Merlin
...men jag ska också sluta röka sleep.gif (förutom att banta och skaffa ett nytt jobb)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag är ingen storrökare men röker så där 5 cigg om dagen (eller på kvällerna snarare sagt). Ibland är jag helt rökfri men trillar dit igen efter några veckor - oftast i samband med stressiga situationer.

Nån mer forumist som vill sluta tillsammans med mig?

P.S. Det kanske redan finns en tråd för detta?
adamos
Hej
Kanske ingen bra idé att fixa allt på en gång om du nu inte besitter en väldigt stark karaktär. Ett tips jag kan ge angående att sluta röka är att trappa ned. Jag har snusat i många många år men så en dag så kände jag att nu får det faen vara nog, jag räknade hur många prillor det vart på en dag och började med att halvera antalet. Körde så en månad och halverade igen och så vidare, till slut så var jag nere på noll och där har jag nu varit i 2,5 år. Tror säkert att denna metod även fungerar på rökning, det ska vara svårare att sluta snusa säger de som vet.
Lycka till!
stina
Med risk för att vara tjatig och "äckelhurtig"... Ett bra sätt att sluta röka är att börja träna - det funkar liksom inte ihop...

/Stina
Floppy
Måste bara 'skryta' lite...har nu varit rökfri i 1 år och 5 månader...om man nu kan skryta om sig själv... wink.gif tongue.gif

Min pappa dog i en så kallad galoperande lungcancer...det tog 5 månader från att det att vi fick reda på att det var lungcancer tills han dog....
Han dog 4: september -04 och jag lovade honom dyrt och heligt att jag skulle sluta röka...sagt och gjort den 18:e november fick jag nog...

Jag behöll ciggen som var kvar och lika så askoppen...
För mig var det en trygghet att veta att det finns cigg om det skulle vara så....för förra gången jag slutade så kastade jag allt...fick lite panik och vart väldigt stressad efter några dagar över att de inte fanns i min närhet...för mig funkade det... kanske inte för andra...luktade lite i askoppen då jag vart röksugen och så tänkte jag på pappa...*usch*

Men det som har gjort att jag klarade det denna gången...var att se min pappa plågas i denna hemska sjukdom...han kvävdes ihjäl...tänk på det ni som röker...om ni vill ha en till motivering...

Min älskade pappa wub.gif blev bara 54 år... sad.gif

Glömde skriva LYCKA TILL med rökstoppet håller alla tummarna smile.gif
pinhead
försökte sluta ja men ack så svårt sad.gif . men man måste nog ta en sak i taget , att ta alla är nog inge vidare o man blir ju rätt sur med när man slutar röka. sp kan ju vara ide o träna o göra av med rök ilskan där =)
krellus
Sluta röka INNAN du hamnar i min mammas situation.
Dvs på sjukhuset!

Väl där så slutade hon på rotborste. Så rädd blev hon!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon