Full version: Här bor jag !
Gurkan
Nån kanske såg bilderna i min andra tråd men jag lägger ut dem en gång till och några fler.

Jag tycker det är så läckert med flyg- och satellitbilder så jag kan sitta i timmar och bara flyga runt över världen och "tjuvtitta".

Satellitbilderna finns på : Google maps

Tryck på knappen "satellite", skriv sweden i sökfältet. Sen är det bara att "flyga hem" och titta. För att få ut bilden (kanske finns ett enkare sätt ??) tryckte jag på "Prnt scrn" (Print screen), öppnar ett tomt dokument i mitt bildbehandlingsprogram och trycker ctrl+v (paste/klistra in) sen beskär lite så det blir snyggt.

Ok, det är lite "meck" med det hela men erkänn att det blir läckra bilder !

(Mitt hus i mitten på sista bilden)









wolkenkrabber
Fina bilder, Jag skulle gärna posta en bild över den staden / det området där jag bor. men det går inte eftersom kvaliten är sjukt låg över Östersund sad.gif
Magdis
Jag fattar inte hur man gör! Ska man zooma in så mycket det går eller? Jag hittar ingenting.
Gurkan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 27-01-2006, 00:42)
Jag fattar inte hur man gör! Ska man zooma in så mycket det går eller? Jag hittar ingenting.

Satelliten kanske inte ser ända upp till Pite ?? tongue.gif

1. Klicka på länken i inlägget så får du upp en karta över USA

2. Klicka på knappen "satellite" så omvandlas den till satellitbild

3. Skriv "sweden" i sökfältet, tryck på Search så hoppar en bild över skandinavien upp

Sen zoomar du med + och - symbolerna till vänster och panorerar med pilarna eller med musen (håll ner knappen och dra)

Är du me' ...
Gurkan
Piteå t.ex. ! rolleyes.gif
Magdis
Ja det var nog så jag gjorde men jag tyckte det var krångligt ändå. Har du förstorat bilderna sen? Så där stora kunde de inte bli häruppe iallafall.
Gurkan
Oj då, jag ser det nu när jag provar att zooma ... det gick ju inte så bra.

Sorry om jag lurade er, trodde det var samma upplösning överallt.
Magdis
Okej, då förstår jag. Testade att zooma över Skåne och det såg ju lite större ut det. Vilket fusk! tongue.gif
Gurkan
Storebror ser mig .... unsure.gif

Jag ska ut och måla "Fuck Bush" med stora bokstäver på taket så fort det blir bättre väder ! laugh.gif
Betty
CITAT
Jag tycker det är så läckert med flyg- och satellitbilder så jag kan sitta i timmar och bara flyga runt över världen och "tjuvtitta".


Instämmer med dig. Jag flyger med Google Earth
biggrin.gif
Magdis
CITAT (Gurkan @ 27-01-2006, 00:59)
Storebror ser mig .... unsure.gif

Jag ska ut och måla "Fuck Bush" med stora bokstäver på taket så fort det blir bättre väder ! laugh.gif

Haha! Hur ofta uppdateras de där satellitbilderna då? Så du vet om du ids måla eller inte! rolleyes.gif laugh.gif
Gurkan
Inte just dom här bilderna kanske men visst finns det ögon i skyn som tittar hela tiden, och med betydligt bättre upplösning än det här. Fast dom har nog annat att titta på än mitt gamla tak. Mycket som ska bombas nu för tiden så dom har säkert fullt upp på andra ställen.
AnitaO
Jag testade det där förut, men där jag bor är bara suddigt.
Kanske något som har med försvaret att göra ...?
pisanggoreng
CITAT (Gurkan @ 27-01-2006, 00:59)
Jag ska ut och måla "Fuck Bush" med stora bokstäver på taket så fort det blir bättre väder ! laugh.gif

laugh.gif Det är en bra idé! laugh.gif
AnitaO
Det finns också ett program som man kan ladda hem till sin dator.
Där zoomar man med musknappen.
Jag har kollat på mycket kul ... Eiffeltornet, pyramiderna ..... o.s.v.
Ladda hem här:
http://earth.google.com/download-earth.html
Hannele
Här bor vi. Man kan faktiskt se jollarna på gården (utbytt mot surfingbrädor och kajaker nu).

MB1965
google earth programmet i egna datan är kul, men om jag skall ha ok upplösning där jag bor måste jag betala i runda slängar en tusenlapp per år. Hmmm
stennie
CITAT (Betty @ 27-01-2006, 01:02)
Instämmer med dig. Jag flyger med Google Earth
biggrin.gif

Jag flyger också med Google earth biggrin.gif

Mycket dålig upplösning där jag bor...men det är ungefär mitt i bilden..
fruberglund
Vi var ute och flög med bekanta i hobbyflygplan och tog egna flygfoton smile.gif

Det var även hit en och ville sälja flygfoton de tagit men det var så dyrt, 1000 spänn för A4-format...var nog bättre foton än våra men går ju att lägga pengarna på annat istället (blommor t.ex.)

Vårt hus




Och så motorvägen och Vättern från ovan

Betty
CITAT (stennie @ 27-01-2006, 10:21)
CITAT (Betty @ 27-01-2006, 01:02)
Instämmer med dig. Jag flyger med Google Earth
biggrin.gif

Jag flyger också med Google earth biggrin.gif

Mycket dålig upplösning där jag bor...men det är ungefär mitt i bilden..

Ja det ser ut ungefär likadant där jag bor... det bor för lite folk i Norrland... rolleyes.gif
"Tjänsten har mest data över USA men andra tätbefolkade områden är väl täckta."
yenny
Jag måste vara blåst... eller så beror det på mitt ruggigt dåliga lokalsinne... men jag kan inte ens hitta vart jag bor på kartan... väldigt irreterande mad.gif
(jag tänkte jag skulle lyckas om jag utgick från något stort ställe som tex globen... men jag hittar inte ens dit)
yenny
Jag fick ta hjälp av killen...men tillslut så... här bor jag smile.gif

*Felix matte*
Jag hittade min gata men huset fick jag rita själv tongue.gif finns ju bara mitt hus efter den vägen så kanske därför de inte ansträngt sej och pluttat dit det. laugh.gif

Gurkan
CITAT (Felix matte @ 27-01-2006, 12:24)
Jag hittade min gata men huset fick jag rita själv tongue.gif

....

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gurkan
CITAT (yenny @ 27-01-2006, 11:32)
Jag måste vara blåst... eller så beror det på mitt ruggigt dåliga lokalsinne...
....

Vilket var det ??? tongue.gif
yenny
CITAT (Gurkan @ 27-01-2006, 12:28)
CITAT (yenny @ 27-01-2006, 11:32)
Jag måste vara blåst... eller så beror det på mitt ruggigt dåliga lokalsinne...
....

Vilket var det ??? tongue.gif

jag tror det var lokalsinnet... (hoppas i alla fall blink.gif tongue.gif )
Gurkan
CITAT (yenny @ 27-01-2006, 15:43)
CITAT (Gurkan @ 27-01-2006, 12:28)
CITAT (yenny @ 27-01-2006, 11:32)
Jag måste vara blåst... eller så beror det på mitt ruggigt dåliga lokalsinne...
....

Vilket var det ??? tongue.gif

jag tror det var lokalsinnet... (hoppas i alla fall blink.gif tongue.gif )

Tur att du inte var ute och flög på riktigt. Har du sett/hört skechen med Magnus och Brasse som piloter ?? laugh.gif

Läckra bilder Berglundskan !!! Vill också ha kompisar med flygplan ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon