Full version: Luktärter
ettenna
Hade förkultiverat luktärt, men blev sedan sjuk och min stackars granne lyckades ha ihjäl samtliga plantor. Hur är det att direktså luktärt. Är det någon ide? Hinnder det blir något?
fandolin
Det går utmärkt att direktså luktärter. Det måste dock vara ganska varmt i jorden för att de ska gro.
ingrid fuxwall
Själv sådde jag i krukor nu i veckan och hoppas på små plantor som jag kan sätt ut så småning om
Mattsson
CITAT (ingrid fuxwall @ 17-05-2006, 22:22)
Själv sådde jag i krukor nu i veckan och hoppas på små plantor som jag kan sätt ut så småning om

Samma här! Förra året sådde jag inne och fick fina plantor som dock var lite sega när jag satte ut dom. Jag sådde även på friland och dom växte nästan ikapp med de jag förodlat! Så i år hade jag bara tänkt så på friland, men ångrade mig.... Kunde liksom inte vänta... smile.gif
malin72
jag tycker att luktärter och krasse ger samma resultat... starkare om man direktsår. kommer med egen fart kan ta ett litet tag men när det väl börjar säger det tjoff....
Ingrid i Zon 2/3
Läste i nån trädgårdstidning att man inte ska "pjoska" med luktärter. Men det var efter att jag sått inne, så mina står ute på balkongen nu, får bara komma in vid frostvarning.
Har provat med direktsådd men då kom snäckorna och käkade upp dem så fort de visat sig.
fruberglund
Sådde utomhus förra året i maj och det blev jättebra, nästan alla grodde. Fick dock inga blommor på dem men det var nog jag som slarvade och vattnade dåligt + att det inte fick nån gödning.

I år ska jag vara mer noggrann. Vill se dem blomma. Jag har inte heller sått än, tänkte göra det i helgen, måste bara komma ihåg att blötlägga dem imorgon.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon