Full version: Torrt
*Felix matte*
Någon som har bra tips på hur jag får min lugg att inte klistra sig fast mot pannan unsure.gif

Jag har köpt ett antal Balsam både i våt och sprayform men inget hjälper. sad.gif mad.gif

Tips om Shampoo som inte gör håret flygigt smile.gif
netaave
Gör en inpackning lite då och då!
Finns för alla typer av hår och du kan använda olika till lugg och resten av håret om det skulle behövas.
Ett märke som är bra och nu finns ute i handeln (tidigare bara hos frisör) är "Schwartzekopfe"
yenny
Det behöver jag också råd om.... mitt hår blir inte kul på vintern... det enda som funkar på mej är att tona håret... det ger lite extra tjocklek och tyngd på håret så det inte blir så flygigt.
*Felix matte*
Jag har köpt och gjort inpackningar under hel vintern. men inget har hjälpt... tyvärrr sad.gif Har nog satsat nära tusenlappen på olika preparat men alla har varit lika verkningslösa sad.gif
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 19-02-2006, 22:54)
Det behöver jag också råd om.... mitt hår blir inte kul på vintern... det enda som funkar på mej är att tona håret... det ger lite extra tjocklek och tyngd på håret så det inte blir så flygigt.

Inte för att jag vill.. men kanske borde jag ändå ta till Toning... vet av gammal erfarenhet att den gjorde håret mer hanterbart.
Snöflinga
Samma problem här huh.gif Håret står åt alla håll, utom de jag vill mad.gif Blev desperat i fredags, när jag skulle visa mig i offentliga sammanhang.. Sköljde då håret i Comfort och si det hjälpte smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 19-02-2006, 23:03)
Samma problem här huh.gif Håret står åt alla håll, utom de jag vill mad.gif Blev desperat i fredags, när jag skulle visa mig i offentliga sammanhang.. Sköljde då håret i Comfort och si det hjälpte smile.gif

laugh.gif Comfort hart jag i tvättmaskin... facket för sköljmedel tongue.gif

Förstår dig ändå... har ju ett antal preparat här som jag prövat.
smile.gif
ninnisky
På mig funkar det med lite slingor då och då smile.gif med just nu liknar håret inte nåt´. Har inte klippt mig sedan före jul för det är ju såååå himla dyrt!
Måste beställa i morgon smile.gif
Reserv
biggrin.gif Comfort är för att ta bort statisk elektricitet och göra tvätten mjukare. Samma resultat blir det då även på håret, även om jag tvivlar på att det är så bra för hårbotten. Det finns pumpsprayer som tar bort den statiska elektriciteten i håret, den sprayas på torrt hår biggrin.gif biggrin.gif Comfort, va´får ni alla idéer ifrån? biggrin.gif
Anma
Jag har haft samma problem med med håret. Förra året hittade jag ett shampoo som var till för vinterhår, undra om det inte var elvitals? Den var ok, tog bort statisk elektricitet. I år har jag kört med Scwartzkopfs GLISS för torrt och skadat hår. Kan säga att jag aldrig mer tänker byta shampoo och balsam! smile.gif Har också provat den för extra glans som är lika bra. Jag har alltid tappat massor med hår, men inte nu längre! Den finns på både Ica och Konsum.
kerstin z5-6
Den vintertorrhet vi har inne kan inte jämföras med de som bor längre söderut ....HAR DET SOM NU VARIT KALLT SER MAN UT SOM .... I HÅRET smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Det enda jag tycker hjälper är ökad luftfuktighet hemma, men Gliss är bra
Tesa
Och undvika syntetkläder...
Magdis
Vaxspray gör ju håret lite mer följsamt men man ska bara ta pyttelite om man som jag har det tunna nordiska håret. Annars ser det lätt fett ut.
stina
Jag har jättetunna flygiga hårstrån och jag använder en tub från Tony and Guy med nån vit massa som gör att hårstråna känns tjockare. Kommer inte ihåg exakt vad det heter med något med "thickner".... Kostar 100:- för en tub så det är inte billigt - men drygt. Jag kan inte leva utan det!!! Det har man i blött hår innan man fixar till frisyren.

/Stina
pejori
CITAT (stina @ 20-02-2006, 14:40)
Jag har jättetunna flygiga hårstrån och jag använder en tub från Tony and Guy med nån vit massa som gör att hårstråna känns tjockare. Kommer inte ihåg exakt vad det heter med något med "thickner".... Kostar 100:- för en tub så det är inte billigt - men drygt. Jag kan inte leva utan det!!! Det har man i blött hår innan man fixar till frisyren.

/Stina

VAD är det för affär...BERÄTTA GENAST!!!!!!! smile.gif
Snöflinga
Tack för tipsen.... nu får Comforten återgå till tvätthyllan wub.gif Men det vet du väl Reserv att: nöden är uppfinningarnas moder rolleyes.gif
pejori
CITAT (Snöflinga @ 20-02-2006, 16:37)
Tack för tipsen.... nu får Comforten återgå till tvätthyllan wub.gif Men det vet du väl Reserv att: nöden är uppfinningarnas moder rolleyes.gif

japp...det är den.. laugh.gif
i min ungdom fick skokrämen bli mascara om den var slut... blink.gif
fungerade jättebra wub.gif
stina
Pejori:

Tony och Guy är märket och fins det på Åhléns kosmetikavdelning tex. Så här ser tuben ut:

Bild på universalmedlet
pejori
tack!!!! smile.gif
NU ska jag till åhlens och handla laugh.gif laugh.gif
stina
Gör det!!! Det är faktiskt det första medlet jag ägt som håller vad det lovar! Men du ska inte använda det om det är silkesmjukt hår du vill ha! Det blir inte strävt, men det blir fastare i strukturen om du förstår vad jag menar. Jag har riktigt kort, uppklippt hår och om jag inte skulle använda det här i håret skulle jag se ut som en dränkt katt. Nu kan jag rufsa till det så det ser tuffare ut och ligger inte bara platt ner. rolleyes.gif Om jag sätter i det i håret och blåser håret torrt så ser det minst dubbelt så tjockt ut.

/Stina
pejori
CITAT (stina @ 20-02-2006, 16:52)
Gör det!!! Det är faktiskt det första medlet jag ägt som håller vad det lovar! Men du ska inte använda det om det är silkesmjukt hår du vill ha! Det blir inte strävt, men det blir fastare i strukturen om du förstår vad jag menar. Jag har riktigt kort, uppklippt hår och om jag inte skulle använda det här i håret skulle jag se ut som en dränkt katt. Nu kan jag rufsa till det så det ser tuffare ut och ligger inte bara platt ner. rolleyes.gif Om jag sätter i det i håret och blåser håret torrt så ser det minst dubbelt så tjockt ut.

/Stina

det är så jag vill ha det... smile.gif
har vitt marie fredrikson- frissa, a-la. igelkott biggrin.gif biggrin.gif
men hittills med mjuka taggar wub.gif
stina
Du kommer att bli salig och skittuff - jag lovar!!!! rolleyes.gif
yenny
CITAT (stina @ 20-02-2006, 16:40)
Pejori:

Tony och Guy är märket och fins det på Åhléns kosmetikavdelning tex. Så här ser tuben ut:

Bild på universalmedlet

Luktar det massor det där unsure.gif alltså är det parfym i ?
Ophelia
Oljeinpackning ska vara bra mot torrt hår. Tycker att glansspray/silkesdroppar är ganska bra då mitt hår kan vara torrt. Håret håller sig bra och glansar upp. Sedan slits inte håret lika mycket tycker jag. Lätt att borsta igenom och är inte lika sprött.
*Felix matte*
CITAT (kerstin z5-6 @ 20-02-2006, 08:39)
Den vintertorrhet vi har inne kan inte jämföras med de som bor längre söderut ....HAR DET SOM NU VARIT KALLT SER MAN UT SOM .... I HÅRET smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Instämmer ... torrt. torrt är det... märker skillnad när vi åker ner till grabben... där behövs ingen insmorning av kropp eller ens händerna och inte "dammar" man som här hemma. tongue.gif
*Felix matte*
Tackar för alla tips... ska så fort som möjligt
ta en tur till ICA och se om de har Gliss ... hoppas bara att den inte luktar lika starkt som Dove balsam i sprayflaska (senaste köpet) Wella skumbalsam har hittills gett bäst verkan men inte riktigt bra ändå.

Oljeinpackning gör jag ibland men inte ens den har hjälpt mot det flygiga..
shampon har jag testat de flesta sorter, nu senast Apotekets för torr hårbotten, Elvital (cerise) Dove och Wella men inte heller de var bra.
Mitt hår får lufttorka, det enda jag använder fön till är luggen 1-2 ggr/vecka.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (pejori @ 20-02-2006, 16:49)
tack!!!! smile.gif
NU ska jag till åhlens och handla laugh.gif laugh.gif

Det skall jag med.

Elisabeth
stina
CITAT (yenny @ 20-02-2006, 17:36)
CITAT (stina @ 20-02-2006, 16:40)
Pejori:

Tony och Guy är märket och fins det på Åhléns kosmetikavdelning tex. Så här ser tuben ut:

Bild på universalmedlet

Luktar det massor det där unsure.gif alltså är det parfym i ?

Nej, det luktar nästan ingenting tycker jag. Men jag tror inte det är HELT parfymfritt - har faktiskt inte tänkt på vad det luktar. Så speciellt starkt kan det inte lukta. Du får väl smyglukta i en tub i affären!
stina
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-02-2006, 22:09)
CITAT (pejori @ 20-02-2006, 16:49)
tack!!!! smile.gif
NU ska jag till åhlens och handla laugh.gif  :lol:

Det skall jag med.

Elisabeth

Ni måste återkomma och berätta vad ni tycker. Och häng mej inte om ni tycker ni blivit lurade! ohmy.gif rolleyes.gif
yenny
CITAT (stina @ 21-02-2006, 09:03)
CITAT (yenny @ 20-02-2006, 17:36)
CITAT (stina @ 20-02-2006, 16:40)
Pejori:

Tony och Guy är märket och fins det på Åhléns kosmetikavdelning tex. Så här ser tuben ut:

Bild på universalmedlet

Luktar det massor det där unsure.gif alltså är det parfym i ?

Nej, det luktar nästan ingenting tycker jag. Men jag tror inte det är HELT parfymfritt - har faktiskt inte tänkt på vad det luktar. Så speciellt starkt kan det inte lukta. Du får väl smyglukta i en tub i affären!

ja jag får smyglukta lite...o läsa på förpackningen... min hårbotten brukar slå bakut om det är en massa parfym.
stina
CITAT (yenny @ 21-02-2006, 11:28)
CITAT (stina @ 21-02-2006, 09:03)
CITAT (yenny @ 20-02-2006, 17:36)
CITAT (stina @ 20-02-2006, 16:40)
Pejori:

Tony och Guy är märket och fins det på Åhléns kosmetikavdelning tex. Så här ser tuben ut:

Bild på universalmedlet

Luktar det massor det där unsure.gif alltså är det parfym i ?

Nej, det luktar nästan ingenting tycker jag. Men jag tror inte det är HELT parfymfritt - har faktiskt inte tänkt på vad det luktar. Så speciellt starkt kan det inte lukta. Du får väl smyglukta i en tub i affären!

ja jag får smyglukta lite...o läsa på förpackningen... min hårbotten brukar slå bakut om det är en massa parfym.

Det är ganska trögflytande så du kanske kan undvika att gnida in det i hårbotten...
Bee
Jag hoppas Toni & Guys tub doftar bättre än antifrizzmedlet jag har i en pumpflaska. Genomskinligt och luktar bläääh. Men det funkar bra, det gör det. Inte så bra som John Frieda's (saligt i åminnelse, hittar inte det i affärerna längre) men helt ok. Mot frissighet (är det samma som flygigt?) har jag också provat ngt som heter Citré. Halva priset mot Toni & Guy och lika bra.
Någon nämnde inpackning och det är bara att hålla med. Sen jag började med Kerastases Oleo Relax + ngt antifrizz så har håret blivit väldigt mycket lättare att hålla ordning på. För att få upp glansen får man ta till lite glansspray också. Oleo Relax är (svin)dyrt men drygt. Och har man turen att bo på västkusten så kan man köpa det billigare på Bellbox på Freeport i Kungsbacka smile.gif (en underbart rolig affär om man gillar hårprodukter)
estet
CITAT (Bee @ 21-02-2006, 14:57)
Och har man turen att bo på västkusten så kan man köpa det billigare på Bellbox på Freeport i Kungsbacka smile.gif (en underbart rolig affär om man gillar hårprodukter)


Kan tipsa om att man kan beställa via nätet hos Bellbox!

Länk till hemsidan


Håller med om att John Frieda har bra produkter! Har just upptäckt shampoo för färgat (brunt) hår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon