Full version: Messiah
Caprice
Tittade ni?
Vad tyckte ni?

Jag tyckte den var riktigt bra... engelsmännen kan det där med att göra thrillers / deckare.... wub.gif
zaaritha
Har spelat in den, ej kollat på den, än.
Håller med; engelska serier brukar va´bra!
mamamaggan
Bra tyckte jag. Men som du redan sagt så är ju engelska deckare så gott som alltid välgjorda.

Väntar spänt på nästa avsnitt.
Anki på Öland
Riktigt bra!!!
Anki
Pirum
Ja...efter att ha läst lite förstrött i tidningens TV-sida så tyckte jag den verkade rätt tråk...så jag såg den inte. Förrän jag satte mig att vänta in "Omen", (trodde den började 22.20) så jag såg bara slutet av avsnittet, sista 25-30 min. Men den verkade ju jättebra! Får rota upp repris, och sen se nästa avsnitt, när det nu kommer.
AnnammA
Jag gillade faktiskt också Messiah, trots att jag tyckte det var lite för blodsplashiga inslag, om ni förstår hur jag menar?
hälsn
AnnA
Ophelia
*morr*

Missade den. Verkar spännande.
renate
Missade den med,vilken kanal?,repris?? sad.gif
Pirum
Repris vet jag inte, men 8 avsnitt? Då borde de rimligen hinna med mer historier än denna mordgåta? För ska de dra ut det här på 7 avsnitt till så...men...kanske kan det bli 7 avsnitt till...med ett offer i varje. Eller nåt.

Kanske visas serien i repris i någon av TV4s låtsaskanaler? TV4+ eller nåt sånt. Vore ju praktiskt att visa första avsnittet åtminstone, för att så många som möjligt ska börja följa serien. Jämför med Lost där de kört repriser.
pejori
så här står det om programmet.
det verkar vara två avsnitt per mord.
Titlar i serien
1. Messiah I: The First Killings 25/3 21.00
2. Messiah I: The Reckoning 1/4 21.00
3. Messiah II: The Vengeance is Mine 8/4 21.00
4. Messiah II: The Vengeance is Mine 15/4 21.00
5. Messiah III: The Promise 22/4 21.00
6. Messiah III: The Promise 29/4 21.00
7. Messiah IV: The Harrowing 6/5 21.00
8. Messiah IV: The Harrowing 13/5 21.00
solkatten
Jag har läst boken och efter andra avsnittet så är boken slut och storyn för mördaren är ju avslöjad.
Så frågan är vad resten av avsnitten ska handla om? wink.gif
Vengeance och Harrowing vet jag inte vad det betyder.
Pirum
Hm, jag tyckte andra avsnittet haltade lite. Speciellt tyckte jag att poliserna var lite väl korkade ibland. Men, ändå bra.

Vengeance = hämnd, "Min är hämnden, och vedergällningen" säger väl Gud nånstans i bibeln, vet dock inte i vilken av sagorna det sägs.

Harrowing vet jag inte riktigt var det förekommer i kristendomen...för jag gissar att serien kommer att handla om religiösa mördare. Men det betyder väl plundra, skövla eller om man talar om jordbruk och jordbruksliknelser att bereda marken för skörd. Typ, ringvälta eller nåt smile.gif
pejori
tycker den är ruskigt spännande jag... smile.gif smile.gif
kommer på mig med att hålla andan ibland laugh.gif
Irene_L
Missade tyvärr början men tyckte att det var spännande det jag såg. Kommer absolut att följa denna serie smile.gif
mvh
Irene
Helen B
Jag tyckte den var jättebra. Spelade in lördagens avsnitt på hårddisken och den stängde av sig själv i mitten av programmet. Missade 5 minuter när advokaten släppte in polisen. Vad hände med sonen? Klarade han sig. Snälla någon som vet? wub.gif
Jag trodde bara det var två avsnitt. Vilken trevlig överraskning att det är flera! smile.gif
Hannele
CITAT (Pirum @ 26-03-2006, 18:04)
repris i någon av TV4s låtsaskanaler? TV4+ eller nåt sånt.

Inte har vi sånt..
pejori
CITAT (Helen B @ 04-04-2006, 10:20)
Jag tyckte den var jättebra. Spelade in lördagens avsnitt på hårddisken och den stängde av sig själv i mitten av programmet. Missade 5 minuter när advokaten släppte in polisen. Vad hände med sonen? Klarade han sig. Snälla någon som vet? wub.gif
Jag trodde bara det var två avsnitt. Vilken trevlig överraskning att det är flera! smile.gif

sonen klarade sig...det gjorde inte pappan...
sedan aresterade dom den avskedade polisen., eftersom dom hittat hans DNA på ett av offren.
sedan kom utredaren på att dom tagit fel kille, då blev han själv angripen.
det var den unga polisen som han och tjejen jobbade med som var mördaren wub.gif
Helen B
Tack för hjälpen Pejori wub.gif
Jag har inte vågat att läsa ditt svar förrän nu.....Jag anade att du var snäll och berättade allt men jag missade bara precis delen där advokaten blev mördad, sedan hade jag resten inspelat. I alla fall så såg vi klart den ikväll och vad bra den var! Engelsmännen är bra på deckare!
Tack igen smile.gif
Hannele
Åj, missade, trodde den gick på söndagarna..
Men samtidgt på lördagarna går ju brittisk Maggies nya liv på SVT1.
renate
Missade igen såg bara ett avsnitt,rätt blodigt för att vara engelsk.Har sett bättre.
Pirum
Tycker nästan att avsnittet igår var bättre än det förra helgen smile.gif Får hoppas fortsättningen blir lika bra. Finns väl viss risk för att det blir som så ofta, att filmer osv börjar bra, men när slutet ska "sys ihop" så blir det inte lika bra som man hoppats smile.gif
Hannele
Spännnade, oväntad upplösning.
Pirum
Huu, jag missade pga påsken sad.gif Missade helt att det var idag. Någon som kan sammanfatta smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon