helle555
jag har varit med om att det blivit "ludd" när det är för fuktigt men i morse så såg jag att det är som om någon ströt mjöl över rävsvansen och lupnerna, har använt samma såjord och dom andra har inte blivit så, kan det vara kartiongen som dom ligger i eller vad, vattnade igår för det var torrt, men jag tycker inte att det är by blött utom lagom, vad är detta? blink.gif
kerstin z5-6
vitmögel ? ... atamon kan hjälpa lite , men oftast är det inte så farligt -skola ut så snart det går smile.gif
helle555
rävsvansen har grott på 3 dagar och det blev MASSOR men lupinerna lär ju ta ett tag, men jag skolar om rävsvansen snart för den växer så det knakar, men hur ska jag göra med en andra sådden vänta och hoppas att det blir bättre när man skolar om, smittar det? eller sprider det sig lätt?
kerstin z5-6
Probelemet brukar lösa sig när du skolar ut i ny jord -diska såkärlet i såpvatten innan du sår där igen ..
helle555
den blir kasstad! den är av hård papp och är från någon ny el grej min man köpte, man tar vad man har så att säga. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon