Full version: Fruktansvärt!
Leia
fgg
kerstin z5-6
ja, de kan ha ett förfärligt snabbt förlopp -som tur är -så är de inte så vanligt -men förfärligt för den det drabbar ... sad.gif
AnitaO
Men så ohyggligt!!
Stackars, stackars människor sad.gif sad.gif
Leia
gg
*Felix matte*
Men så fruktansvärt. Stackars tjej och stackars hela familjen sad.gif

Jag har någon gång läst om den hemska bakterien och sett bilder på vad den
gjort med människa som drabbats.
Hoppas att de nu får all hjälp och stöd som går att finna. wub.gif
netaave
Vi känner familjen! Undrade just om du kände dom också, större är ju inte din by.
Vi fick kontakt genom en annan Rasbobo efter förra barnets dödsfall + att don haft ett barn som tränat bugg.
Tesa
Fy vad fruktansvärt...ryser..stackars barn.. sad.gif
Kathy
Usch, så hemskt. sad.gif
Pirum
Herre jävlar sad.gif Illa nog att sånt här händer äldre (som ju oftare får amputera än yngre), men när det händer ett barn sad.gif

Det är vid sådana här tillfällen man påminns av hur viktigt det är att resistenta bakteriestammar inte skapas sad.gif (fast jag vet ju inget alls om detta fall)

Hoppas både barn och föräldrar får allt stöd som omgivningen kan ge.
zaaritha
Men detta är ju fruktansvärt! Arma stackars tjej!
LadyG
Stackas tjej, och stackars hennes familj. Hur ska dom må nu, arma människor. sad.gif
Leia
Ja, jag berättade det för min chef innan jag gick hem igår. Och han sa: "Ja, och här går jag och grämer mig för att jag blir tvungen att hoppa in och jobba på min lediga helg..."
Saker och ting kommer liksom i ett annat perspektiv när man får höra sådant här...
netaave
Det började med en förkylning som blev till en hjärnhinneinflammation om jag förstod saken rätt.
Nu är man skiträdd då att det ska drabba fler.
Leia
Hua!
Alexander-VG-zon3
å fy vad hesmkt . verkligen hemskt
mådde illa av hur ont det känns
fy vad synd om hon ,
Elin80
Usch, ja det där är riktigt läskigt. Har en bekant som drabbades av detta...Han kunde riktigt se hur armen försvann när mördarbakterierna åt på den...Högerarmen blev han av med...var trummis...Men han fortsätter trumma ändå, har fått en jättebra protes tydligen som känner av rörelserna i axeln...Vet inte riktigt hur det funkar...

Stod om honom i Allers eller liknande veckotidning för några år sedan...

/Elin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon