anna_rispan
Jag är total nybörjare på att åka nånstans i Sverige o åka skidor. Kanske ska våga mig på att prova utförsåkning för första gången! ohmy.gif

Men nu är jag ju full av frågor såklart. Är det någon som vet o dela med sig. Jag bor Södermanland och vi vill nog inte åka allra längst upp i norr.

Var finns det snö kvar i mars-april? Är det stor skillnad mellan de månaderna? Något särskilt tips om boende o så??

Tack på förhand!!
smile.gif
Gillan
Ja, jag skulle ju inte rekomendera nån att åka skidor då laugh.gif

Men om du nödvändigtvis måste måste så......
Sälen och Idre tycker jag är bra. Men det finns nog större
skidentusiaster här och som har större och positivare er-
farenheter än vad jag har wub.gif laugh.gif

/Gillan
ninnisky
CITAT (Evgeni @ 27-02-2006, 19:33)
Ja, jag skulle ju inte rekomendera nån att åka skidor då laugh.gif

Men om du nödvändigtvis måste måste så......
                   /Gillan

.. inte jag heller - och om det är första gången --- så ta gräsmattan hemma
eller närmaste och kör en vända på biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

VI andra VILL HA VÅR i mars-april wub.gif
anna_rispan
ja men åka på platten har jag ju gjort förr, jag vill uppleva något nytt..... rolleyes.gif smile.gif

har faktiskt åkt tjejvasan en gång *klappar mig för bröstet*
evelina
Ska du åka skidor runt påsk t.ex måste du en bra bit uppåt.

Själva har vi stuga i Lofsdalen,vi åker nu vecka 11 och en del av våra ungdomarna åker upp i påsk vecka 15. I backarna har dom snökanoner om det är lite snö.

Utförsåkning är härligt!! men gå i skidskola först om du inte är van det vinner du massor på.

Själv har jag åkt skidor sedan barnsben men nu för tiden är jag reumatiker och mannen är slut i knäna så vi åker inte längre utan för vår del blir det härliga promenader med hunden och skoter. Vi tänder brasan och lagar mat till dom andra som kommer hem helt slut.
Alla är oftast helt slut på kvällarna efter bastun och orkar knappt spela spel med oss gamlingar. laugh.gif laugh.gif