Full version: Familjetragedi
Sidor: 1, 2
*Felix matte*
Vi har inte sett Bobby sen före jul
står att läsa i EXPRESSEN

Sorgligt nog så tror jag inte att Bobby finns kvar i livet... iaf inte här i Sverige. sad.gif
Annlo
CITAT (Felix matte @ 01-02-2006, 23:18)
Vi har inte sett Bobby sen före jul
står att läsa i EXPRESSEN

Sorgligt nog så tror jag inte att Bobby finns kvar i livet... iaf inte här i Sverige. sad.gif

Ja, lille gossen... sad.gif Han kan väl knappast klarat att vara själv sedan i söndags. Men jag får en känsla av att det inte är ett frivilligt försvinnande... unsure.gif Men jag hoppas verkligen att historien får ett lyckligt slut.
pejori
tror inte heller att han är i livet.
nånting är mycket fel i denna historien.
sedan finns det hur många ställen som helst att krypa in på där.
plus en stor kolloniområde och en kyrkogård.
götaälv är så nära så vad som helst kan ha hänt.


OM han nu ÄR i området.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Ja där finns det verkligen många ställen att gömma sig. Och helt automatiskt tittar man runt omkring nu när man går och handlar där.
Stackars pojk.

Elisabeth
Veganvarg
Jag tror inte heller detta kommer få ett lyckligt slut. sad.gif

Situationen verkar ju försvåras av att pojken har nån psykisk skada/sjukdom som gör honom väldigt skygg...
Ett "vanligt" barn hade troligen sökt kontakt med människor när det blev tillräckligt fruset/hungrigt/ensamt. (om de nu försvunnit frivilligt).

Jag hoppas och ber för Bobby och hans föräldrar!
ninnisky
Tror inte heller på ett lyckligt slut, dessvärre.
Hälsar man på sin mormor en sen söndageftermiddag och sedan tar sig tillbaka till Nässjö från Stenungsund (där man dessutom ska städa en lägenhet innan) tar resan minst 3 1/2 timma. Och dessutom skulle han börja skolan måndag morgon?????

Det hela känns ytterst obehagligt! Men visst finns det många ställen att gömma sig på i det området!

Nu i eftermiddag är tydligen allt sökande inställt!
Gossen Ruda
Många underligheter i fallet. Man kan undra om det verkligen var på parkeringen han försvann. Lämnar man en liten psykiskt sjuk grabb ensam i en bil?
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 02-02-2006, 16:33)
Många underligheter i fallet. Man kan undra om det verkligen var på parkeringen han försvann.

min tanke också sad.gif
Eva i Skåne
CITAT (pejori @ 02-02-2006, 17:22)
CITAT (Gossen Ruda @ 02-02-2006, 16:33)
Många underligheter i fallet. Man kan undra om det verkligen var på parkeringen han försvann.

min tanke också sad.gif

... och min... unsure.gif
Ralf
AB idag

Samma grej i Expressen. Nog styvpappa som klappat ihjäl grabben. Ingen har sett honom i göteborg för övrigt.
Pirum
Ganska underligt för övrigt att de så tidigt lämnade Göteborg för att åka hem. Hade de haft intresse av att hitta killen så hade väl åtminstone nån av dem stannat kvar i Göteborg och kört runt, runt tills bilen rasat i hopp om att finna honom. Menmen, kanske hade de väldigt starka skäl att åka hem, jag vet ej, de kanske var psykiska vrak efter vad som (enligt dem) hänt.
Tesa
Jag hoppas att han finns hos nån pappa utomlands (han var väl lite mörkhyad,killen) och att mamma inte kunnat med att erkänna för sin mor att hon gett upp honom...jag hoppas det iallafall....
Har känt att det varit nåt fel i den här historien från början..
*Felix matte*
CITAT (Tesa @ 14-02-2006, 13:18)
Jag hoppas att han finns hos nån pappa utomlands (han var väl lite mörkhyad,killen) och att mamma inte kunnat med att erkänna för sin mor att hon gett upp honom...jag hoppas det iallafall....
Har känt att det varit nåt fel i den här historien från början..

Pappan bor tydligen i södra delarna av landet ... Skåne? så stod i en av artiklarna.
Magda16
Nog är det något konstigt med historien, men har vi inte lärt oss av historien med pappan som blev anklagad för mordet på sin sambo, nu när vi vet att han talade sanning, att man inte kan anklaga andra hur som helst. Det slutar med att någn "klappar" ned styvpappan och så visar det sig att ...... hade hänt.

Visst kan man sitta och förundra sig över vad och hur saker händer men att vara så snabb att dömma hela tiden, tänk på hur stigmatiserande det är. Vi vet inte vad som har hänt, oskyldig tills bevisad skylldig, eller är det något som vi vill ta bort i vårat samhälle?

Mvh Magda
pejori
oavsätt vad som har hänt, så är det en mycket tragisk historia sad.gif
OM det nu är så, att försvinnandet är en påhittad historia, så är det många inblandade som offrat både tid och resurser på att hitta honom. sad.gif
resurser som kunde användas till det dom är avsedda för. wub.gif

det viktigaste nu, måste väl endå vara att hitta grabben, var han nu än är. wub.gif wub.gif
Gossen Ruda
Såg just på text-TV att ett par anhållits misstänkta för mord på grabben. Det är mycket som är oklart men förmodligen vet polisen mer än man släpper ut.
pejori
ja...något har dom hittat, eftersom dom anhåller föräldrarna sad.gif sad.gif
på vilka grunder var det?
"sanolika skäl eller bara skäligen misstänkt" gossen? huh.gif
Tesa
Det var "skäligen" misstänkta..
Men jag läste artikeln i Expressen igen och där verkade ju den biologiska pappan ganska nollställd...så jag hoppas ändå på att han finns där...och mår bra..
pejori
OK...inte så stark bevisning då huh.gif huh.gif
hoppas också han mår bra...men ..men sad.gif
Gossen Ruda
Rudan var misstänksam redan för 2 veckor sedan. Anade att det var något som lurade i vassen. sad.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Gossen Ruda @ 14-02-2006, 15:00)
Rudan var misstänksam redan för 2 veckor sedan. Anade att det var något som lurade i vassen. sad.gif

På vad grundade du det?

ingrid
netaave
Vad är det som säger att det verkligen är föräldrarna som är gripna bara för att det står så i kvällstidningen?
Berith
Fick också den misstanken när han "försvann". sad.gif Tänkte då på den där lilla flickan som blev strypt av sin mamma i tvättstugan. Det var väl också i Göteborg? En händelse som chockade hela landet.
*Felix matte*
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-02-2006, 15:41)
CITAT (Gossen Ruda @ 14-02-2006, 15:00)
Rudan var misstänksam redan för 2 veckor sedan. Anade att det var något som lurade i vassen.  :(

På vad grundade du det?

ingrid

jag var också skeptisk till "historian" , precis som jag skrev i trådens början
Det pga jag läste följande...
Klipp ur Expressen:Torsdagen den 15 december var Bobby och de flesta andra av skolans barn på besök i äventyrsbadet i Sävsjö. Då var han till synes pigg och glad och pratade med busschauffören. På morgonen den 16 december anmäldes Bobby sjuk och har sedan dess inte varit i skolan.
- Av telefonsamtal med mamman har vi fått veta att han varit borta först på grund av förkylning och sedan på grund av influensa. Vi hade bestämt att han skulle börjat i skolan igen i måndags och träffa en läkare på fredag, säger Nils Carlsson.
Han besökte i går Handskerydsskolan och informerade personalen om att Bobby var försvunnen
sad.gif
Hoppas att pojken hittas snart.
Ralf
CITAT (Berith @ 14-02-2006, 15:52)
Fick också den misstanken när han "försvann". sad.gif Tänkte då på den där lilla flickan som blev strypt av sin mamma i tvättstugan. Det var väl också i Göteborg? En händelse som chockade hela landet.

Bergsjön i Göteborg var det.

Hade det varit min son så hade jag sovit över i bilen i Göteborg flera nätter. För inte skulle ju sonen våga gå fram o ta kontakt med poliser om han kommit bort sig....
Tesa
CITAT (netaave @ 14-02-2006, 15:50)
Vad är det som säger att det verkligen är föräldrarna som är gripna bara för att det står så i kvällstidningen?

Dom sa det på nyheterna på radion idag också...de är väl lite mer trovärdiga..
Hannele
CITAT (netaave @ 14-02-2006, 15:50)
Vad är det som säger att det verkligen är föräldrarna som är gripna bara för att det står så i kvällstidningen?

Det står inte , och dom sa inte det på nyheterna heller.
*Felix matte*
Här står att mamman och styvpappan är gripna.

Nyheterna
Tesa
Ja...jag hörde detdå på nyheterna i morse...i radio..P4 riksnyheter
Gossen Ruda
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-02-2006, 15:41)
CITAT (Gossen Ruda @ 14-02-2006, 15:00)
Rudan var misstänksam redan för 2 veckor sedan. Anade att det var något som lurade i vassen.  :(

På vad grundade du det?

ingrid

Tyckte historien verkade skum. Lämnar man en psykstörd grabb i en bil? Varför hade ingen på parkeringen sett honom? Hur kunde han försvinna utan spår mm.
Gossen Ruda
Mer underligheter i fallet, mammans sambo är ingen idealpappa. GP vet mer.

GP
Hannele
Varför måste båda föräldrar gå in och köpa en blomma??
Och lämna pojken ensam i bilen, på vintern..
Eva i Skåne
CITAT (Hannele @ 15-02-2006, 09:42)
Varför måste båda föräldrar gå in och köpa en blomma??
Och lämna pojken ensam i bilen, på vintern..

Nej, han var säkert inte med i bilen vid det tillfället sad.gif
Gossen Ruda
Senaste nytt från GP, finns tyvärr inte på nätet:

Bavakningskameran på macken där man hyrde släpkärran visar att det inte fanns nån pojke i eller vid bilen. Dessutom har grannarna till paret sett att det pågick en kontrollerad eldning under flera dygn vid huset strax efter trettonhelgen. Uppeldning av bevis kanske?
Biggan_
Nu tror dom att pappan har eldat upp pojken
Eldade i två dygn
Veganvarg
Usch... läste i nån av tidingarna att styvpappan sade sig tycka om Bobby, och att det var lustfyllt att ha honom i huset.
Ett väldigt obehagligt ordval från någon som dömts för våldtäkt... sad.gif
Ralf
nu är han "hittad"....
Dagens Eko
pejori
tråkigt när sånt händer sad.gif sad.gif
förstår inte den förälder som "tiger" för kom kan väl inte vara med på nått sånt.... blink.gif blink.gif ingen skulle få röra mina barn.

äh...klart dom kan..glöm det mad.gif sad.gif sad.gif
AnitaO
Såg ni Efterlyst i går kväll?
Mannens f.d. sambo berättade om deras förhållande.
Det är en riktigt sjuk djä..l mad.gif
Lady Hamilton
CITAT (Ralf @ 17-02-2006, 17:51)
nu är han "hittad"....
Dagens Eko

sad.gif Aftonbladet 060217
Nanna
Usch, jag som brukar promenera vid den sjön på sommaren... sad.gif Stackars barn.
Veganvarg
Vet inte vem jag känner mest förakt emot...
Styvfadern som verkar vara den som utfört brottet, eller mamman som svek sin son så fullständigt...
sad.gif
Hoppas Bobby är trygg och glad nu, var han än är...
Annlo
CITAT (Veganvarg @ 20-02-2006, 11:05)
Vet inte vem jag känner mest förakt emot...
Styvfadern som verkar vara den som utfört brottet, eller mamman som svek sin son så fullständigt...
sad.gif
Hoppas Bobby är trygg och glad nu, var han än är...

Håller med fullständigt... unsure.gif
"Mamma" är ju den människan i barns liv som ska skydda sina barn från allt ont...

Men förmodligen är styvfadern sadist o psykopat (amatörbedömning...) så modern har nog blivit totalt dominerad i detta...

Mina tankar går till lille Bobby med förhoppning att han har det lungt och tryggt där han är nu... sad.gif ingen mer kan göra honom illa!
Magdis
Usch, jag har en gråtklump i halsen. sad.gif Det stod att de kastat ut honom i snön och låtit honom ligga tills han blev medvetslös och sen släpat in honom och bundit fast honom vid en het kakelugn. sad.gif sad.gif Jag kommer att tänka på den där styvpappan som sparkade ihjäl en 3-årig pojke för att han bajsat på sig. Jag kan heller inte fatta att någon mamma ger sig i lag med en sådan människa. Skulle någon kröka ett hår på min dotters huvud skulle yxan åka fram meddetsamma här! mad.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 20-02-2006, 14:27)
Usch, jag har en gråtklump i halsen. sad.gif Det stod att de kastat ut honom i snön och låtit honom ligga tills han blev medvetslös och sen släpat in honom och bundit fast honom vid en het kakelugn. sad.gif sad.gif Jag kommer att tänka på den där styvpappan som sparkade ihjäl en 3-årig pojke för att han bajsat på sig. Jag kan heller inte fatta att någon mamma ger sig i lag med en sådan människa. Skulle någon kröka ett hår på min dotters huvud skulle yxan åka fram meddetsamma här! mad.gif

japp...här med sad.gif sad.gif sad.gif
fattar inte att det finns män och kvinnor som är så flata mot sina partner, att dom offrar sina barns liv, av rädsla för bråk.
mad.gif mad.gif
FY F*N säger jag bara.... mad.gif
pejori
CITAT (Veganvarg @ 20-02-2006, 11:05)
Vet inte vem jag känner mest förakt emot...
Styvfadern som verkar vara den som utfört brottet, eller mamman som svek sin son så fullständigt...
sad.gif
Hoppas Bobby är trygg och glad nu, var han än är...

sant... wub.gif wub.gif
Pirum
Om jag förstått det hela rätt så har modern haft en del problem, och det är inte säkert att hon kan "sätta emot" något när ett drägg av denna magnitud sätter press på henne. (Baserat på vad som framkommit i media är mannen en riktig sadistjävel)

Jag förstår givetvis inte heller hur modern har resonerat. Men innan vi dömer henne för hårt så kanske vi måste få veta mer om vad som hänt. Hon verkar som sagt inte ha alla bin i kupan.
Berith
CITAT (Veganvarg @ 20-02-2006, 11:05)
Vet inte vem jag känner mest förakt emot...
Styvfadern som verkar vara den som utfört brottet, eller mamman som svek sin son så fullständigt...
sad.gif
Hoppas Bobby är trygg och glad nu, var han än är...

sad.gif sad.gif Så fruktansvärt... och så sorgligt...
Gillan
Jag måste få säga att jag inte har ett dugg till
övers för en förälder som sviker sina barn.
Föräldrarna ska vara det tryggaste ett barn har
under sin uppväxt. För mig finns inga omständigheter
som förlåter ett sånt svek.
Förklaringar kan finnas, men ursäkter... nej mad.gif
Arma krake vad han måste ha lidit. sad.gif

/Gillan
Tesa
Fy faan...ni får ursäkta språkbruket men det är så jag känner...
...och man kan väl ändå inte döma denna mor för hårt...hon har svikit sitt barn i omgångar...
Hela historien i Göteborg tycker jag bara skriver under på vad hon gjort...hon kunde ha öppnat truten tidigare..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon