saknade också Slovenien balnd de 10 som gick vidare.

Armenien tycker jag hörde hemma bland bottenskrapet. Då var ju till och med Estland bättre.

Litauen tycker jag också var en frisk fläkt.
Kul med variation!
I år verkar det finnas med fler olika stilar än någonsin, och det är lite kul tycker jag. Allt för ofta låter alla låtar ganska lika.
Dzad
Carolas vishets- och intelligensnivå ligger inte speciellt högt... tur för henne att hon i alla fall kan sjunga!
Den arrogans o självsäkerhet hon utstrålar kan direkt kopplas till hennes starka religositet....
Håller definitivt med om att hon är skrämmande... såna som hon tänker inte två gånger innan hon gör något... hon tänker inte alls. tongue.gif wink.gif

Jag ska kolla på finalen o hoppas på Lordi... vinner de så gör de det för att de sticker ut ur mängden. O vinner ett hårdrocksband kanske det gör att man slipper lite intetsägande schlager-pop i framtiden o får höra lite mer varierad musik.
stina
CITAT (Diabolique @ 19-05-2006, 12:23)
Innerst inne hoppas jag att Carola ska drabbas av tillfälligt Tourettes syndrom, och börja skrika svordomar och könsord

Precis samma tanke som jag haft om kronprinsessan Victoria.

(förlåt alla royalister tongue.gif )
Gossen Ruda
CITAT (Diabolique @ 19-05-2006, 11:23)
Innerst inne hoppas jag att Carola ska drabbas av tillfälligt Tourettes syndrom, och börja skrika svordomar och könsord i finalen. biggrin.gif

Eftersom min storebror lider av Tourettes syndrom kan jag med viss sakkunskap skriva att det var en av dom löjligaste och taffligaste kommentarerna jag läst på detta forum. Carolas intelligens ligger skyhögt över detta. Lyteskomik är en av dom sämsta formerna av mänskligt beteende.
Whiskuchi
CITAT (Gossen Ruda @ 19-05-2006, 14:44)
Carolas intelligens ligger skyhögt över detta.

Men inte har väl Tourettes något med intelligens att göra?
Gossen Ruda
CITAT (Whiskuchi @ 19-05-2006, 14:55)
CITAT (Gossen Ruda @ 19-05-2006, 14:44)
Carolas intelligens ligger skyhögt över detta.

Men inte har väl Tourettes något med intelligens att göra?

Nej, men med att hålla på med lyteskomik.
ullislerum
Jag tycker att det är väldigt skojigt och intressant att läsa att så många av er har så mycket att skriva om Carolas intelligens, vishet, ansiktslyftningar m m Känner ni henne så väl?! Trodde annars att den som är utan synd skulle kasta första stenen... många perfekta människor här tydligen..
Diabolique
CITAT (Gossen Ruda @ 19-05-2006, 15:11)
Nej, men med att hålla på med lyteskomik.

Förlåt om jag trampade någon på tårna.

Jag tycker att det är viktigt att kunna skämta även om allvarliga saker.
Det har jag fått lära mig av en man jag lärde känna för många år sedan som hade HIV. Han hade den underbaraste humorn man kan tänka sig, och det är nog tack vare den som han ännu lever idag. wub.gif
Farbror Blå
Jag gillar långt ifrån allt som Carola har gjort, tycker bäst om henne när hon inte skriker så, hennes lugnare låtar är finare.
Däremot är hon ju Sveriges bidrag, på uppdrag av svenska folket, eller hur?

Heja Carola
Caprice
CITAT (ullislerum @ 19-05-2006, 17:07)
Jag tycker att det är väldigt skojigt och intressant att läsa att så många av er har så mycket att skriva om Carolas intelligens, vishet, ansiktslyftningar m m Känner ni henne så väl?! Trodde annars att den som är utan synd skulle kasta första stenen... många perfekta människor här tydligen..


Man får väl en ganska bra uppfattning om hur en människa är iom intervjuer i tv tex...?
Hennes svar på vissa frågor kan ju få en att rodna...

Det tog ju tex ett bra tag efter att Carola vunnit den svenska uttagningen innan hon förstod att hon måste kvala in till den "riktiga" tävlingen... hon var ju uppriktigt förvånad när en journalist påpekade detta... det tycker jag säger ganska mycket om henne.
pejori
CITAT (Farbror Blå @ 19-05-2006, 17:18)
Jag gillar långt ifrån allt som Carola har gjort, tycker bäst om henne när hon inte skriker så, hennes lugnare låtar är finare.
Däremot är hon ju Sveriges bidrag, på uppdrag av svenska folket, eller hur?

Heja Carola

heja heja .... smile.gif
Farbror Blå
Det blir liksom som med statsministern...
folk röstar faktiskt dit honom, men efteråt går det bra att klaga..

Även om jag inte röstade på Carola, så måste jag erkänna att hon är en riktig artist, till skillnad från många andra i uttagningen. Rörelser och sång e proffsiga.

sen om hennes tro och annat, spelar det nån roll?

I såna fall är jag som kristen glad att inte BWO vann, där Bard offentligt berättat att han är satanist och bög. Är det bättre än en öppet kristen kvinna?
Caprice
CITAT (Farbror Blå @ 19-05-2006, 18:59)
I såna fall är jag som kristen glad att inte BWO vann, där Bard offentligt berättat att han är satanist och bög. Är det bättre än en öppet kristen kvinna?[/b]


Att han säger att han är satanist är säkerligen just för att provocera... det är det som är hans grej...

Men du menar alltså på fullaste allvar att det stötande att Bard offentligt berättat att han är bög...??
Anser även du att homosexuella kan botas med förbön...?

Jämför det mot en Carola som springer ut på ett berg och skriker att jesus kommer... vilken av dessa två tror du andra upplever som "udda"...?
ullislerum
CITAT (Caprice @ 19-05-2006, 17:46)
Man får väl en ganska bra uppfattning om hur en människa är iom intervjuer i tv tex...?
Hennes svar på vissa frågor kan ju få en att rodna...

Det tog ju tex ett bra tag efter att Carola vunnit den svenska uttagningen innan hon förstod att hon måste kvala in till den "riktiga" tävlingen... hon var ju uppriktigt förvånad när en journalist påpekade detta... det tycker jag säger ganska mycket om henne.

Så du tror inte att media har förmåga att vinkla intervjuer.. ok.

Jag tror väl kanske inte att just förvåning över något behöver klassas som ointelligens.. men det är klart, vi har ju som tur är, olika uppfattning om vad som är intelligens. Jag skulle också se förvånad ut om något jag inte visste! Slår det aldrig dig att OJ DET DÄR BORDE JAG VETAT OM..

Hur skulle det se ut om alla var lika?

Försök att tänka gott! Det är i alla fall mitt motto.
wub.gif
Farbror Blå
CITAT (Caprice @ 19-05-2006, 18:04)
CITAT (Farbror Blå @ 19-05-2006, 18:59)

I såna fall är jag som kristen glad att inte BWO vann, där Bard offentligt berättat att han är satanist och bög. Är det bättre än en öppet kristen kvinna?[/b]


Att han säger att han är satanist är säkerligen just för att provocera... det är det som är hans grej...

Men du menar alltså på fullaste allvar att det stötande att Bard offentligt berättat att han är bög...??
Anser även du att homosexuella kan botas med förbön...?

Jämför det mot en Carola som springer ut på ett berg och skriker att jesus kommer... vilken av dessa två tror du andra upplever som "udda"...?

Här haglar fördomarna tror jag.
Om jag inte gillar att Bard är homosexuell, måste det betyda att jag tror att han kan botas med förbön?
Lät som en riktigt redig fördom.

Utan att lägga nån värdering i det hela så tror jag carola går hem i de flesta länder.
man måste acceptera att många länder faktiskt anser att traditionella kristna värden är något att sträva efter.
Att göra narr av Carolas kristna tro är ju som att förlöjliga muslimer för deras.

Att jag sedan inte tycker att homosexualitet är nåt "häftigt" som det verkar vara i underhållningsbranschen, det står jag för.
Caprice
Att inte gilla någon pga av att denne är bög tycker jag låter som en fördom...
Farbror Blå
Fel uttryckt. Jag gillar inte att han är bög. wink.gif
andersen
Tillbaka till ämnet. ja Carola gick vidare och jag tror att hon vinner hela tävlingen.
Caprice
Ok...

Jag menar inte att tjafsa med dej, men det är en intressant diskussion...

Om det skulle visa sig att en kille som du varit bra kompis med länge, på jobbet tex, att han skulle vara gay... hur skulle du reagera då..?
Farbror Blå
Han skulle vara lika bra vän för det.
man kan faktiskt skilja på sak och person.


Men var inte frågan egentligen Går Carola vidare?

Och den är ju besvarad.

Nu ställer vi oss frågan istället:

På vilken plats kommerSveriges bidrag i Eurovisionsschlagerfinalen?

tippar på en av de fyra bästa[/I]
Caprice
Hmmm.... det är precis den här känslan jag får ifrån kyrkan när det gäller synen på många saker, tex homosexuella, kvinnliga präster.. mm mm... man vill egentligen inte säga vad man tycker, av ngn anledning... kan det vara så att man vill hålla den gemensamma åsikten "inom gruppen..." ?

Men du ska ha credit för att du öppet säger att du inte gillar homosexualitet...

Men jag håller med dej, vi lämnar saken...
Whiskuchi
CITAT (ullislerum @ 19-05-2006, 16:07)
Jag tycker att det är väldigt skojigt och intressant att läsa att så många av er har så mycket att skriva om Carolas intelligens, vishet, ansiktslyftningar m m Känner ni henne så väl?!

Tja, som alla offentliga personer får hon väl tåla att diskuteras.
Hon verkar blåst. Hon ser lyft ut. Vi har all rätt i världen att diskutera sånt.
Gossen Ruda
Beträffande barden Bard så har jag för mig att han är Zoroastrier. Beträffande denna religion så är den i mina ögon den minst frånstötande. Inga direkta regler eller lagar för hur man skall vara. Inga böner heller eftersom deras gud är underställd människan som är centrum. Dessutom är det förbjudet att förorena marken och den heliga elden. Detta ställde förr till med lite problem med hur man skulle göra med dom avlidna. Inte begrava dom för då förorenas marken och inte kremera för då förorenas elden. Lösningen blev att bygga torn där kropparna placerades för att sen gamar m fl fåglar rensade benen från kött. Sen begravdes dom rena benen.

Beträffande Carola och hennes placering så bryr jag mig faktiskt inte. Den enkla musiktävlingen har svällt ut till ett jättejippo som jag inte riktigt kan med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon