I ena hörnet av tomten där det redan växer några äppelträd, gott om mossa pga relativt fuktig mark trots allt solljus och ett "skäphörn" där förre ägaren slängt ris, sten och lite fyllnadsmassor efter en ny trekammarbrunn + att han en gång hade en hushållsgris som bökade upp lite av varje, vill jag plantera lite fler fruktträd av olika sorter och ev. någon magnolia. wub.gif

Ett par päron, lite plommon och körsbär + något fler äppelträd är drömmen. Gärna förslag på sorter! Tomten i sig är ganska tråkig med en stor gräsmatta i huvudsak då de hade fyra barn som spelade fotboll och själva inget intresse av planteringar. Tom rosorna kördes över med gräsklipparen!

Skräphörnan och den övervuxna högen av fyllnadsmassor funderar jag på att helt enkelt låta nån vresros ta över, men ni har kanske något trevligt förslag på buskar? Gärna några fåglarna skulle uppskatta. Tyvärr är det inte lämpligt för rhododendron då jag tror det är för soligt och kalkhaltig lerjord.

Vi bor i zon 2 och har ett par vilda hundar som jagar varandra kors och tvärs, så jag räknar kallt med att behöva hägna in mina planteringar utom större buskage och trän.