Full version: Sommar!
Kathy
Snart, snart, snart är det vår och sommar. wub.gif
Vad har du/ni för planer i sommar?
Resa?
Vara hemma?
Konserter?
Påta i trädgården?
fruberglund
Blir nog mest att vara hemma och påta i trädgården.

Enda längre resan blir till Dalarna (ca 35 mil) för pappa fyller 60 i juni biggrin.gif

Räcker bra med att vara hemma, vi har mycket att göra i år med att måla om huset, bygga nytt vedförråd, bygga om nuvarande vedförrådet till ny grisgård osv.

Sen så måste det ju planteras om lite och fixas i rabatterna och sen måste man ju bara få sitta och njuta lite också smile.gif wub.gif
yenny
Påta i trädgården skall jag självklart göra wub.gif

Och vila och lata mej... sen har vi faktiskt inte gjort upp så mycke planer ännu...

Förutom att vi skall bort en helg i juli på bröllop, killens brorsa skall gifta sej och de har tema Medeltid.
AnitaO
Det blir nog mycket att vara hemma.
Vi har massor av jobb kvar på huset.
Min sambo ramlade ju ner från stegen när han höll på med fasaden i höstas.
Så det är väl det stora projektet att avsluta för oss.

Förhoppningsvis kommer vi iväg på någon liten utflykt också smile.gif
netaave
Hemma en och annan dans och dansbandsveckan i Malung
silos
Har inga planer överhuvudtaget.
jendah
Mest hemma här också... Massor att pyssla med ju smile.gif

En kort seglingstur och ett par dagar till Dalarna (se var käre maken är uppväxt smile.gif ) är väl också löst planerade.

Fast just nu känns det långt bort... BLÄ för all snön...
Häromdagen stod jag på verandan med solen i ansiktet och det var 12C... Massor av fågelkvitter och droppande från snö som smälte... När jag blundade kändes det som våren... wub.gif wub.gif men när jag öppnade ögonen var det långt bort... sad.gif
Sage
Det snöar fortfarande litet lätt.. SVårt att tänka sig fram till sommaren. Däremot så fick vi just veta att våra sommarsemestrar verkade vara önskade på ett bra sätt för planeringen, så jag har fått den semester jag ville ha, första gången på 5 år. (ny chef). Men jag vet inte riktigt vad jag kommer göra, är inbjudna till vänner i England, kanske skulle ta tag i det. Åka till torpet. Vara med i brf-föreningens trädgårdsgrupp. Promenera, cykla, bada. Läsa någon bra bok.

/Sage
Annika Ljunggren
Fixa med trädgården!! Längtar! wub.gif

Och cykla Tjejvättern, åka till Åland och hälsa på familjen, simma Tjejsimmet, cykla runt Siljan, Springa Tjejmilen, läsa böcker, äta jordgubbar...

... och kanske kanske kanske om jag vågar så ska jag anmäla mig till Sthlm maraton i juni! Men det känns lite läskigt... wink.gif
Anma
Det blir att pendla mellan hemma och stugan ute på ön. LÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR!!! wub.gif wub.gif wub.gif

(Längtar nästan mer till april,då vi ska åka till Florida...)
Kathy
CITAT (Annika Ljunggren @ 01-03-2006, 20:48)
... och kanske kanske kanske om jag vågar så ska jag anmäla mig till Sthlm maraton i juni! Men det känns lite läskigt... wink.gif

Gör det!! wub.gif
Då kommer jag och hejjar på dig. wub.gif wink.gif
Magdis
Jag ska jobba en hel del hade jag tänkt. Min man ska ha lång semester och pappaledighet. Jobba i trädgården ska jag såklart göra. Jag tror faktiskt det blir det enda jag tänker göra i sommar. Jag vill inte åka bort från min kära trädgård nåt mer. Träna ska jag göra som vanligt förstås.
Kathy
Själv ska jag åka till sommarstugan äta jordgubbar, grilla, bada i sjön som ligger på några minuters promenadavstånd, påta i trädgården, Planera inköp av möbler till stugan, gå på auktioner, bjuda upp vänner, hälsa på svärmor och rida på hennes hästar, åka på utställningar med våra katter...m.m.
Malvia
Jobba, påta i trädgården, säkert skjutsa till kaninutställningar OCH gå på Rolling Stones konsert den 10 juni i GBG!
kristerh
Det blir trädgården för hala slanten, förutom 1 vecka som jag åker till norrtälje, längre vågar jag inte lämna trädgården, fast jag har bussiga grannar som vattnar, men jag kan inte begära att de ska slita ut sig med vattning bara för att jag är växtgalning... biggrin.gif
krister
Annika Ljunggren
CITAT (Scrollan @ 01-03-2006, 21:30)
CITAT (Annika Ljunggren @ 01-03-2006, 20:48)


... och kanske kanske kanske om jag vågar så ska jag anmäla mig till Sthlm maraton i juni! Men det känns lite läskigt...  ;)

Gör det!! wub.gif
Då kommer jag och hejjar på dig. wub.gif wink.gif

biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif

Tack! Det kan jag behöva i sånt fall! wub.gif

Får se om det blir av, det ligger lite för nära i tiden. Annars får det bli Höga kusten maraton istället!
(Det är ju så svårt att hinna träna under våren när snön försvinner och man bara vill gå runt i trädården och pyssla och mysa! wub.gif )
*Molly*
CITAT (netaave @ 01-03-2006, 12:19)
Hemma en och annan dans och dansbandsveckan i Malung

Har du något tips på var man kan bo under dansbandsveckan om man inte har husvagn?
smile.gif
Hannele
Varför ska vi hoppa över våren? unsure.gif blink.gif
stina
Jag ska åka en vecka till Cypern i mitten av juli - jobba 2 veckor och sedan 4 veckors semester. Jag har massor av planer för tomten på landet, så inte lär jag lida brist på sysselsättning! ohmy.gif Nya rabatter bland annat så gymträningen får stå tillbaka dom veckorna och ersättas med spadar, spett och skottkärra. rolleyes.gif

/Stina
gunnevi
Varför skriver ni "påta i trädgården"? Det lär inte hända så mycket i trädgården om man bara går där och "påtar".
Nä, rensa, hacka och gräva lär man få göra - och det är ju det som är det roliga. Och när det känns att man fått något gjort och med gott samvete kan njuta av resultatet.
Visst, det är Luther som har lärt mig det!
Hannele
CITAT (gunnevi @ 03-03-2006, 11:06)
Nä, rensa, hacka och gräva lär man få göra -

Det gör jag nästan aldrig.. laugh.gif
gunnevi
Nä hä! Har du kanske en dräng?
Det skulle jag också gärna ha, men hittar ingen.
Var finns dom?[QUOTE]
Hannele
CITAT (gunnevi @ 03-03-2006, 11:25)
Nä hä! Har du kanske en dräng?
Det skulle jag också gärna ha, men hittar ingen.
Var finns dom?

Tja, gôrlätt att föda och göda och lära upp fyra ungar. sleep.gif
Eller så kan man praktisera annan sorts trädgårdsskötsel; plantera så tätt, att man inte behöver rensa.
Rossi
Vi ska åka till Kina och Tibet.
ninnisky
Funderar lite smått att ta en tur till Zanzibar/Tanzania i slutet av sommaren eller början av hösten. Blev lite nyfiken efter Packat och Klart i TV nu i veckan biggrin.gif
Rossi
Jag har också alltid velat komma till Zanzibar! Jag vet en som var där för ett tag sedan men han var inte så nöjd. Tydligen var befolkningen rätt "fientlig" mot turisterna enligt honom. Men det blir väl bättre ju längre tiden går och de vänjer sig!
Castea
Det beror alldeles på - om, när, var och hur jag ska jobba i sommar. Men har en mycket stark längtan att återvända till mitt paradis på jorden: Bray och Killiney Beach på Irland i sommar.



Annars har jag i alla fall siktat in mig på Stockholm Jazz Festival (Skeppsholmen) i juli. wink.gif
MB1965
Planer... stuga och hav på västkusten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon