Full version: Vad rockar mest?
Pirum
Ja, i avdelningen "konstiga frågor man funderar på när man borde göra annat istället" har vi idag kommit fram till den essentiella frågan om vilket instrument som rockar mest.

Lyssnade idag på Back in the USA med Chuck Berry, en låt som har alla ovanstående förutom sax (tror jag) och i den så rockade iaf pianot mest...även om man mestadels hörde det i bakgrunden.

I andra tidiga rockalster är saxen framträdande. Senare blev väl gitarren dominerande.

Nu inser jag såklart att alla instrument kan rocka, även dragspel kan spelas så tapeterna svänger i takt, men piano, det är nog det ultimata rockinstrumentet.
råse-marie
självklart sax eftersom jag har en själv wub.gif
tonic
Sax här också. wub.gif wub.gif
Det betyder ståpäls här. smile.gif
yenny
jag måste ju välja Trummor eftersom brorsan min är trummis wub.gif
Tesa
Ingen rock utan en gitarr...och det mesta kan rocka med BARA en gitarr..
Unplugged..
Kathy
Jag tänker direkt "gitarr"...............MEN (som Tony Irving brukar säga wink.gif ) så tänker jag på hur Robert Wells kan rocka loss.....och det på piano. Valde "piano". smile.gif
Anma
Frågeställningen är "vad rockar mest?" Det självklara svaret i min värld är gitarr, är ju gift med en gitarist! biggrin.gif

Även om andra instrument också kan rocka, så är sällan en rocklåt en riktig rocklåt utan ordentliga gitarrsolon...
krellus
Hm, jag hade en myyyyycket kort karriär som trummis så...
Farbror Blå
[B]Gift med, brorsan spelar mm mm...

Jag dömer inte instrumenten så, utan tänker istället på dom rocklåtar man känner igen och gillar och utgår från dem.

Leyla med Derek and the Dominoes (e. Claptons skrikande elgitarr inte
nya mjäkvarianten)

Smoke on the water (världens kanske mest kända gitarr-riff?)

Stairway to heaven ( nästan lika känt ..)

The Loner ( Gary moore) prova med nåt annat instrument du.... wink.gif

Överhuvudtaget ALLA sköna gitarrsolon, från folkrock till hårdrock (bara inte dom värsta avarteran där gitarristen bara ska visa vad han kan ch inte spelar vackert, bara avancerat)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon