Full version: Gran Canaria
AndreasBlomquist
Hej hej!

Har kommer en liten rapport fran ett varmt och soligt Playa del Ingles! ja, nu ar det ju inte soligt utan ratt sa morkt men valdigt varmt o skont. jag och Sandra har precis varit och atit middag och nu sa ska vi leta upp ett stalle dar vi ska sla oss ner och ta en drink.

Massor av underbara blommor finns det har. Utanfor var terass pa hotellet sa ar det en hack av underbart fin Hibiskus och pa andra sidan en STOR hack av Strelitzia, eller Papegojblomma som det heter pa svenska. Massor av bilder har jag som jag ska posta nar jag kommer hem.

Hoppas ni alla har det trevligt i "kalla" Sverige. Vi har nu forresten 20 grader har och klockan ar 22:05 ungefar.
Caprice
Hoppas Ingemar tar bort ditt inlägg... mad.gif biggrin.gif


Ha en fortsatt trevlig semester, Andreas!
mamamaggan
Skäms på dig Andreas! Komma här och berätta sådana saker. laugh.gif


Här är det snö och kallt men det märks ändå att vi går mot vår så egentligen går det ingen nöd på oss heller , så det så! rolleyes.gif
Eva St
CITAT (AndreasBlomquist @ 16-02-2006, 23:14)
Hej hej!

Har kommer en liten rapport fran ett varmt och soligt Playa del Ingles! ja, nu ar det ju inte soligt utan ratt sa morkt men valdigt varmt o skont. jag och Sandra har precis varit och atit middag och nu sa ska vi leta upp ett stalle dar vi ska sla oss ner och ta en drink.

Massor av underbara blommor finns det har. Utanfor var terass pa hotellet sa ar det en hack av underbart fin Hibiskus och pa andra sidan en STOR hack av Strelitzia, eller Papegojblomma som det heter pa svenska. Massor av bilder har jag som jag ska posta nar jag kommer hem.

Hoppas ni alla har det trevligt i "kalla" Sverige. Vi har nu forresten 20 grader har och klockan ar 22:05 ungefar.

Låter ju inte helt fel här är det snålblåst och lite snöfall. Ta gärna med dig lite värme hem är du snäll
Eva St
Biggan_
CITAT (Eva St @ 16-02-2006, 23:49)
CITAT (AndreasBlomquist @ 16-02-2006, 23:14)
Hej hej!

Har kommer en liten rapport fran ett varmt och soligt Playa del Ingles! ja, nu ar det ju inte soligt utan ratt sa morkt men valdigt varmt o skont. jag och Sandra har precis varit och atit middag och nu sa ska vi leta upp ett stalle dar vi ska sla oss ner och ta en drink.

Massor av underbara blommor finns det har. Utanfor var terass pa hotellet sa ar det en hack av underbart fin Hibiskus och pa andra sidan en STOR hack av Strelitzia, eller Papegojblomma som det heter pa svenska. Massor av bilder har jag som jag ska posta nar jag kommer hem.

Hoppas ni alla har det trevligt i "kalla" Sverige. Vi har nu forresten 20 grader har och klockan ar 22:05 ungefar.

Låter ju inte helt fel här är det snålblåst och lite snöfall. Ta gärna med dig lite värme hem är du snäll
Eva St

Ja, ta våren med dej hem tongue.gif biggrin.gif
AnitaO
En drink i 20 graders värme!
Det borde strida mot forumreglerna att skriva sånt till oss insnöade, djupfrysta nordbor ohmy.gif laugh.gif

Mysigt låter det!
Jag är bara avundsjuk rolleyes.gif
adrian
Utomlands????
FUSK!!!
Kom hem med dig , din...din...smitare!!!!

smile.gif laugh.gif tongue.gif biggrin.gif wacko.gif laugh.gif tongue.gif
Gillan
Va! Är det där du är ohmy.gif
Jag som har funderat på om du är
sjuk eller nåt wink.gif Och så lyxar du dig bara
med en massa sol och värme blink.gif

Fortsätt med att ha det varmt och skönt ni.
Men det skadar ju inte om ni tar med er lite
sol och värme hem tongue.gif wub.gif

/Gillan
AndreasBlomquist
Japp, har ar jag. Kan beratta att det idag inte ar lika varmt och soligt som igar, utan det ligger pa runt 21 grader.

Har sett massor av underbara vaxter idag och har skarpa funderingar pa att kopa med mig en del hem. Nu far man val egentligen inte gora sa men lite maste man val fa smuggla in?! wink.gif biggrin.gif

Nu ska vi njuta vidare utav vadret och den goda maten!

Tjingeling
netaave
Äckelpelle! tongue.gif ohmy.gif
Helen i Piteå Zon 5
Låter häääärligt! rolleyes.gif Njut, för du är snart hemma i kylan igen! biggrin.gif /Helen
Elisabeth-Västkustkolonisten
Utanför post hade dom alltid en häck med hibiskus och pelargoner. Dessa pelargoner är mycket bra till att stamma upp.

Bakom svenka kyrkan i san augustin hade dom en hel slänt full med pelargoner. Helt underbara.

Elisabeth
evelina
Oh vad härligt ni har det!!Hoppas ni besökt den här.

Den botaniska trädgården ”Viera y Clavijo”, belägen i Tafira 7 km. från huvudstaden, är den största i Spanien. På arkipelagen finns omkring två tusen arter av växter av vilka mer än fem hundra är inhemska för vår ö. Den kanariska floran är unik i världen, då den försvunnit från sina ursprungliga växtplatser och nu endast återfinns på Kanarieöarna. Trädgården utvecklar ett mycket aktivt program för att undervisa befolkningen i att bevara och försvara öns naturtillgångar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon