anna_rispan
Jag är total nybörjare på att åka nånstans i Sverige o åka skidor. Kanske ska våga mig på att prova utförsåkning för första gången! ohmy.gif

Men nu är jag ju full av frågor såklart. Är det någon som vet o dela med sig. Jag bor Södermanland och vi vill nog inte åka allra längst upp i norr.

Var finns det snö kvar i mars-april? Är det stor skillnad mellan de månaderna? Något särskilt tips om boende o så??

Tack på förhand!!
smile.gif
Gillan
Ja, jag skulle ju inte rekomendera nån att åka skidor då laugh.gif

Men om du nödvändigtvis måste måste så......
Sälen och Idre tycker jag är bra. Men det finns nog större
skidentusiaster här och som har större och positivare er-
farenheter än vad jag har wub.gif laugh.gif

/Gillan
ninnisky
CITAT (Evgeni @ 27-02-2006, 19:33)
Ja, jag skulle ju inte rekomendera nån att åka skidor då laugh.gif

Men om du nödvändigtvis måste måste så......
                   /Gillan

.. inte jag heller - och om det är första gången --- så ta gräsmattan hemma
eller närmaste och kör en vända på biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

VI andra VILL HA VÅR i mars-april wub.gif
anna_rispan
ja men åka på platten har jag ju gjort förr, jag vill uppleva något nytt..... rolleyes.gif smile.gif

har faktiskt åkt tjejvasan en gång *klappar mig för bröstet*
evelina
Ska du åka skidor runt påsk t.ex måste du en bra bit uppåt.

Själva har vi stuga i Lofsdalen,vi åker nu vecka 11 och en del av våra ungdomarna åker upp i påsk vecka 15. I backarna har dom snökanoner om det är lite snö.

Utförsåkning är härligt!! men gå i skidskola först om du inte är van det vinner du massor på.

Själv har jag åkt skidor sedan barnsben men nu för tiden är jag reumatiker och mannen är slut i knäna så vi åker inte längre utan för vår del blir det härliga promenader med hunden och skoter. Vi tänder brasan och lagar mat till dom andra som kommer hem helt slut.
Alla är oftast helt slut på kvällarna efter bastun och orkar knappt spela spel med oss gamlingar. laugh.gif laugh.gif
ninnisky
CITAT (anna_rispan @ 27-02-2006, 19:51)
ja men åka på platten har jag ju gjort förr, jag vill uppleva något nytt..... rolleyes.gif   smile.gif

har faktiskt åkt tjejvasan en gång *klappar mig för bröstet*

klappar här också - fast det var ett tag sedan biggrin.gif

VI VILL HA VÅR i mars-april wub.gif wub.gif
Annlo
Jag har stuga i Sälen (tandådalen) och vi brukar oftast vara där på påsken.

Då går det jättebra att åka skidor även om det ibland blir som att åka i en påse strösocker frampå eftermiddagen... blink.gif ...om det är för varmt vill säga! Då brukar jag sätta mig i backen o sola i stället biggrin.gif det går minst lika bra!

Nä, men skämt åsido, det går oftast bra att åka skidor i Sälen i mars, april, men i slutet av april börjar förstås snön att tryta...
SaraS
Åk västerut. Härjedalens höglänta fjäll brukar alltid ha gott om snö. Funäsdalen med alla nedfarter däromkring är toppen i mars-april. Där finns också helt underara längdspår! Sälen är så låglänt (tycker jag...) så det brukar vara rätt sönderkört och sockrigt så sent på året.

Lycka till!
Malvia
Sälen har snögaranti till 1/5.
Många backar och många bra skidskolor.
I tre år i rad var vi i Klitten och yngsta dottern gick på skidskola.
mycket bra och lagom backar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon