Ryo Hazuki
Hej! Jag är ny här!

Förra året planterade jag ett hängande japanskt körsbärsträd och det började växa jättefint, och nu, i år, har det börjat komma fina rosa blommor på alla grenar men bladen är väldigt bruna! sad.gif
Vad betyder det? Kommer dom att bli gröna så småningom eller har något gått snett?

Idag vattnade jag med såndär extra näringstillskott! Hur ofta borde jag vattna? (borde jag vattna alls?)

Tack på förhand!
Åsa, mälardalen zon 2
Jag vet inte riktigt vad du menar med bruna blad, Körsbär blommar ofta på kala grenar och det brukar inte finnas så enormt mycket blad. Ibland finns det dock små unga mjuka blad och på vissa sorter kan de ha en hel del rött i sig innan de har utvecklats (rött + grönt kan se brunaktigt ut) är det det du menar med bruna blad för isåfall kommer de att bli gröna så småningom. Är bladen bruna och torra däremot kommer de inte bli gröna.


Vattna kan man gärna göra på våren ifall det inte kommer så mycket nederbörd. +Man kan se till så det är öppen jord under trädet + det skadar inte att läga på en giva ko eller hästgödsel på våren.
Ryo Hazuki
Tack så mycket för ditt svar!
Idag när jag va ute och sprang så sprang jag förbi ett antal andra körsbärsträd som alla hade samma brunhet i bladen (små blad som sitter på grenarna) som mitt har. Så jag antar att de försvinner så småningom för dom är inte torra heller!

Ska man bara ta en spade och "luckra" upp jorden lite?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon