Full version: Alla skojiga citat
Ciczi
Hej

Man undrar ju lite ibland vad alla fina citat som folk har med i sina inlägg (de som står längs ner alltså) betyder.

Själv har jag lånat mitt citat från min favoritförfattares hjälte. Clive Cussler skriver böckerna om Dirk Pitt och Al Giordino. Citatet kommer från en konversation dem emellan.

Ciczi
LadyG
Jag har mitt enbart för att jag gillar Douglas Adams smile.gif

Andra citat jag funderat på att ha som signatur är:

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
- Douglas Adams

I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.
- Douglas Adams

Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so.
- Douglas Adams
Anma
Jag brukar byta då och då till något som passar för stunden, ibland beroende på vad som händer i forumet, men oftast till vad som passar min sinnesstämning just då.

Mitt nuvarande "perfect is unperfect" hörde jag Pink Floyd (tror jag att det var.... det var det nog) säga i ett program om hans musik. Det är ju bara så bra sagt! smile.gif

Så är det ju, är något perfekt är det ointressant, det ska vara lite skavanker eller fel för att det ska vara perfekt!
krellus
Douglas Adams är hur skön som helst LadyG !!!! biggrin.gif
Kathy
Mitt citat är "upphittat" för en massa år sen...minns faktiskt inte när jag stötte på det första gången. Däremot så är det ett citat som följt mig genom livet.
Betty
Min signatur Quidquid latine dictum sit, altum viditur betyder något så enkelt som:
"Allt som sägs på latin låter djupsinnigt"

Skulle jag byta så skulle det bli denna i stället:
The past is history, the future a mystery, this moment is a gift
- that's why we call it 'The Present' - Deepak Chopra
AnitaO
CITAT (Betty @ 04-04-2006, 09:38)
Skulle jag byta så skulle det bli denna i stället:
The past is history, the future a mystery, this moment is a gift
- that's why we call it 'The Present' - Deepak Chopra

Den var bra smile.gif
AnitaO
Hade en signatur för några år sedan:
"If there are no Golden Retrievers i heaven, then when I die, I want to go where they went"

Nu har jag den på min hemsida i stället wub.gif
LadyG
CITAT (krellus @ 04-04-2006, 08:14)
Douglas Adams är hur skön som helst LadyG !!!! biggrin.gif

Visst är han! wub.gif Jag älskar hans böcker smile.gif
Pirum
Ja, "Sista chansen" är exempelvis en jättekul bok smile.gif Och skrämmande. Finns på bra bibliotek, gissar att den är svår att hitta på svenska nu.
(Handlar alltså om utrotningshotade djur som det kanske är sista chansen att se nu :/ )



Från http://tdv.com/lastchance/ , man kan även läsa utdrag ur radioserien som gjordes efter boken.

Några citat :
The Rodrigues Fruit Bat
….spends most of its time hanging around in trees in the middle of a cyclone belt. At regular intervals it is blown into oblivion somewhere over the Indian Ocean.

Jag tycker sånt är fasligt kul...
morellen
CITAT (LadyG @ 03-04-2006, 20:54)
Jag har mitt enbart för att jag gillar Douglas Adams smile.gif

Andra citat jag funderat på att ha som signatur är:

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.
- Douglas Adams

I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.
- Douglas Adams

Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so.
- Douglas Adams

Han är en underbar källa till citata. Hade en period följande i min signatur "I refuse to aswer that question on the grounds that I don´t know the answer" (med reservation för stavfel)
LadyG
CITAT (morellen @ 04-04-2006, 15:02)
Han är en underbar källa till citata. Hade en period följande i min signatur "I refuse to aswer that question on the grounds that I don´t know the answer" (med reservation för stavfel)

Han måste varit en dröm för en journalist att intervjua, han verkade så rolig och avspänd i de intervjuer jag såg med honom. Tyvärr gick han bort alldeles för tidigt sad.gif

Vissa meningar i hans böcker kan få mig att fullständigt bryta ihop av skratt, som t ex hans beskrivning av Vogonskepp i "Liftarens guide till galaxen" *fniss*

Han var en underbar författare helt enkelt. smile.gif
Ophelia
En av mina självskyddslärare körde alltid med "Smärta är när vekheten lämnar kroppen" smile.gif

Stående uttryck när vi lekte "på riktigt" biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon