Ewa L
I mitt buskage på framsidan (söderläge) har jag nu planterat de buskar jag bestämt: 3 Häggmispel, 2 Forsythia, 1 Paradisbuske, 1 Schersmin. Kvar att plantera har jag tänkt 1 Trädgårdsprakttry.

Nu har jag börjat fundera: Kanske är den för ömtålig? Bor i zon 3, men har lägre zon på tomten. (Flera zon 1 växter som lever och mår mycket bra. Dock inte just där.) Är generellt inte mycket för att kämpa som en galning för att få "fel" växter att klara sig, föredrar att satsa på de som är "rätt". Dock har jag alltid haft en liten dröm om just Trädgårdsprakttry. Köpte dessutom fel en gång för många år sedan och köpte Trädgårdstry (Lonicera ...) biggrin.gif Inget fel iofs, men... Där ser man, att minnas den latin man lärt är inte så dumt.

Kort frågat: Hur mår era Weigelor? Hur griniga är de i verkligheten? huh.gif
Louise i Göteborg
Jag har en som står i kraftigt ogräs i en del av trägården jag inte hunnit ta hand om änn. Jag har bott här i 12 år och den förre ägaren var på sjukhem i 7 år så en buske som klarar bortåt 20 års vansköttsel kan väl inte kallas kinkig?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon