Carex
Idag tonade jag mitt hår i wella (vivas) färg "intensivröd" tittade på förpackningen och såg att mitt hår skulle få en ordentlig röd färg i alla mitt hårs nyanser (sträcker sig från mellanbrunt till mellanblont) Och nu när det har torkat tycker jag att resultatet är minst sagt blekt, jag vill ha det riktigt flammande rött! Tips på bra intensivtoningar och i sista hand färgningar?
Hannele
CITAT (Carex @ 07-03-2006, 20:50)
jag vill ha det riktigt flammande rött!
Tips på bra intensivtoningar och i sista hand färgningar?

Blek håret först.
Beroende på om jag vill ha panter-fläckigt eller tiger-randigt, bleker jag bara en del av håret. tongue.gif

pejori
min erfarenhet av toningar i rött, är att man blir tämligen rosafärgad av dom... sad.gif
håller med hannele, blek det först och färga det sedan, då blir det rätt.... smile.gif smile.gif
och det håller längre också smile.gif
Lena i Torslanda
Har haft alla färger, blond, svart, röd, brun, randig you name it, som går att ha på sitt hår - älskar att förändra det som går att förändra. Min erfarenhet av toningar är att de aldrig håller måttet. Vill man ha rejäl skillnad då är det färg som gäller. Har aldrig behövt bleka håret för att få det rejält rött
evelina
Tänk bara på att blekning är det mest agressiva du kan sätta i håret,är det kort hår är det ok för det klipper man ofta men ett långt hår är det inte lika roligt. Tänk på att det är kemikalier ni håller på med.

Frisörer säljer också toningar och då kan du få proffs hjälp med val av färg.
Castea
Håller med de andra, att man måste bleka håret först för att få till ett riktigt flammande rött hår. Och det kan bli skitsnyggt! Tänker på hon i filmen "Femte Elementet". wub.gif

Så där häftigt rött hår är nästan den enda färgen jag inte provat ännu, så det kanske är dags. rolleyes.gif

Men mörkrött har jag haft, och då jättekort hår. Men jag bytte både färg och frisyr när en milt förståndshandikappad man konfronterade mig och sa sanningen: Du! Du ser ju precis ut som Mona Sahlin! laugh.gif wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon