Full version: Årets bokrea!
forget-me-not
Har ni också fått katalogen från Bokia inför årets bokrea?

Hittar ni något ni vill köpa?

Skriv gärna och berätta vilka böcker ni har på er inköpslista!
LadyG
Terry Pratchett ligger helt klart på min önskelista.

Men sen vet jag inte riktigt.
ingrid fuxwall
Har inte ens fått några kataloger än.
LadyG
Jag smög in på bokias hemsida och kollade iofs biggrin.gif
forget-me-not
CITAT (ingrid fuxwall @ 06-02-2006, 21:48)
Har inte ens fått några kataloger än.

Den kanske kommer imorgon. Jag fick min idag. De delar nog inte ut den överallt under en och samma dag.
cic
Får aldrig några kataloger eftersom jag inte vill ha reklam. Men jag har upptäckt att det är mycket smidigare att kolla/boka på nätet. smile.gif
Johan K
Har heller inte fått några kataloger.
Dom senaste åren handlar jag på bokrean via nätet, bra mycket billigare än i dom traditionella handlarna på stan.
Nackdelen med nätet tycker jag är att man får vänta på böckerna några dagar efter bokreans start.
Sen är det ju både trevligt och mysigt att åka in på natten och strosa runt bland bokhandlarnar som både bjuder på korv och dricka för att se om man hittar något fynd bland hyllerna.
smile.gif
Mvh Johan K
ninnisky
Jag har fått Akademibokhandelns katalog idag och kollat igenom den,
Faktiskt inget jag direkt fastnade för. Handlar nog som vanligt på nätet smile.gif som ju är billigare dessutom!
fruberglund
Rosor för nordiska trädgårdar del 2 av JÅG är ju bara ett måste. 199 spänn istället för över 500, den klipper jag direkt! Synd inte 1:an finns bara sad.gif
Rossi
Glöm inte att kolla på internetbokhandlarna också. Det händer ofta att bokrea-böckerna trots allt är billigare via nätet.

Jag tycker att det är mycket skräp som reas ut men visst kan man hitta små guldkorn.
LadyG
Jag får inte köpa fler böcker, för då måste jag flytta ner några i källaren. Det är FULLT överallt tongue.gif

Men det gör inget, jag ska se om jag inte kan omorganisera böckerna lite så jag får in ett par till smile.gif
Klematis
Jag har oxå aldelses för många böcker. Fullt överallt. Så det blir mer lånat på biblioteket nu för tiden. Fast specialböcker typ trädgård vill man ju gärna ha en egen.
LadyG
Jag samlar på olika författare som jag tycker mycket om, och så länge de fortsätter att producera måste jag fortsätta organisera tongue.gif
Klematis
Det är ju roligt att ha alla böcker av en författare man tycker om. Det blir ju en samling.
LadyG
Ja, jag tycker det är roligt när jag hittar en bok till som jag saknat. Det är roligt att leta böcker på antikvariat och hos bokhandlaren. Det doftar speciellt i ett rum med mycket böcker.
Klematis
Det är en speciell känsla med gamla böcker. Ofta var ju böckerna så fina och välskrivna på ett annat sätt än idag när allt är massproducerat.
LadyG
Det håller jag verkligen med om. En bok som är inbunden med kvalité åldras med skönhet och blir bara vackrare med åren. Såna böcker hittar man inte i var bokhandel precis. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon