Full version: Bukplastik
netaave
Idag har jag fått besked om att mitt buköverhäng är en medecinsk angelägenhet och jag är uppsatt på väntelista med hög prioritet.

Det är bara en sak som stör mig, naveln kommer att försvinna!

Ja, ja, jag vet att den inte har någon funktion, men iaf!!!

Kan man tatuera en som ser tredimensionell ut????????
Maria i Helsingborg
De fixar till en ny åt dig! smile.gif
netaave
Nej!
Doktorn sa det rent ut till mig idag att dom bara tar bort överhänget och inget annat, och att jag får räkna med att den försvinner.
yenny
Va skummt! De måste väl göra ett ordentligt arbete när de håller på. Jag skulle nog protestera.
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 18-05-2006, 21:23)
Nej!
Doktorn sa det rent ut till mig idag att dom bara tar bort överhänget och inget annat, och att jag får räkna med att den försvinner.

Neta... jag tycker att du ska begära ett samtal till med doktorn.

Så här säger Norrbottens Läns Landsting an bukplastik:
Är hud/fett överskottet även ovan naveln krävs som regel en stor buk-plastik. Man löser då hud och fett från blygdbenet upp till revbenen, varefter all hud sträcks nedåt och överskottet avlägsnas. Naveln måste då skäras ut och sys in på sin nya plats. Ofta sys dessutom bukmusk-lerna mot varandra för att ge en stadigare bukvägg.
Läs mera här.
netaave
CITAT (Felix matte @ 18-05-2006, 22:52)
CITAT (netaave @ 18-05-2006, 21:23)
Nej!
Doktorn sa det rent ut till mig idag att dom bara tar bort överhänget och inget annat, och att jag får räkna med att den försvinner.

Neta... jag tycker att du ska begära ett samtal till med doktorn.

Så här säger Norrbottens Läns Landsting an bukplastik:
Är hud/fett överskottet även ovan naveln krävs som regel en stor buk-plastik. Man löser då hud och fett från blygdbenet upp till revbenen, varefter all hud sträcks nedåt och överskottet avlägsnas. Naveln måste då skäras ut och sys in på sin nya plats. Ofta sys dessutom bukmusk-lerna mot varandra för att ge en stadigare bukvägg.
Läs mera här.

Men här är det bara under naveln, dom tänker inte röra det som är över.
Funderar faktiskt på att strunta i alltihop och kanske söka ett annat sjukhus.
yenny
CITAT (netaave @ 18-05-2006, 22:58)
/Bukplastik.doc]Läs mera här.[/URL]

Men här är det bara under naveln, dom tänker inte röra det som är över.
Funderar faktiskt på att strunta i alltihop och kanske söka ett annat sjukhus.

men om det bara är under naveln, varför skall den då försvinna?
*Felix matte*
Bukplastik nedom naveln

En till länk

Jag tycker att du ska ta kontakt med fler läkare och höra dig för om och varför naveln skulle tas bort.
Ge dig inte i första taget och sök inte privatvård eller annat Landstings sjukhus förrän du garanteras slippa betala något själv.
Kanske råkade du på en doktor som ogillar överviktiga... såna finns... tyvärr sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon