Full version: Carola-ståhejet..
Caprice
Tydligen har det aldrig någonsin varit så låga odds överhuvudtaget....
Satsar man på Carola som vinnare ger det 1.01 gånger pengarna...! huh.gif

Tycker synd om de andra artisterna, de får inte bråkdelen av den uppmärksamhet hon får... sad.gif

Man vet ju redan att hon kommer att vara på löpsedlarna imorgon, hur det än går... antingen skriker de ut att Carola går vidare, eller "skandalen" att hon inte gör det... Men på löpsedlarna kommer hon att hamna...

Carola i all ära, jag menar, sjunga det kan hon... men det känns liiite som om hon glider fram på en räkmacka...

Fast det känns ju nästan som om man måste titta på spektaklet ikväll...

Och visst finns det väl risk att hon sopar golvet med de andra...

Carolas odds...
andersen
Klart att Carola vinner. Heja Carola smile.gif
Gillan
Nej, man kan aldrig ta ifrån Carola, att hon har
en fantastisk röst. Men jag är ingen Carolafan.

Hoppas att Pontare har en bra låt, han ligger mig
varmare om hjärtat wub.gif

/Gillan
Berith
Men lille andersen *klappar lite överseende på huvvet wub.gif* hon har ju en urdålig låt - det har förresten dom andra också ikväll, med ett undantag. rolleyes.gif Kan inte tänka mej att nån av årets låtar ska kunna ta oss vidare i semifinalen. Sorgligt.... jag som brukar tycka om Melodifestivalen har inte hittat en enda bra låt i år. sad.gif


Men jag hoppas såklart att när jag får hör dom igen så är det ändå en där som sticker ut mer än dom andra. rolleyes.gif
Inga från Närke
Ni kan ju gå in på TV2 och lyssna på låtarna innan TV-sändningen. Pontares var inte alls bra tyckte jag.
ninnisky
CITAT (Evgeni @ 11-03-2006, 17:10)
jag är ingen Carolafan.

Hoppas att Pontare har en bra låt, han ligger mig
varmare om hjärtat wub.gif

                           /Gillan

wub.gif smile.gif wub.gif
Whiskuchi
Carola har fantatisk röst, det måste man erkänna... men jag tycker hon är tråååkig! Nä, heja The Poodles istället - helt klart roligaste bidraget nånsin! (och heja Finlands Lordi om inte Poodles vinner) biggrin.gif
Kathy
Carola är otroligt duktig på att sjunga, men det är trist om hon går vidare enbart på sitt namn och inte den låt hon framför. (kan tilläggas att jag inte hört något av kvällens bidrag - än)
Snöflinga
Visst har Carola bra röst....... men jag orkar inte se henne , hon är det mest tillgjorda jag vet i artistvärlden wacko.gif Hoppas verkligen att hon inte vinner, fast jag vet att hon gör det ... SUCK
mayababy
Tyvärr vann ju Carola bara för att hon är Carola - supertrist att en sån skitlåt kan gå direkt till final! mad.gif
Annars tycker jag Carola har en gudabenådad röst, bara jag slipper se henne! Men varför i hela världen ge henne en sån dålig låt????? blink.gif
zaaritha
Finns de som har bättre röst än gaphalsen, Carola! mad.gif
LadyG
Det spelar väl ingen roll om man har bra röst när det saknas vett att använda den så att det blir njutbart.

Låten var väl sådär, en radiolåt ungefär. Något som skulle kunna skvala i bakrgrunden, om det inte var för hennes evinnerliga tjutande.

Det är inte det minsta trallvänligt, jämför med vinnande bidrag som klarat sig bra i Eurovisionschalgerfestivalen, t ex Waterloo. Sväng, rytm och trallvänligt.

Sakar det helt än så länge, i alla avseenden.

När får vi se de riktiga bidragen? unsure.gif
Gillan
[QUOTE=LadyG,12-03-2006, 06:55]




När får vi se de riktiga bidragen? unsure.gif

Kanske inte det här året, men nästa tongue.gif biggrin.gif

/Gillan
LadyG
Aah, det förklarar ett och annat smile.gif

Jag har inte hört ett enda bidrag som jag gillar, än mindre tror på internationellt. Synd faktiskt, för Sverige har en ganska framgångsrik historia känns det som.
Sirpa
CITAT (Berith @ 11-03-2006, 17:14)
Kan inte tänka mej att nån av årets låtar ska kunna ta oss vidare i semifinalen.
Sorgligt.... jag som brukar tycka om Melodifestivalen har inte hittat en enda bra låt i år.  :(

Håller med.... sad.gif

Men om vi ska ha en liten chans att "ta oss vidare" så ska vi nog skicka Carola...
Berith
Jaha, nu har jag hört - och sett! - alla årets bidrag. huh.gif Och inget var bäst. Dom flesta var urdåliga, några var helt kass, andra var sämst... Ursäkta att jag låter negativ men jag brukar tycka att Melodifestivalen är nåt sevärt. Men inte i år. Besviken, för om det inte finns nån överlägsen låt att skicka är det kört för fortsatt medverkan efter kvalet. Sorgligt... sad.gif
birgitek
Där ser man!
Jag tycker att Carola hade en jättelåt som hon framförde otroligt bra, tycker hon är superproffsig. Sen gillade jag faktiskt Björn Kjellmans låt och hans framförande. En låt till, från tidigare uttagning, tyckte jag väldigt mycket om och det var "Sing for me" framförd av Andreas nånting.
Pontare gör mej fundersam, han har ju en fantastisk röst, varför i all världen måste han spöka ut sej som han gör och alltid framföra hopplöst trista låtar.
Birgit Ek
Hannele
Carola har en fin röst, men hon säger märkliga saker om homosexuella. wacko.gif sad.gif
Hon är så stor idol och många unga lyssnar på henne.


CITAT (birgitek @ 12-03-2006, 09:02)
Pontare gör mej fundersam, han har ju en fantastisk röst, varför i all världen måste han spöka ut sej som han gör och alltid framföra hopplöst trista låtar.

Pontare såg jag live förra veckan med storbandjazz,
han har otrolig röst, är rolig och passar i sina fina kläder. smile.gif
Berith
Men jag tycker inte att Carola hade så fin röst igår, den börjar låta "gammal". Och varför måste hon skrika så? Neej, det är inte samma röst som för 15 år sen när hon vann båda finalerna. (Även om hon vill tro det. wink.gif )
birgitek
Finast scenkläder hade absolut Carola, tycker lite synd om artisten med låt nr. två, både låt och artist var väl egentligen riktigt bra, men det glömmer man bort p.g.a. de vansinnigt missklädsamma kläderna.
Samma sak med Pontare, man glömmer att han har en fantastisk röst på grund av de märkliga/töntiga kläderna. (fast årets låt var inget vidare.)
Birgit Ek
Boxer
Den klart bästa låten tycker jag Andreas Johnsons: "Sing for me" var.

Laila Adeles låt var bäst igår, men jag var tyvärr inte imponerad av rösten.

Rednex låt var också ok., men var bättre när jag blundade.

Carolas var blaha, blaha.
Gillan
CITAT (Boxer @ 12-03-2006, 10:16)
Den klart bästa låten tycker jag Andreas Johnsons: "Sing for me" var.  

Laila Adeles låt var bäst igår, men jag var tyvärr inte imponerad av rösten.

Rednex låt var också ok., men var bättre när jag blundade.

Carolas var blaha, blaha.

Jag gillade inte Carola alls igår.
Och Pontare tycker jag är störtskön
i sina kläder. Tyvärr var inte låten nåt vidare.
Han kan så mycket bättre.

Andreas låt "Sing for me" gillar också jag.
Tyvärr var den lite Beatles-influerad bara wub.gif

/Gillan
*Felix matte*
Usch säger jag för Carola... det vara bara hallelujakör och bibeln som fattades.
Skriker som en tok coh så det där skenheliga leendet och bugningarna...
märks det att jag inte gillar henne mad.gif
Visst har hon fortfarande röst men hon borde använda den på ett bättre sätt... tyvärr är jag rädd att hon kanske vinner i globen sad.gif

Björn Kjellman var min favorit igår... hoppas det går bra för honom i globen smile.gif
Boxer
CITAT (Evgeni @ 12-03-2006, 10:26)
Tyvärr var den lite Beatles-influerad bara wub.gif

                 /Gillan

Precis vad jag också tycker. Det ångar Beatles, men det är kanske därför den är så bra.
Boxer
CITAT (Felix matte @ 12-03-2006, 10:43)
Björn Kjellman var min favorit igår... hoppas det går bra för honom i globen smile.gif

Han är läcker, och härligt självsäker på scenen. wub.gif Men hur gick låten.......?
Gillan
CITAT (Boxer @ 12-03-2006, 10:45)
CITAT (Evgeni @ 12-03-2006, 10:26)
Tyvärr var den lite Beatles-influerad bara wub.gif

                 /Gillan

Precis vad jag också tycker, men det är kanske därför den är så bra.

laugh.gif laugh.gif
Ja, så kan det mycket väl vara wub.gif

/Gillan
birgitek
CITAT (Evgeni @ 12-03-2006, 10:26)
Andreas låt "Sing for me" gillar också jag.
Tyvärr var den lite Beatles-influerad bara wub.gif

/Gillan

Den gillade jag också, men varför tyvärr Beatles-influerad?
Birgit Ek
Gillan
CITAT (birgitek @ 12-03-2006, 16:44)
CITAT (Evgeni @ 12-03-2006, 10:26)
Andreas låt "Sing for me" gillar också jag.
Tyvärr var den lite Beatles-influerad bara wub.gif

                 /Gillan

Den gillade jag också, men varför tyvärr Beatles-influerad?
Birgit Ek

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Bra fråga hör du,du. Jag har tyvärr wub.gif inget
bra svar.Jag har alltid varit Beatlesfrälst så det beror
absolut inte på det. Kanske menar jag att det inte lät
så nytt wink.gif . Strunt samma. Den var bra i alla fall smile.gif

/Gillan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon