Full version: Jag kan skriva igen
Bettson
För något år sedan så skrev jag och efterlyste tangentbord.

Jag är en sådan där som är ganka van att skriva och väldigt beroende av att jag sitter rätt och har ett tangentbord jag trivs med.

Fick mycket tips. Bland annat så diskade jag mitt gamla tangentbord och resultatet blev alldeles utmärkt förutom att tangenbordet verkligen var trasigt innan. En massa missade häftklamrar hade ramlat ner under tangenterna och hade gjort skador.

Ett år och fyratusen kronor senare så har jag äntligen hittat ett som fungerar.

Först trodde jag det var mina nya glasögon som gjorde att jag hade probelm. Sedan högt blodtryck och svullna händer. Tja en del problem blev det av det. Eller att golvet lutade.

Idag tog jag med mig mitt senaste tangentbord och måttband och gick till PC-CIty. Jag mätte och mätte.

Efter ungefär en timmes mätande och dividerande i affären så hittade jag ett bord där bokstavsdelen var ½ cm bredare. Sifferdelen var också ½ cm bredare.

Det låter inte speciellt mycket men ni skulle bara veta vilken skillnad.Känns som om man vunnit på lotto. Nu kanske man hinner med jobbet bättre.

Trycket är inte detsamma så lite vilset känns och något felslag blir det men inte alls som innan. Det här jag tror nog att jag kan vänja mig.

Så ni som skriver illa efter att ni bytt dator. Mät tangentbordet. ½ cm kan vara mycket. Tangenbord borde säljas efter storlek tycker jag. smile.gif
netaave
Intressant att "höra" jag skriver ofta på "fel" tangent och får rätta hela tiden.
pejori
tryckningen går över på någon dag smile.gif smile.gif
till och med när man köper ett likadant, så känns det lite konstigt med en gång...samma med musen smile.gif smile.gif
Bettson
CITAT (netaave @ 30-03-2006, 20:20)
Intressant att "höra" jag skriver ofta på "fel" tangent och får rätta hela tiden.

Detsamma med mig. Jag har lite större händer än vad damer vanligtvis brukar ha. Med de nyare tangentborden så blev ö plötsligt ä hela tiden för att tangentbordet var för litet.
Anma
Jag för min del tycker att bärbaras tgb är mycket bättre än stationäras. Då slipper jag sära lika mycket på mina stela fingrar, fast första dagarna med bärbar var ett rent h--vete, innan man vande sig.
*Felix matte*
Där ser man... även små förändringar kan leda till stora förbättringar smile.gif
Hoppas det fortsätter att funka bra wub.gif
Bettson
CITAT (Anne R @ 31-03-2006, 06:29)
Jag för min del tycker att bärbaras tgb är mycket bättre än stationäras. Då slipper jag sära lika mycket på mina stela fingrar, fast första dagarna med bärbar var ett rent h--vete, innan man vande sig.

Sicken himla tur att du vande dig på några dagar. Jag är lite konservativ jag tongue.gif

Jag har provat 5 stycken tangenbord det senaste året. Skriver hela dagarna men vande mig inte ändå. Köpt tangentboerd för 4000 kr.

Som sagt de borde säljas efter storlek. Jag trodde i min enfald att alla tangenbord var lika stora. Och sedan lurar man sig på ramen.
Det minsta delbara jag hade med till bärbara datorn visade sig vara lika litet som datorns tangentbord. dvs knappt 28.

De andra var egenligen 28. Det nya 28½.

Jag bara undrar hur karlar med riktigt stora händer klarar sig. De borde nästan bara kunna skriva med två till tre fingrar.

Vore kanske en affärsidé. Tangentbord efter storlek. smile.gif

OCh så sägs det att storleken inte har någon betydelse laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon