Full version: hejdå
Sidor: 1, 2, 3
Azeman
Då jag inte känner mig välkommen på denna sida odla.nu , så tänker jag gå ur snart.
Tydligen så har man det, att allt negativt dras till mig!


Hur drar man sig ur här?


Synd att alla ska ta allt sånt negativt vad man än skriver.
Men men, jag är ett oturs människa, och så förblir det nog.

*snyft*


Nu blir allafall några mäniskor här glada, som verkar ha haft mest emot mig. Som tydligen ha läst allt som man skrivit negativt!


ja, jag är ju såååååå hemsk!
Alexander-VG-zon3
inte ska duu det ohmy.gif ohmy.gif
Alexander-VG-zon3
är du säker annars så kan du ju para ta en paus å har kvar namnet å allt sen komma tillbaka när du känner för det smile.gif smile.gif
Azeman
CITAT (flaxss @ 10-02-2006, 11:50)
är du säker annars så kan du ju para ta en paus å har kvar namnet å allt sen komma tillbaka när du känner för det smile.gif smile.gif

nja, jag tänker gå ut. Är ju ändå inte önskvärd här tydligen.
Biggan_
Nu förstår jag inte! Här är väl ingen som har något emot dej unsure.gif
Azeman
CITAT (Birgitta P @ 10-02-2006, 11:54)
Nu förstår jag inte! Här är väl ingen som har något emot dej unsure.gif

jorå, det är en del. man märker det inne på husdjurs forumet bland annat.

men men, ni vet vart jag finns annars troligen om ni vill nåt

www.omplaceringsdjur.se
Summersun
Tycker inte du ska gå om du egentligen inte vill det, tror nog det finns plats för alla här på Odla...
Berith
CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 11:55)
CITAT (Birgitta P @ 10-02-2006, 11:54)
Nu förstår jag inte! Här är väl ingen som har något emot dej  :unsure:

jorå, det är en del. man märker det inne på husdjurs forumet bland annat.

Men det är ju inga "lätta" ämnen du drar upp på Husdjur, du måste ju vara beredd på att andra reagerar. unsure.gif
Alexander-VG-zon3
jag tycker du ska stanna kvar du kan ju ta en paus fram till julen eller nåt sen komma tillbaka typ istället för att gå ur helt du kan ju ha kvar namnet du kankse ångrara difg nån gång smile.gif smile.gif
Azeman
CITAT (Berith @ 10-02-2006, 12:00)
CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 11:55)
CITAT (Birgitta P @ 10-02-2006, 11:54)
Nu förstår jag inte! Här är väl ingen som har något emot dej  unsure.gif

jorå, det är en del. man märker det inne på husdjurs forumet bland annat.

Men det är ju inga "lätta" ämnen du drar upp på Husdjur, du måste ju vara beredd på att andra reagerar. unsure.gif

Jasså? mEn så fort man skriver nåt så får man skit och känner sig ovälkommen. (och ovälkommen känner man)

Även om det är lätta eller olätta ämnen så får man väll inte bete sig hur man vill som en del har gjort?
En del människor är känsligare än andra, medans andra är starkare än andra. En del är sjuka medan andra är friska.

Det är upp till den som läser mina inläg hur den reagerar, Det som den människan reagerar på mina inlägg är ju igentligen inte mitt problem, men ändå så får man en massa negativt på sig.

Och sen så är det dator, och man läser texter. Man ser inte hur den som skriver, vilken min den har och så. Så självklart är det då lätt att missuppfatta varann med. ( om man inte förtfattare och skriver så bra så att man reagerar som den vill )
Den som läser kan ta det som den vill . Det är oftast upp till vilket humör den är på. Om man är på glad humör så läser man oftast allt som nåt positivt & glatt eller om man är nere så läser man allt deppigt och negativt.

Som sagt så är det den som läser, upp till den hur dom tar inlägget.

Och sen så. om man inte skriver nåra smiley som är typ glada så tar det oftast på ett positivare och gladare inlägg än dom som är utan?

Bara nu för att mitt inlägg inte har nåt smiley (tror jag) så kan detta tas som negativt. Även om jag menar att detta inlägg inte är nåt negatvit och surt.
Det humör jag känner på (som jag oftast brukar göra) är att jag är ledssen på olika saker bara.
Men det syns väll kanske inte i mitt inlägg? utan ni får kanske det som om det ska vara nåt surt och argt?
Biggan_
Tycker du att man skall utrota människorna så får du väl begripa att du får protester. Man skall väl visa respekt för allt liv!
Azeman
CITAT (Birgitta P @ 10-02-2006, 12:12)
Tycker du att man skall utrota människorna så får du väl begripa att du får protester. Man skall väl visa respekt för allt liv!

Och det gör jag.
Just därför försöker vi få barn.
Och just därför jag sörjer mitt döda "barn"
silos
Hur vore det om du började med att först älska dig själv med ALLA dina sidor wub.gif wub.gif wub.gif

Om du nu upplever att alla är emot dig så kan du vara säker på att det finns ett budskap inuti detta till dig själv och DET är mycket smärtsamt att ta reda på!
Många människor skyller hellre på alla andra;än tar rada på vad som döljer inuti en själv. Jag vet;eftersom jag gjort det tidigare i mitt liv sad.gif

Men jag hade kraften,tack gode Gud, att ta till mig budskapen men det tog många många år men det har varit värt all smärta!!!

DU ÄR VÄLKOMMEN HÄR wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Azeman
CITAT (Birgitta P @ 10-02-2006, 12:12)
Tycker du att man skall utrota människorna så får du väl begripa att du får protester. Man skall väl visa respekt för allt liv!

men konstigt nog så är det inga som visar respekt för mig?
Så man blir väll som man umgås med å?
Reserv
Jag tycker jättemycket om vargar, jag älskar vargar, men jag älskar faktiskt människor mer och vill inte bli betraktad som en utrotningshotad art av nån som uppenbarligen inte insett att hon själv är en människa.
*Felix matte*
Fel
Azeman
CITAT (silos @ 10-02-2006, 12:15)
Hur vore det om du började med att först älska dig själv med ALLA dina sidor wub.gif wub.gif wub.gif

Om du nu upplever att alla är emot dig så kan du vara säker på att det finns ett budskap inuti detta till dig själv och DET är mycket smärtsamt att ta reda på!
Många människor skyller hellre på alla andra;än tar rada på vad som döljer inuti en själv. Jag vet;eftersom jag gjort det tidigare i mitt liv sad.gif

Men jag hade kraften,tack gode Gud, att ta till mig budskapen men det tog många många år men det har varit värt all smärta!!!

DU ÄR VÄLKOMMEN HÄR wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Jupp jag vet det. Och håller på och försöker att ta reda på vad det är för fel på mig. Går just nu hos psykologen, en utredning, där det visar vad jag kan ha för fel på mig.
Förutom att jag är handikappad och cp-skadad och kraftig överviktig.

Nu på tisdag får jag en del svar om mitt psyke. Har väntat sen i december. Utredningen har jag gått på hella hösten. typ sen sen sommarn. Min läkare sa att jag var ett mkt svårt fall. Så får se vad psykologen säger.

Då tackar jag dig då. Eller som man säger på japanska:
Arigatou gozimasu - Tack (gozimasu - så mycket) smile.gif

Men som jag känner så är det bara några här som vänliga själar (dit räknas så klart även du)
Gillan
Jag har inte upplev dig som arg eller sur, men därmot
som ganska provokativ. Men eftersom jag aldrig "lagt" mig
i, de trådar som du startat, så borde jag inte yttra mig nu
heller.
Inte tycker jag du ska sluta pga att du inte känner dig förstådd.
Det händer oss alla här ibland smile.gif

/Gilan
Azeman
CITAT (Reserv @ 10-02-2006, 12:17)
Jag tycker jättemycket om vargar, jag älskar vargar, men jag älskar faktiskt människor mer och vill inte bli betraktad som en utrotningshotad art av nån som uppenbarligen inte insett att hon själv är en människa.

Och jag älskar djur mera än mig själv (människan). Då jag har umgåtts mera me dom, och kan prata och förstå dom. Jag känner oftast deras känslor.
Azeman
CITAT (Evgeni @ 10-02-2006, 12:20)
Jag har inte upplev dig som arg eller sur, men därmot
som ganska provokativ. Men eftersom jag aldrig "lagt" mig
i, de trådar som du startat, så borde jag inte yttra mig nu
heller.
Inte tycker jag du ska sluta pga att du inte känner dig förstådd.
Det händer oss alla här ibland smile.gif

/Gilan

Tydligen så händer det mig väldigt ofta.
Och jag förstår inte varför?
varför folk känner så, så fort man skriver nån text - minsta lilla text så får man negativt och märkt provo. Men är det sånt stort fel på mig då? Är det inte den som läser mina inlägg då?
Berith
CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 12:15)
CITAT (Birgitta P @ 10-02-2006, 12:12)
Tycker du att man skall utrota människorna så får du väl begripa att du får protester. Man skall väl visa respekt för allt liv!

men konstigt nog så är det inga som visar respekt för mig?
Så man blir väll som man umgås med å?

Är det inga som visar dej respekt? Jag tycker att jag visar dej respekt, både här och i tråden i Husdjur. Men jag håller inte med dej men det är inte respektlöst. smile.gif
Reserv
CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 12:22)
CITAT (Evgeni @ 10-02-2006, 12:20)
Jag har inte upplev dig som arg eller sur, men därmot
som ganska provokativ. Men eftersom jag aldrig "lagt" mig
i, de trådar som du startat, så borde jag inte yttra mig nu
heller.
Inte tycker jag du ska sluta pga att du inte känner dig förstådd.
Det händer oss alla här ibland smile.gif

                      /Gilan

Tydligen så händer det mig väldigt ofta.
Och jag förstår inte varför?
varför folk känner så, så fort man skriver nån text - minsta lilla text så får man negativt och märkt provo. Men är det sånt stort fel på mig då? Är det inte den som läser mina inlägg då?

Om du säger att du upplevt det så ofta, har det aldrig slagit dig att du skulle ha uttryckt dig lite fel då, eller tycker du alltid att det är läsarna som inte förstår? unsure.gif
Magdis
Oj! Jag vet inte riktigt vad jag skriva, men det kanske inte är nån dum idé att du tar en paus från forumvärlden iallafall och försöker inrikta dig på att reda upp ditt liv och din hälsa.

Självklart kan du inte räkna med att alla ska hålla med dig om såna åsikter som att utrota människan t.ex, men det är inte samma sak som att inte respektera dig som person. Jag tror att mycket beror på att du är såpass ung och inte mår bra som du uttrycker dig i så drastiska ordalag. De flesta här är ju mycket äldre och kanske lätt glömmer hur det var att vara ung och då känner du dig missförstådd. Du är naturligtvis lika välkommen här som alla andra.
silos
CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 12:19)
CITAT (silos @ 10-02-2006, 12:15)
Hur vore det om du började med att först älska dig själv med ALLA dina sidor wub.gif  :wub:  :wub:

Om du nu upplever att alla är emot dig så kan du vara säker på att det finns ett budskap inuti detta till dig själv och DET är mycket smärtsamt att ta reda på!
Många människor skyller hellre på alla andra;än tar rada på vad som döljer inuti en själv. Jag vet;eftersom jag gjort det tidigare i mitt liv sad.gif

Men jag hade kraften,tack gode Gud, att ta till mig budskapen men det tog många många år men det har varit värt all smärta!!!

DU ÄR VÄLKOMMEN HÄR wub.gif  :wub:  :wub:  :wub:  :wub:  :wub:  :wub:

Jupp jag vet det. Och håller på och försöker att ta reda på vad det är för fel på mig. Går just nu hos psykologen, en utredning, där det visar vad jag kan ha för fel på mig.
Förutom att jag är handikappad och cp-skadad och kraftig överviktig.

Nu på tisdag får jag en del svar om mitt psyke. Har väntat sen i december. Utredningen har jag gått på hella hösten. typ sen sen sommarn. Min läkare sa att jag var ett mkt svårt fall. Så får se vad psykologen säger.

Då tackar jag dig då. Eller som man säger på japanska:
Arigatou gozimasu - Tack (gozimasu - så mycket) smile.gif

Men som jag känner så är det bara några här som vänliga själar (dit räknas så klart även du)

Men hjärtegullet wub.gif wub.gif wub.gif du behöver verkligen sluta med att klanka på dig själv;för du förstår att när du ser på felen hos andra titt som tätt så är det ENDAST dig själv som du klagar på!!!!

Du behöver absolut ta dig själv in i ditt hjärta hur du än är eller ser ut;för det är hos dig själv som healingem startar:acceptera dig själv med ALLT, så skall du se att det börjar sakta förändras och du kommer att älska livet,människorna,djuren,naturen:ALLT och inte bara en del av allting d.v.s. djuren som du nu beskriver det.

ALLA är vi del av ALLT och hör ihop wub.gif wub.gif wub.gif
Azeman
CITAT (Berith @ 10-02-2006, 12:23)
CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 12:15)
CITAT (Birgitta P @ 10-02-2006, 12:12)
Tycker du att man skall utrota människorna så får du väl begripa att du får protester. Man skall väl visa respekt för allt liv!

men konstigt nog så är det inga som visar respekt för mig?
Så man blir väll som man umgås med å?

Är det inga som visar dej respekt? Jag tycker att jag visar dej respekt, både här och i tråden i Husdjur. Men jag håller inte med dej men det är inte respektlöst. smile.gif

Ibland så känns det som det. Speciellt när jag var yngre.
Azeman
CITAT (Reserv @ 10-02-2006, 12:24)
CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 12:22)
CITAT (Evgeni @ 10-02-2006, 12:20)
Jag har inte upplev dig som arg eller sur, men därmot
som ganska provokativ. Men eftersom jag aldrig "lagt" mig
i, de trådar som du startat, så borde jag inte yttra mig nu
heller.
Inte tycker jag du ska sluta pga att du inte känner dig förstådd.
Det händer oss alla här ibland smile.gif

                      /Gilan

Tydligen så händer det mig väldigt ofta.
Och jag förstår inte varför?
varför folk känner så, så fort man skriver nån text - minsta lilla text så får man negativt och märkt provo. Men är det sånt stort fel på mig då? Är det inte den som läser mina inlägg då?

Om du säger att du upplevt det så ofta, har det aldrig slagit dig att du skulle ha uttryckt dig lite fel då, eller tycker du alltid att det är läsarna som inte förstår? unsure.gif

Jag tycker att läsarna inte förstår
Azeman
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 12:32)
Oj! Jag vet inte riktigt vad jag skriva, men det kanske inte är nån dum idé att du tar en paus från forumvärlden iallafall och försöker inrikta dig på att reda upp ditt liv och din hälsa.

Självklart kan du inte räkna med att alla ska hålla med dig om såna åsikter som att utrota människan t.ex, men det är inte samma sak som att inte respektera dig som person. Jag tror att mycket beror på att du är såpass ung och inte mår bra som du uttrycker dig i så drastiska ordalag. De flesta här är ju mycket äldre och kanske lätt glömmer hur det var att vara ung och då känner du dig missförstådd. Du är naturligtvis lika välkommen här som alla andra.

Mitt liv klarar jag av bra själv.

Nej, självklart räkna jag inte med det e.
Azeman
CITAT (silos @ 10-02-2006, 12:38)
CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 12:19)
CITAT (silos @ 10-02-2006, 12:15)
Hur vore det om du började med att först älska dig själv med ALLA dina sidor wub.gif  wub.gif  wub.gif

Om du nu upplever att alla är emot dig så kan du vara säker på att det finns ett budskap inuti detta till dig själv och DET är mycket smärtsamt att ta reda på!
Många människor skyller hellre på alla andra;än tar rada på vad som döljer inuti en själv. Jag vet;eftersom jag gjort det tidigare i mitt liv sad.gif

Men jag hade kraften,tack gode Gud, att ta till mig budskapen men det tog många många år men det har varit värt all smärta!!!

DU ÄR VÄLKOMMEN HÄR wub.gif  wub.gif  wub.gif  wub.gif  wub.gif  wub.gif  wub.gif

Jupp jag vet det. Och håller på och försöker att ta reda på vad det är för fel på mig. Går just nu hos psykologen, en utredning, där det visar vad jag kan ha för fel på mig.
Förutom att jag är handikappad och cp-skadad och kraftig överviktig.

Nu på tisdag får jag en del svar om mitt psyke. Har väntat sen i december. Utredningen har jag gått på hella hösten. typ sen sen sommarn. Min läkare sa att jag var ett mkt svårt fall. Så får se vad psykologen säger.

Då tackar jag dig då. Eller som man säger på japanska:
Arigatou gozimasu - Tack (gozimasu - så mycket) smile.gif

Men som jag känner så är det bara några här som vänliga själar (dit räknas så klart även du)

Men hjärtegullet wub.gif wub.gif wub.gif du behöver verkligen sluta med att klanka på dig själv;för du förstår att när du ser på felen hos andra titt som tätt så är det ENDAST dig själv som du klagar på!!!!

Du behöver absolut ta dig själv in i ditt hjärta hur du än är eller ser ut;för det är hos dig själv som healingem startar:acceptera dig själv med ALLT, så skall du se att det börjar sakta förändras och du kommer att älska livet,människorna,djuren,naturen:ALLT och inte bara en del av allting d.v.s. djuren som du nu beskriver det.

ALLA är vi del av ALLT och hör ihop wub.gif wub.gif wub.gif

va gullig du är biggrin.gif
Berith
CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 12:48)
CITAT (silos @ 10-02-2006, 12:38)
CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 12:19)
CITAT (silos @ 10-02-2006, 12:15)
Hur vore det om du började med att först älska dig själv med ALLA dina sidor wub.gif  wub.gif  wub.gif

Om du nu upplever att alla är emot dig så kan du vara säker på att det finns ett budskap inuti detta till dig själv och DET är mycket smärtsamt att ta reda på!
Många människor skyller hellre på alla andra;än tar rada på vad som döljer inuti en själv. Jag vet;eftersom jag gjort det tidigare i mitt liv sad.gif

Men jag hade kraften,tack gode Gud, att ta till mig budskapen men det tog många många år men det har varit värt all smärta!!!

DU ÄR VÄLKOMMEN HÄR wub.gif  wub.gif  wub.gif  wub.gif  wub.gif  wub.gif  wub.gif

Jupp jag vet det. Och håller på och försöker att ta reda på vad det är för fel på mig. Går just nu hos psykologen, en utredning, där det visar vad jag kan ha för fel på mig.
Förutom att jag är handikappad och cp-skadad och kraftig överviktig.

Nu på tisdag får jag en del svar om mitt psyke. Har väntat sen i december. Utredningen har jag gått på hella hösten. typ sen sen sommarn. Min läkare sa att jag var ett mkt svårt fall. Så får se vad psykologen säger.

Då tackar jag dig då. Eller som man säger på japanska:
Arigatou gozimasu - Tack (gozimasu - så mycket) smile.gif

Men som jag känner så är det bara några här som vänliga själar (dit räknas så klart även du)

Men hjärtegullet wub.gif wub.gif wub.gif du behöver verkligen sluta med att klanka på dig själv;för du förstår att när du ser på felen hos andra titt som tätt så är det ENDAST dig själv som du klagar på!!!!

Du behöver absolut ta dig själv in i ditt hjärta hur du än är eller ser ut;för det är hos dig själv som healingem startar:acceptera dig själv med ALLT, så skall du se att det börjar sakta förändras och du kommer att älska livet,människorna,djuren,naturen:ALLT och inte bara en del av allting d.v.s. djuren som du nu beskriver det.

ALLA är vi del av ALLT och hör ihop wub.gif wub.gif wub.gif

va gullig du är biggrin.gif

ni två skulle verkligen behöva träffas, nog mycket som skulle falla på plats då smile.gif
Azeman
" Du undrar varför du inte känner dig välkommen här? Inte konstigt, du har åsikter som placerar dig i en kategori där normala människor inte förekommer. T.ex att du startar en provokativ tråd om vargar under husdjur? Det finns en avdelning för vilda djur eller har du vargar som husdjur? Du håller på att bli en driftkucku. "


Är det dära så välkommande? Jag är ju inte änns en normal människa? (vad nu en normal människa är?) tack så mkt att få mig o börja gråta , Och JAAA jag är en känslig människa. Speciellt allt man har gått igenom livet!!
Tack så jävla mkt, nu är ju dagen gjord!
Reserv
CITAT (Berith @ 10-02-2006, 12:50)
ni två skulle verkligen behöva träffas, nog mycket som skulle falla på plats då smile.gif

Inget ont till dig nu Berith....men så ont vill jag inte Solis, föresten det vill jag ingen huh.gif
Berith
Verkligen hårt Åke att skriva så!
Rossi
Vem f*nken är Åke?!
Floppy
Jag blir lite fundersam nu när jag läser dina inlägg både här och i husdjur...så jag måste fråga...

Du tycker att människorna borde utrotas...men samtidigt så vill du sätta en människa till världen?...det där rimmar inte riktigt i mina öron.... wink.gif huh.gif wacko.gif blink.gif unsure.gif

Förklara gärna...
Magdis
CITAT (Rossi @ 10-02-2006, 12:53)
Vem f*nken är Åke?!

Gossen Ruda
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 12:54)
CITAT (Rossi @ 10-02-2006, 12:53)
Vem f*nken är Åke?!

Gossen Ruda

Aha! Med tanke på alla nick ..... smile.gif
Berith
CITAT (Reserv @ 10-02-2006, 12:52)
CITAT (Berith @ 10-02-2006, 12:50)

ni två skulle verkligen behöva träffas, nog mycket som skulle falla på plats då  :)

Inget ont till dig nu Berith....men så ont vill jag inte Solis, föresten det vill jag ingen huh.gif

Och jag vill inte nån av dom nåt ont. Lägg inte in nån annan betydelse i det jag skrev än just "ni två skulle verkligen behöva träffas, nog mycket som skulle falla på plats då". huh.gif
Azeman
som sagt, ni vet vart jag finns.

www.omplaceringsdjur.se *snyft* ska gå lägga mig nu å gråta. aldrig är man önsvärd nån stans. inte änns hos mina föräldrar typ. kanske man bara ska dö då?
Berith
CITAT (Rossi @ 10-02-2006, 12:55)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 12:54)
CITAT (Rossi @ 10-02-2006, 12:53)
Vem f*nken är Åke?!

Gossen Ruda

Aha! Med tanke på alla nick ..... smile.gif

Sorry, jag läste i båda trådarna och la "ihop" dom lite. rolleyes.gif
Reserv
CITAT (Berith @ 10-02-2006, 12:55)
CITAT (Reserv @ 10-02-2006, 12:52)
CITAT (Berith @ 10-02-2006, 12:50)

ni två skulle verkligen behöva träffas, nog mycket som skulle falla på plats då  smile.gif

Inget ont till dig nu Berith....men så ont vill jag inte Solis, föresten det vill jag ingen huh.gif

Och jag vill inte nån av dom nåt ont. Lägg inte in nån annan betydelse i det jag skrev än just "ni två skulle verkligen behöva träffas, nog mycket som skulle falla på plats då". huh.gif

Jag tycker för min del att Solis fallit på plats bra nu, så varför beblanda den stackarn med.........jaa, vet inget namn på det ens en gång? wink.gif
Berith
Lägg av nu Janne eller vad du nu heter. "jaa, vet inget namn på det ens en gång? " Hoppas verkligen inte att du hamnar i nån situation där nån säger så om dej. huh.gif
lilla mamma
Azeman jag tycker mig se att du behöver koppla ned ett tag och leta i dig själv.

Du går som en måltavla när du skriver så där.

Jag menar INGET illa, jag håller inte med någon om något här just i detta ämne utan jag tänker på dig.

Om du är så osäker och instabil i dig själv, tycker jag att du ska vänta lite med barnplanering tro mig, det blir inte lättare och få en till att oroa sig över.

Jag har inte läst några inlägg av dig mer än de här, men jag ber er andra som hackar på Azeman att lägga ner nu. Sparka inte på en som ligger.

Reserv, ta och lugna ner dig nu!!
Margaretha
Azeman!

Om du mår dåligt - och det gör du - så är det inte så klokt att ta upp så många laddade, kontroversiella ämnen. Man kan inte räkna med att människor ska hålla med en om saker och ting av det skälet att man mår dåligt. Det blir en slags utpressning.

Det betyder inte att man inte visar dig respekt, utan att man inte håller med om din åsikt. Jag tycker att bara det faktum att man svarar är att visa en slags respekt. Man skiljer på person och sak. Du räknas. Dina inlägg är värda att besvaras. Orkar du inte med att få mothugg när det gäller kontroversiella ämnen, så låt dem vila tills du känner dig stark nog igen.

Här finns många viljestarka, debattglada personer. När saker skrivs - och inte sägs så att man kan se miner - så kan de låta kategoriska och hårda, men jag tror att det är dina åsikter man diskuterar -INTE DIN PERSON!
wub.gif
Azeman
CITAT (lilla mamma @ 10-02-2006, 13:05)
Azeman jag tycker mig se att du behöver koppla ned ett tag och leta i dig själv.

Du går som en måltavla när du skriver så där.

Jag menar INGET illa, jag håller inte med någon om något här just i detta ämne utan jag tänker på dig.

Om du är så osäker och instabil i dig själv, tycker jag att du ska vänta lite med barnplanering tro mig, det blir inte lättare och få en till att oroa sig över.

men mitt liv började när jag fick veta att jag var med barn. Men det livet försvann med aborten. Och nu måste jag få tbx det. vill ha tbx mitt barn. ingen vet hur jag känner mig.
Magdis
Det gör mig verkligen ont att se hur dåligt du mår Azeman och hur ledsen du är. Önskar jag kunde hjälpa dig på nåt sätt. Att vara här verkar inte vara nån lösning på dina problem utan jag tror bara du mår sämre av det. Jag hoppas du får den hjälp du behöver. wub.gif
Azeman
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 13:14)
Det gör mig verkligen ont att se hur dåligt du mår Azeman och hur ledsen du är. Önskar jag kunde hjälpa dig på nåt sätt. Att vara här verkar inte vara nån lösning på dina problem utan jag tror bara du mår sämre av det. Jag hoppas du får den hjälp du behöver. wub.gif

om jag hade haft tabletter här hemma så skulle jag ha tagit överdos för länge sen. men sambon har gömt dom
Azeman
CITAT (Reserv @ 10-02-2006, 12:52)
CITAT (Berith @ 10-02-2006, 12:50)

ni två skulle verkligen behöva träffas, nog mycket som skulle falla på plats då  :)

Inget ont till dig nu Berith....men så ont vill jag inte Solis, föresten det vill jag ingen huh.gif

är jag så dålig?
Magdis
CITAT (Azeman @ 10-02-2006, 13:16)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-02-2006, 13:14)
Det gör mig verkligen ont att se hur dåligt du mår Azeman och hur ledsen du är. Önskar jag kunde hjälpa dig på nåt sätt. Att vara här verkar inte vara nån lösning på dina problem utan jag tror bara du mår sämre av det. Jag hoppas du får den hjälp du behöver.  :wub:

om jag hade haft tabletter här hemma så skulle jag ha tagit överdos för länge sen. men sambon har gömt dom

Tack och lov för det! Gör inget dumt nu, lova det! wub.gif Har du ingen du kan ringa till och prata med? När jag var i din ålder så var mitt liv väldigt tilltrasslat men åren ordnade upp det hela och idag lever jag ett väldigt stabilt liv och har en underbar dotter. Jag är verkligen tacksam nu att jag inte lyckades ta kål på mig. wub.gif En dag kommer livet att le mot dig igen också!
Parazzi
Backa nu, Reserv!

Märker du inte på Azemans inlägg att du trampar på en som redan ligger? sad.gif

Azeman: Läser man det som står bakom dina inlägg, så får jag en känsla av att det egentligen bara handlar om att "se mig". wub.gif
Det finns hjälp och stöd om du behöver prata av dig, ha någon som bara lyssnar och finns där.
Ibland kan det vara enklare att prata med någon som är helt utomstående. wub.gif
Tesa
Jag har läst i båda trådarna och på nåt sätt får jag en känsla av att din starka önskan att få ett barn är på nåt sätt en väg att få aborten ogjord...och det gör mig så ont för det spelar ingen roll hur många barn du än skaffar så kommer sorgen och kanske skulden alltid att finnas kvar...Det HAR hänt och ingenting du gör kan ändra på det...

Jag tror att du har otroligt mycket att ge ett barn...värme, värderingar och kärlek....ditt hjärta rymmer nog mer än de flestas...och mognad kommer ofta med föräldraskapet...
Men däremot så tycker jag nog att du för både din egen och barnets skull skall försöka komma över aborten först...så gott det går...för nästa barn har rätt att födas som sig självt och inte som en ersättning för något förlorat...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon