Full version: Intressant test
netaave
Ung eller gammal, kan vara kul att se var man hamnar

http://www.ungtval.se/index.aspx?mainstart...&startpage=2935

Så här hamnade jag, fast jag tyckte en del frågor var underligt ställda, det var bara svart eller vitt, ville nog ha mer grått tongue.gif

V 50%
S 46%
MP 52%
KD 47%
C 32%
FP 47%
M 33%
Emma_
Ja, ett intressant test faktiskt. Miljöpartiet blev det för mig..

Emma
netaave
Jag är lite förvånad över dom resultat jag fick, har alltid varit väldigt blå.
Bee
Kul! Jag älskar tester! Tack!

Fast jag fick återigen klart för mig vilken medelmåtta jag är. Det blev Mitten igen. Inga kontroversiella åsikter här inte...
Magdis
Intressant! 80% Miljöpartiet, 73% Vänsterpartiet. Skönt att se att man har röstat efter sina åsikter! biggrin.gif
ninnisky
Mina svar gav detta resultat:
ninnisky
Som sagt mina svar gav följande:

V 29%
S 38%
MP 30%
Kd 66%
C 55%
F 55%
ninnisky
och slutligen - det behövdes 3 inlägg biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

M 59%


Stämmer dåligt på mig som peron - nedre hälften skulle var ändå tyngre smile.gif smile.gif
elleave
Jag fick:
68% Vänsterp.
54% Socialdem
66% miljöp.
50% Centerp
etc..............
rolleyes.gif
ah56
Jag är mest förvånad över samstämigheten med Mp. Slulle aldrig rösta på dem irl. Att jag var röd visste jag ju innan. Dock mindre nu än i yngre dagar.Här är mitt resultat.

V 88%
S 66%
Mp 84%
Kd 37%
C 21%
Fp 21%
M 8%
LadyG
Jag blev störtförvånad över att FP hade så mycket som jag höll med om, rakade upp i över 80%. Har aldrig ens tänkt tanken att rösta på dem, av flera skäl.
Caprice
Intresant test, visst blir man förvånad över sig själv...
unsure.gif
V 30%
S 34%
MP 28%
K 68%
C 67%
F 66%
M 70%
Gurkan
Hade tråkigt igårkväll så jag gjorde testet 4 gånger med olika frågekombinationer och blev .... Centerpartist 3 gånger blink.gif laugh.gif och Miljöpartist 1 gång.

Visserligen har jag just flyttat ut på bonnalandet men C ... nja ... wink.gif

Se upp Maudan, här kommer jag !! laugh.gif tongue.gif
cic
Jag är knappast förvånad..

V 95%
S 66%
MP 92%
KD 32%
C 46%
FP 37%
och slutligen.. M 0% !! laugh.gif
Snöflinga
Tänkte inte på procenten huh.gif Men Fp-Kd och M skilde sig med bara 1% ........ så blå är vad jag är tongue.gif
annama
V 8
S 21
Mp 9
Kd 80
C 56
FP 87
M 91

Kan väl stämma om man bor och trivs i Sveriges blåaste kommun.
*Felix matte*
Gjorde testet men eftersom det är gjort för ungdomar så ger det helt galet svar
Skulle jag sympatisera med miljöpellarna ohmy.gif Never in my ... mad.gif
Sirpa
Mmm.. hälften av frågorna är ju anpassade för skolelevers intresseområden...

Men "hur som"..
så blev jag i detta test/med just dessa frågor KD:are sleep.gif
netaave
CITAT (Sirpa @ 05-02-2006, 11:09)
Mmm.. hälften av frågorna är ju anpassade för skolelevers intresseområden...

Men "hur som"..
så blev jag i detta test/med just dessa frågor KD:are sleep.gif

Ja det blir lite snedvridet, kul att se dig här igen, det var ett tag sen. Hur mår pellisarna?
Veganvarg
Inte oväntat fick jag;

V 88
S 63
MP 87
KD 21
C 43
FP 42
M 8

Lite skrämmande att jag fick så höga poäng på FP. Enligt mig är de det mest främlingsfiendliga partiet av dem alla idag (förutom de rena rasistpartierna).
aqualis
En verkligt intresseväckande aktivitet.

Författaren har kanske ett annat syfte än vad man i förstone tänker på, därav de konstiga resultaten.

De mest brännande frågorna finns inte med, de frågor som i slutänden ensamma fäller avgörande.

Vi vill i vårt samhälle att alla skall få del av välståndet, men just nu ser vi större svårigheter än någonsin torna upp sig.

Vad anser en ”lågavlönad ” i tex. ett växtvaruhus med en bruttolön på 100 :- per timma och en kommunal skattesats på 31 % om följande : Att arbetsinsatsen måste ha minst följande värde:

Lön till anställd................................... 100 kr
Arbetsgivaravgift .............................. 32,28 kr
Moms .............................................. 33,07 kr
Summa arbetsinsatsens värde minst .. 165,35 kr

Kommunal skatt 31,00 kr
Nettolön efter avdragen kommunalskatt 69,00 kr

De tre ovan nämnda skatterna svarar för 79,4 % av de skatter som finansierar vårt samhälle.
Således betalas ytterligare 25,24 kr på ett eller annat sätt vid konsumtion av varor och tjänster.

Av produktivitetsvärdet 165,35 kr går 121,35 kr till samhället. Det innebär att våra förtroendevalda disponerar över 73,4 % av produktionsvärdet för samhällets bästa och gör nödvändiga prioriteringar i den lågavlönades ställe.

Hur stort mycket mer vill du att avstå för att samhället skall fungera bättre? Det ÄR gruppen lågavlönade som betalar mest. Får dom rättvisa?
Med vänliga hälsningar
Sven
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon