Full version: Alla Hjärtans Dag
Rossi
Imorgon är det Alla Hjärtans Dag. Brukar ni fira eller tillhör ni de som bojkottar dagen eftersom den är så kommersiell?

Min man brukar inte uppvakta mig den här dagen eftersom han tycker att det är så kommersiellt. Det händer att jag köper hem lite choklad eller vaniljhjärtan till honom/oss.
Jejja
Min man brukar alltid uppvakta mig på alla hjärtans dag. Vi struntar i hur kommersiellt det är, vi älskar ju varandra och då firar vi det lite extra en sån dag! wub.gif
Jag brukar också uppvakta honom på något sätt, kanske inte att jag köper blommor till honom (som han brukar göra till mig) , men röda gelehjärtan brukar det finnas gott om hemma hos oss. wub.gif
Eva i Stuvsta
Jag köper blommor - oftast...
netaave
Gör något kul till tjejerna, och kanske fikar lite extra gott.
Zarah P
Lite firar vi ju - det må vara kommersiellt, och när jag var singel bojkottade jag det rakt av, men nu är det ju bara ett tillfälle att vara lite extra gulliga mot varann, och såna kan det ju inte finnas för många av. smile.gif
*Felix matte*
Jag fick blommor i fredags wub.gif

På Alla hjärtans dag brukar vi ta en tur till Hjärt & Lungsjukas förening och fika kaffe och Hjärtebakelse och köpa en massa lotter... det ger pengar till föreningen smile.gif
kristerh
Det enda som händer hos mig är att katten får räkor wub.gif
krister
Magdis
Vi brukar inte fira alla hjärtans dag. Det är en ren protest mot kommersen. Fast förra året köpte jag en fotoram och en ljuslykta på Guldfynd som jag tyckte var så fina och så gav jag dem till maken i förskott på Alla hjärtans dag! Han blev jätteglad! wub.gif Det är ett bra tips allihop, om ni ser en fin orkidé eller nåt som ni väldigt gärna vill ha, så köp den till er älskling! biggrin.gif
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-02-2006, 11:33)
Det är ett bra tips allihop, om ni ser en fin orkidé eller nåt som ni väldigt gärna vill ha, så köp den till er älskling! biggrin.gif

Vi köpte fyra orkidéer i lördags! laugh.gif (Fast en hade löss visade det sig så den fick vi slänga.)
Magdis
CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 11:40)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-02-2006, 11:33)
Det är ett bra tips allihop, om ni ser en fin orkidé eller nåt som ni väldigt gärna vill ha, så köp den till er älskling!  :D

Vi köpte fyra orkidéer i lördags! laugh.gif (Fast en hade löss visade det sig så den fick vi slänga.)

Osis! Bra idé det där ju, jag kan ju byta ut alla våra krukväxter hemma! Det kanske är billigare just nu också. biggrin.gif
Biggan_
CITAT (kristerh @ 13-02-2006, 11:25)
Det enda som händer hos mig är att katten får räkor wub.gif
krister

Då blir säkert Greta lycklig och känner sig älskad biggrin.gif wub.gif
kristerh
CITAT (Birgitta P @ 13-02-2006, 12:08)
Då blir säkert Greta lycklig och känner sig älskad biggrin.gif wub.gif

ja eller hur biggrin.gif fast hon får räkor varje tisdag wink.gif men det glömmer hon så fort laugh.gif
krister
Biggan_
CITAT (kristerh @ 13-02-2006, 12:19)
CITAT (Birgitta P @ 13-02-2006, 12:08)
Då blir säkert Greta lycklig och känner sig älskad  :D  :wub:

ja eller hur biggrin.gif fast hon får räkor varje tisdag wink.gif men det glömmer hon så fort laugh.gif
krister

Alla Hjärtans Dag varje tisdag, så underbart! tongue.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
Margaretha
CITAT (kristerh @ 13-02-2006, 12:19)
CITAT (Birgitta P @ 13-02-2006, 12:08)
Då blir säkert Greta lycklig och känner sig älskad  :D  :wub:

ja eller hur biggrin.gif fast hon får räkor varje tisdag wink.gif men det glömmer hon så fort laugh.gif
krister

Å, heter katten Greta! Verkar vara en katt som har det VÄLDIGT bra! Räkor varje tisdag! Du får säkert lite extra spinn på Alla Hjärtans Dag efter räkorna!:wub:

Själv brukar jag lägga chokladhjärtan på frukostbordet till familjen och skicka ett litet brev och eller en blomma till svärmödrarna. Vi brukar också ha något gott till teet på kvällen.

Att det är affärsägarna som tjänar på det hela struntar jag i. Vi tar vara på alla små tillfällen att fira, även namnsdagar. Det skapar lite guldkant.

Andra tycker bättre om att improvisera. Det här passar mig, för då blir det av! wub.gif
LadyG
CITAT (kristerh @ 13-02-2006, 11:25)
Det enda som händer hos mig är att katten får räkor wub.gif
krister

Hon förtjänar dem säkert också, hon ser verkligen underbar ut. wub.gif
Kathy
CITAT (kristerh @ 13-02-2006, 12:19)
CITAT (Birgitta P @ 13-02-2006, 12:08)
Då blir säkert Greta lycklig och känner sig älskad  :D  :wub:

ja eller hur biggrin.gif fast hon får räkor varje tisdag wink.gif men det glömmer hon så fort laugh.gif
krister

Den lilla prinsessan har det bra, hon vet hur hon ska charma sin husse för att få det hon vill ha. wub.gif
AnitaO
Firar väl inte stort, men lite mysigt kan det väl vara wub.gif

Har köpt en sån här liten hjärte-nalle till min sambo:

Rossi
Och jag kan inte skriva vad jag eventuellt tänker köpa till min man för han är ju också en Odlait .... wub.gif .... och då blir jag ju avslöjad.
kristerh
CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 13:39)
Och jag kan inte skriva vad jag eventuellt tänker köpa till min man för han är ju också en Odlait .... wub.gif .... och då blir jag ju avslöjad.

nu blir man ju lite nyfiken wink.gif vem är det? farbror Blå kanske wink.gif biggrin.gif
krister
kristerh
CITAT (Margaretha @ 13-02-2006, 12:30)
Å, heter katten Greta! Verkar vara en katt som har det VÄLDIGT bra! Räkor varje tisdag! Du får säkert lite extra spinn på Alla Hjärtans Dag efter räkorna!:wub:

jag brukar få välkomstkurr, hon vill att jag ska ligga på golvet så hon kommer åt att kurra o slicka, o ge mig ett o annat kärleksbett oxså wink.gif
ca 15 min brukar hon vilja att jag klappar henne, sedan kommer räkorna fram och därefter lägger hon sig o sover, nöjd o belåten wink.gif
(skulle kunna misstolkas om man inte visste att det var en katt) wink.gif laugh.gif laugh.gif
krister
Rossi
CITAT (kristerh @ 13-02-2006, 14:01)
CITAT (Margaretha @ 13-02-2006, 12:30)
Å, heter katten Greta! Verkar vara en katt som har det VÄLDIGT bra! Räkor varje tisdag! Du får säkert lite extra spinn på Alla Hjärtans Dag efter räkorna!:wub:

jag brukar få välkomstkurr, hon vill att jag ska ligga på golvet så hon kommer åt att kurra o slicka, o ge mig ett o annat kärleksbett oxså wink.gif
ca 15 min brukar hon vilja att jag klappar henne, sedan kommer räkorna fram och därefter lägger hon sig o sover, nöjd o belåten wink.gif
(skulle kunna misstolkas om man inte visste att det var en katt) wink.gif laugh.gif laugh.gif
krister

laugh.gif tongue.gif biggrin.gif wub.gif
AnitaO
CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 13:39)
Och jag kan inte skriva vad jag eventuellt tänker köpa till min man för han är ju också en Odlait .... wub.gif .... och då blir jag ju avslöjad.

Äh!! Kom igen nu.
Vi ska inte skvallra rolleyes.gif tongue.gif
Rossi
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2006, 14:43)
CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 13:39)
Och jag kan inte skriva vad jag eventuellt tänker köpa till min man för han är ju också en Odlait ....  :wub: .... och då blir jag ju avslöjad.

Äh!! Kom igen nu.
Vi ska inte skvallra rolleyes.gif tongue.gif

Ha, ha! Jag kan berätta det i övermorgon!

(Fast ett hett tips är att det blir någonting som jag själv också tycker om! laugh.gif )
Biggan_
CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 14:44)
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2006, 14:43)
CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 13:39)
Och jag kan inte skriva vad jag eventuellt tänker köpa till min man för han är ju också en Odlait ....  wub.gif .... och då blir jag ju avslöjad.

Äh!! Kom igen nu.
Vi ska inte skvallra rolleyes.gif tongue.gif

Ha, ha! Jag kan berätta det i övermorgon!

(Fast ett hett tips är att det blir någonting som jag själv också tycker om! laugh.gif )

Aha, nåt med golf! ohmy.gif laugh.gif
Rossi
CITAT (Birgitta P @ 13-02-2006, 14:59)
CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 14:44)
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2006, 14:43)
CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 13:39)
Och jag kan inte skriva vad jag eventuellt tänker köpa till min man för han är ju också en Odlait ....  wub.gif .... och då blir jag ju avslöjad.

Äh!! Kom igen nu.
Vi ska inte skvallra rolleyes.gif tongue.gif

Ha, ha! Jag kan berätta det i övermorgon!

(Fast ett hett tips är att det blir någonting som jag själv också tycker om! laugh.gif )

Aha, nåt med golf! ohmy.gif laugh.gif

laugh.gif Det är bra att du förleder hans tankar Birgitta!
Biggan_
CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 15:00)
CITAT (Birgitta P @ 13-02-2006, 14:59)
CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 14:44)
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2006, 14:43)
CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 13:39)
Och jag kan inte skriva vad jag eventuellt tänker köpa till min man för han är ju också en Odlait ....  wub.gif .... och då blir jag ju avslöjad.

Äh!! Kom igen nu.
Vi ska inte skvallra rolleyes.gif tongue.gif

Ha, ha! Jag kan berätta det i övermorgon!

(Fast ett hett tips är att det blir någonting som jag själv också tycker om! laugh.gif )

Aha, nåt med golf! ohmy.gif laugh.gif

laugh.gif Det är bra att du förleder hans tankar Birgitta!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
CITAT
Det är bra att du förleder hans tankar Birgitta!

Eller så fick han ett bra förslag på present till dej ohmy.gif laugh.gif
Rossi
CITAT (Birgitta P @ 13-02-2006, 15:04)
CITAT
Det är bra att du förleder hans tankar Birgitta!

Eller så fick han ett bra förslag på present till dej ohmy.gif laugh.gif

Nja, han brukar som sagt bojkotta Alla Hjärtans Dag. Han säger att det blir ju mer en överraskning om han ger mig en present vid något annat tillfälle. Och det givna svaret på den kommentaren är ju givetvis: Ja, men gör det då! laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Rossi
Det var väl Zlatan som nu nyligen förlovade sig och fick frågan vad han hade gett till flickvännen i förlovningspresent. Hans svar på den frågan var: "Vadå, present? Hon fick ju mig""

laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
pejori
här firas inte alla hjärtans dag smile.gif smile.gif
tycker nog att man kan uppmärksamma varandra och komma med smågåvor alla dagar på året wub.gif
Hannele
CITAT (Rossi @ 13-02-2006, 08:15)
Imorgon är det Alla Hjärtans Dag. Brukar ni fira eller tillhör ni de som bojkottar dagen eftersom den är så kommersiell?

Nej, vi firar allt vi kan; namnsdagar, förlovningsdagar, halloween, svenska flaggans dag, advent... smile.gif
Det kan bli hjärtelandgång, hjärtesockerkaka eller nåt i den stilen,
äta måste vi ju ändå, så speciellt kommersiellt är det inte, lite fantasifullt och kärleksfullt bara.
Blomma får jag ofta av maken ändå, troligen i morgon också. wub.gif

Man börjar med tunnbröd,
skär det till hjärta och fyller med det man tycker om, ost/skinka/räkor, rester, gärna nåt med rött eller rosa..
Hannele
Inte så kommersiellt att städa i kylskåpet? Ca 310 kcal, mest frukt. tongue.gif


Hjärte-landgång. wub.gif
Margaretha
CITAT (Hannele @ 13-02-2006, 19:05)
Inte så kommersiellt att städa i kylskåpet? Ca 310 kcal, mest frukt. tongue.gif


Hjärte-landgång. wub.gif

Läckert ser det ut och riktigt hjärtligt! wub.gif

Har samlat på mig lite recept på tårtor och kakor i form av hjärtan. Får se vad jag orkar i morgon. Tyvärr får jag anpassa mig efter hur hälsan råkar vara den dagen! Men roligt är det att göra något! wub.gif
Hannele
CITAT (Margaretha @ 13-02-2006, 19:19)
Har samlat på mig lite recept på tårtor och kakor i form av hjärtan. Får se vad jag orkar i morgon. Tyvärr får jag anpassa mig efter hur hälsan råkar vara den dagen! Men roligt är det att göra något! wub.gif

Vanlig sockerkaka, lite frysta jordgubbar eller annan frukt.
Jordgubb/lime-kesella 7%, i stället för vispgrädde.

Rossi
Nu kan jag ju avslöja att jag gav min man en röd fin kartong i form av ett hjärta innehållande ett tiotal chokladtryfflar med olika smaker. wub.gif

Hoppas att han delar med sig! laugh.gif
Gillan
Vilken retsticka till älskad karl jag har! wub.gif

Vi brukar väl inte direkt fira Alla Hjärtans dag.
Möjligtvis nåt pyttelitet om vi springer på det.

Köper blommor till varandra med jämna mellan-
rum ändå.

Men vad stod det inte i köket när jag kom upp nu
i morse? Om inte en helt fantastisk hjärtformad
bukett av röda rosor. Säkert för att jag för tillfället inte
tar mig nånstans för att köpa nåt till honom tongue.gif

Han är för underbar wub.gif

/Gillan
*Felix matte*
Ibland är viljan större än orken... det blev inget fika på Hjärt & Lungsjukas förening idag.

Maken överraskade med rosenbukett, tre bingolotter och två trisslotter wub.gif
... den ena gav 50kr i vinst...få se om bingot på söndag ger något smile.gif
netaave
Glömde skriva i mitt inlägg att vi tänder våra röda ljusslangshjärtan på altanen det här dygnet.
Mysig mat idag eller kanske snarare lite mys framför tv:n är att grädda våfflor, dela dom i hjärtan och äta med svart caviar, hackad rödlök och gräddfil.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon