ewa zon 3
Hej här norr om Stockholm vräker snön ned fortfarande

Hittade en bra liten tabell i Lord Nelsons frökatalog 'Trädgårdslandet', s 35, 2006. Odlingstiden/Kulturtid för den tid det tar från sådd till dess man kan plantera ut plantan. 35-tal vanliga blommor.

Har någon en bra länk till en mer utförlig tabell på odlingstider.
Mest intresserad av perenner.

Vill passa på och tacka för alla bra råd som medlemmar på det här forumet så generöst delar med sig av.

Med hjälp av det jag läst här står jag nu redo med fröpåsar, lysrörsarmaturer, såjord och en längtan så stor så stor.

/Ewa
Fenja
Hej och välkommen hit!
Om du tittar på Fröer.nu, så finns alla sådana uppgifter vid varje växt. Men jag vet inte om de har en lista... Du kanske kan ha nytta av detta i alla fall.
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
Ettåringar har man ju ett stort behov att att veta när de ska sås -för blommningstid x antal v efter
När det gäller perenner , får man för det mesta räkna med att blom år ett är extra bonus ...
Viktigast där är att veta hur man ska så -om fröet ska stratifieras i kyla eller värme innan osv ...
Här kan du hitta en del -Eller fråga i den här avd smile.gif

sådd och förökning AoT
bikiv
Här är en bra länk med mycket information!

Frö

Söder om stan vräker det också... ohmy.gif
ewa zon 3
Tack för tips har kollat in era länkar

/Ewa smile.gif
Betty
Den här sådatabasen är jättebra. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon