Sidor: 1, 2
silos
smiley_small_hug.gif
stina
Vad jätteduktig du är Silos!!! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

Tack för titten!

/Stina
Gurkan
Äntligen !! Nu när vi gått och varit nyfikna i måååånader !!!

Riktigt läckra, jag skulle behöva några såna färgklickar till alla mina "vita kreationer" ....

Tack för inspiration !!!
Anki V
Tjusigt!! Tack för titten.

Tavlorna blev jag speciellt förtjust i dom var jätteläckra.

/Anki
Inga från Närke
Vad härliga dockor och tavlor du gör. Hoppas du får modet att göra en riktig utställning så att du kunde få lite inkomst på dina verk.

Finns det ingen liten lokal eller skyltfönster i någons affär som du kunde få hyra för en billig slant och sätta ut dem så alla får se och eventuellt lägga bud på och köpa.

Be din dotter hjälpa dig med detta om du inte orkar själv. Tycker det är väldigt synd att bara vi skall få se dem.

Lycka till med ditt skapande, stort tack för att jag fick se.
cic
Min favorit. Va stor den är!



Va duktig du är! smile.gif
silos
ÅÅÅ;vad glad jag blev över era ord;tack allihoppa wub.gif smile.gif wub.gif

Idag har jag kunnat virka igen och det behöver jag eftersom det går åt en hel del av dessa virkade garn till mina dockor och annat som jag gör;men oj så fort garnen tar slut så nu måste jag leta i affärer efter billiga garner.

Jag har material i tygvägen i massor tack vare givmilda odlaister och dessa tyger kommer jag använda till dockorna och annat i sinom tid och alla knapparna.

Ser ni att det är knappar i mina konstverk?
*Felix matte*
Så glad jag blev av att äntligen få se dina dockor biggrin.gif
Den här samlingen plus den som cic visade... fastnade jag för wub.gif

silos
Den stora dockan har garn ifrån dig Felix matte:det blåa och dockans fötter är godis askar fyllda med torra kastanjenötter som jag plockade i höstas,
alltså jag menar dockan som cic gillade smile.gif

Och dockans torso innehåller 2 skokartonger med bild av Spiderman och dockans axlar och hand stumparna är en klädhållare (?) biggrin.gif
yenny
Va kul att äntligen få se dina dockor.. du har jobbat på bra biggrin.gif
Gurkan
Först när jag tittade missade jag att där var flera gallerier på den lilla menyn till höger. Tur att jag kollade igen ...

Hade jag varit rik hade jag köpt denna till (nästan) vilket pris som helst :

Gunvor Nilsson
Jag blev verkligen imponerad av vad du kan Solis! Favoriten? 'Spindelkvinnan'! Helt suverän! wub.gif

/Gunvor
netaave
Och så fick vi se en skymt av nya sängen bakom spindelkvinnan
Monica M zon 4
Imponerande! Verkligen kul att få se dina konstverk! smile.gif
ah56
Fantastiska dockor. Mycket yttrycksfulla. Roligt att äntligen få titta på dem.
Tyckte mig nog se lite av zebratyget jag skickade.

Bra jobbat!
silos
Var på stan och hittade billiga garner som jag var bara tvungen att köpa biggrin.gif

Så alldeles strax sätter jag igång med nästa docka som håller på att komma ut från mitt undermedvetna;dockan är sååå ivrig sååå för att få komma ut och visa vad hon-jag känner djupt inom mig smile.gif

När jag var i en affär och berättade om mina dockor så ville kvinnan som äger affären ha addressen till min hemsida, men jag har jo inget hemsida ännu;kanske dags att skaffa en egen hemsida smile.gif
elleave
En hemsida är kul att ha och ett bra sätt att visa sin hobby.

Vi syns på zoonen! wub.gif rolleyes.gif laugh.gif
silos
CITAT (elleave @ 06-02-2006, 16:40)
En hemsida är kul att ha och ett bra sätt att visa sin hobby.

Vi syns på zoonen! wub.gif rolleyes.gif laugh.gif

Var är zoonen?
elleave
Djursajten zoonen http://www.zoonen.com där du har dina bilder utlagda på din sida. Jag är oxå medlem där.

ps. skrivit i gästboken.......
silos
För en stund sedan kom en grannfru och ringde på min dörr och gav mig 2 påsar garner wub.gif Hon hade varit till second hand butiken och hade genast tänkt på mig då hon såg garnen wub.gif
Och inte ville hon ha pengar för påsarna som hon köpt till mig!

En annan grannfru gav Kalinsi och mig nybakade semlor och ytterligare en annan bjöd mig på arabisk mat häromdagen smile.gif

Sååå underbara grannar har jag wub.gif wub.gif wub.gif
silos
CITAT (elleave @ 06-02-2006, 16:46)
Djursajten zoonen http://www.zoonen.com där du har dina bilder utlagda på din sida. Jag är oxå medlem där.

ps. skrivit i gästboken.......

Ahaa var det på det viset;det är Kalinsi som ordnat det för mig smile.gif
Fenja
Solis! Det jag skriver nu är INTE riktat mot dig eller din konst, bara så du vet!

Var är nu alla som tyckte att de andra garndockorna var vedestyggliga, skrämde små barn och måtte vara uppkomna i en mycket sjuk hjärna? Jag undrar också lite över vad Felix mattes mailpanel har att säga om detta...
Mvh
Fenja
silos
CITAT (Fenja @ 06-02-2006, 18:23)
Solis! Det jag skriver nu är INTE riktat mot dig eller din konst, bara så du vet!

Var är nu alla som tyckte att de andra garndockorna var vedestyggliga, skrämde små barn och måtte vara uppkomna i en mycket sjuk hjärna? Jag undrar också lite över vad Felix mattes mailpanel har att säga om detta...
Mvh
Fenja

Jag tar inte åt mig wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Fenja @ 06-02-2006, 18:23)
Solis! Det jag skriver nu är INTE riktat mot dig eller din konst, bara så du vet!

Var är nu alla som tyckte att de andra garndockorna var vedestyggliga, skrämde små barn och måtte vara uppkomna i en mycket sjuk hjärna? Jag undrar också lite över vad Felix mattes mailpanel har att säga om detta...
Mvh
Fenja

Vad är mailpanel för något?
*Felix matte*
Snälla Fenja... kan du svara mej vad "mailpanel" är för något.

Eftersom jag inte läst dagens inlägg så vet jag inte om ni skrivit om sånt. unsure.gif
silos
Konstigt;min nya docka vill inte bli läskig hur jag än försöker biggrin.gif
Till kroppen ville hon ha blommigt tyg och guldknappar inuti hennes hjärta wub.gif

Så nu återgår jag till dock tillverkning i min vardagsrum biggrin.gif
Snöflinga
Men Fenja, det där tyckte jag var ett väldigt elakt och onödigt inlägg mad.gif Var och en blir salig på sin fason, gillar man inte något så står det ju en fritt att inte titta wub.gif
Inga från Närke
Här är väl tråden som Felix matte inte tyckte om. Men för den skull behöver väl inte vissa klanka på henne tycker jag. Var och en har ju olika humor m.m. och jag anser att dessa bilder INTE är humor så jag förstår Felix matte.

http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...a39f654d4117506
ah56
CITAT (silos @ 06-02-2006, 21:36)
Konstigt;min nya docka vill inte bli läskig hur jag än försöker biggrin.gif
Till kroppen ville hon ha blommigt tyg och guldknappar inuti hennes hjärta wub.gif

Så nu återgår jag till dock tillverkning i min vardagsrum biggrin.gif

Du kanske har fått ur allt läskigt för stunden. Nu får du väl frossa lite i blommor och glitter och glamour istället. Låt dem skapa sig själva. När jag "pysslar" låter jag materialen själva bestämma vad de vill bli. tongue.gif tongue.gif
Fenja
CITAT (Snöflinga @ 06-02-2006, 22:25)
Men Fenja, det där tyckte jag var ett väldigt elakt och onödigt inlägg mad.gif Var och en blir salig på sin fason, gillar man inte något så står det ju en fritt att inte titta wub.gif

Jag har inget emot att titta på Solis grejor, en del av dem är riktigt bra!
Däremot känns det som hyckleri när man berömmer dessa och förfasas över de som lenasch lade ut på en länk. Om det är elakt så...
Mvh
Fenja
Reserv
Det gäller att ha öga för den moderna konsten, men för att kunna uppskatta konst så måste man ha ett hjärta och öppet sinna. Det kanske saknas en eller ett par detaljer där? sleep.gif Och att Lenasch länkade dockor inte va´ett dugg skojiga är vi fler att tycka, men det är juh inget illa ment för hennes del, rubriken va´juh nåt i stil med "virkning för den händige" och det va´det juh. Om än inte varken skoj eller vackert, men däremot så tillhörde hennes länkade dockor kategorin "morbid konst" och i den bemärkelsen så tyckte t.o.m. jag att den tillförde nåt.....om man nu gillar morbid konstart.
Inga från Närke
CITAT (Fenja @ 06-02-2006, 22:34)
Jag har inget emot att titta på Solis grejor, en del av dem är riktigt bra!
Däremot känns det som hyckleri när man berömmer dessa och förfasas över de som lenasch lade ut på en länk. Om det är elakt så...
Mvh
Fenja

Hur kan du kalla det för hyckleri. Om nu de flesta tycker om Solis grejer och inte lenas och skriver detta då hycklar man väl inte utan är ärlig och säger sin mening vad man gillar.
Snöflinga
Vem har patent på att ha ett öga för "modern konst" och hjärta och öppet sinne ohmy.gif

Trött på alla nålstick mad.gif mad.gif mad.gif

Konst är upp till betraktaren.... Att jag inte kommenterar Silos alster kan ju bero på att jag är betraktare .... och som jag sagt tidigare, "var och en blir salig på sin fason" .....
Reserv
CITAT (Snöflinga @ 06-02-2006, 23:24)
Vem har patent på att ha ett öga för "modern konst" och hjärta och öppet sinne ohmy.gif

Trött på alla nålstick mad.gif mad.gif mad.gif

Konst är upp till betraktaren.... Att jag inte kommenterar Silos alster kan ju bero på att jag är betraktare .... och som jag sagt tidigare, "var och en blir salig på sin fason" .....

Näe, nålsticken hör till voododockorna och såna har vi inte sett än.....fast det kanske inte dröjer så länge dom heller rolleyes.gif
silos
CITAT (Reserv @ 06-02-2006, 23:27)
CITAT (Snöflinga @ 06-02-2006, 23:24)
Vem har patent på att ha ett öga för "modern konst" och hjärta och öppet sinne  :o
 
   Trött på alla nålstick  :angry:  :angry:  :angry:

   Konst är upp till betraktaren.... Att jag inte kommenterar Silos alster kan ju bero på att jag är betraktare .... och som jag sagt tidigare, "var och en blir salig på sin fason" .....

Näe, nålsticken hör till voododockorna och såna har vi inte sett än.....fast det kanske inte dröjer så länge dom heller rolleyes.gif

He he;om du bara visste tongue.gif laugh.gif biggrin.gif

Ikväll har jag faktiskt tillverkat en rar voodoo docka;hon vägrade att bli vidrig hur jag än försökte tongue.gif
Snöflinga
blink.gif Jag menade faktiskt allvar......
Gurkan
Jag väljer att kasta ytterligare fotogen på elden innan jag går och lägger mig ...

...dom finns här för dom som vågar :Voooodoooo .....

Dom är inte "onda" eller till för att skada som många tror att voodoodockor alltid är, utan tvärt om :
CITAT
In New Orleans, we use Voodoo Dolls as focusing tools - they help us to enrich our lives with Love, Prosperity, Good Health and many other positive influences.    At Voodoo Authentica of New Orleans, all of our Voodoo Dolls and Magickal Items are handmade and blessed by local New Orleans Artists, Spiritualists, Healers and Voodoo Practitioners. Each caring artisan on our team puts a great deal of time, love and energy into the creation of every authentic Voodoo item we offer.


Allt bra här i världen behöver inte vara "gulligull" eller "pluttinutt" ... "fula" saker kan också ha positiva egenskaper.
silos
CITAT (Snöflinga @ 06-02-2006, 23:48)
blink.gif Jag menade faktiskt allvar......

Men jag är också allvarlig men kan inte låta bli att skratta när jag tänker att jag tillverkade en voodoo docka medans det stormade härinne.
Reserv
Ta mig tusan!! ohmy.gif Dom påminner en aning om Solis dockor wink.gif
silos
CITAT (Gurkan @ 06-02-2006, 23:48)
Jag väljer att kasta ytterligare fotogen på elden innan jag går och lägger mig ...

...dom finns här för dom som vågar :Voooodoooo .....

Dom är inte "onda" eller till för att skada som många tror att voodoodockor alltid är, utan tvärt om :
CITAT
In New Orleans, we use Voodoo Dolls as focusing tools - they help us to enrich our lives with Love, Prosperity, Good Health and many other positive influences.    At Voodoo Authentica of New Orleans, all of our Voodoo Dolls and Magickal Items are handmade and blessed by local New Orleans Artists, Spiritualists, Healers and Voodoo Practitioners. Each caring artisan on our team puts a great deal of time, love and energy into the creation of every authentic Voodoo item we offer.


Allt bra här i världen behöver inte vara "gulligull" eller "pluttinutt" ... "fula" saker kan också ha positiva egenskaper.

Tack för den länken wub.gif
Reserv
Där Solis har du fullspäckat med inspiration rolleyes.gif wub.gif
silos
CITAT (Reserv @ 06-02-2006, 23:54)
Där Solis har du fullspäckat med inspiration rolleyes.gif wub.gif

OJ OJ OJ:jag kommer att ha mycket att titta på och få inspiration smile.gif Så jag är riktigt GLAAAD smile.gif wub.gif smile.gif

Sen vill jag bara säga:det vore verkligen jätte trist om alla tyckte om min konst!!!Jag vill har ärlig kritik och är mycket tacksam för det!
pejori
CITAT (silos @ 06-02-2006, 23:47)
Ikväll har jag faktiskt tillverkat en rar voodoo docka;hon vägrade att bli vidrig hur jag än försökte tongue.gif

SNÄLLA!!!! ohmy.gif
gör en snäll docka till mej, så jag blir frisk, glad och RIK!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Veganvarg
Underbara dockor! wub.gif
Speciellt flickan insnärjd i nät.

Jag tror hon är väldigt ledsen. Hon vill bli älskad, men tror inte att hon är bra nog för att få bli älskad...
Det är iaf de känslor hon ger mig när jag ser henne...
silos
CITAT (Veganvarg @ 07-02-2006, 09:53)
Underbara dockor! wub.gif
Speciellt flickan insnärjd i nät.

Jag tror hon är väldigt ledsen. Hon vill bli älskad, men tror inte att hon är bra nog för att få bli älskad...
Det är iaf de känslor hon ger mig när jag ser henne...

Mycket bra tolkning wub.gif
silos
CITAT (pejori @ 07-02-2006, 09:45)
CITAT (silos @ 06-02-2006, 23:47)

Ikväll har jag faktiskt tillverkat en rar voodoo docka;hon vägrade att bli vidrig  hur jag än försökte tongue.gif

SNÄLLA!!!! ohmy.gif
gör en snäll docka till mej, så jag blir frisk, glad och RIK!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Det skulle jag inte våga!
pejori
du kan väl försöka ialla fall? laugh.gif laugh.gif
skit i nålarna...ta sedlar och spetsa den med.
i värsta fall hamnar jag på "panget" och då behöver jag bara tänka på att äta den mat jag får ju biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
silos
CITAT (pejori @ 07-02-2006, 10:00)
du kan väl försöka ialla fall? laugh.gif laugh.gif
skit i nålarna...ta sedlar och spetsa den med.
i värsta fall hamnar jag på "panget" och då behöver jag bara tänka på att äta den mat jag får ju biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Uhuu;jag vååågarr inte ändå biggrin.gif
pejori
CITAT (silos @ 07-02-2006, 10:03)
CITAT (pejori @ 07-02-2006, 10:00)
du kan väl försöka ialla fall?  :lol:  :lol:
skit i nålarna...ta sedlar och spetsa den med.
i värsta fall hamnar jag på "panget" och då behöver jag bara tänka på att äta den mat jag får ju biggrin.gif  :D  :D

Uhuu;jag vååågarr inte ändå biggrin.gif

jooooodå laugh.gif laugh.gif laugh.gif
sätt dit ett par tjocka hårtussar också så jag får fint tjockt hår laugh.gif laugh.gif
silos
CITAT (pejori @ 07-02-2006, 10:12)
CITAT (silos @ 07-02-2006, 10:03)
CITAT (pejori @ 07-02-2006, 10:00)
du kan väl försöka ialla fall?  laugh.gif  laugh.gif
skit i nålarna...ta sedlar och spetsa den med.
i värsta fall hamnar jag på "panget" och då behöver jag bara tänka på att äta den mat jag får ju biggrin.gif  biggrin.gif  biggrin.gif

Uhuu;jag vååågarr inte ändå biggrin.gif

jooooodå laugh.gif laugh.gif laugh.gif
sätt dit ett par tjocka hårtussar också så jag får fint tjockt hår laugh.gif laugh.gif

Då måste du jo sända till mig lite av ditt hår biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon