Full version: Aktiva just nu?
Klematis
Jag har för mig att man någonstanns kan se vilka som är inne just nu på forumet. Kan man det?
Farbror Blå
Jag ser att jag e inne i alla fall=)
Lotta150
Ja, längst ner på Index-sidan. Klickar du på visa hela listan, så ser du vad var och en tittar på...
RibesRubusVitis
Hm, mycket intressant. Då var det jag som var ”gäst” nyss. Som helt nybliven forumist undrar jag om det finns något särskilt skäl att vara inloggad om man inte måste yttra sig i skrift? Eftersom jag jobbar mycket vid datorn, brukar jag titta in av och till hela dagen, men är bara inloggad om jag vill göra mig hörd.
Carex
Gör så att du sätter den på autologin, så slipper du göra det själv;) Jag tycker det är trevligt om folk är inloggade istället för bara inne som gäster, ett användarnamn är mer personligt.
yenny
CITAT (RibesRubusVitis @ 20-01-2006, 00:21)
Hm, mycket intressant. Då var det jag som var ”gäst” nyss. Som helt nybliven forumist undrar jag om det finns något särskilt skäl att vara inloggad om man inte måste yttra sig i skrift? Eftersom jag jobbar mycket vid datorn, brukar jag titta in av och till hela dagen, men är bara inloggad om jag vill göra mig hörd.

om man är inloggad ser man ju också vilka inlägg som är nyast, och slipper läsa igenom allt..man kan enkelt bara klicka på den lilla pilen och snabbt komma till det senaste inlägget.
Klematis
Det blev nästa en "storebror ser mig" upplevelse. Var finns den lilla pilen som Yenny menar?
yenny
RibesRubusVitis
Men tänk så avslöjande för alla dem som gång på gång vill njuta av sina egna inlägg på nätet! (Sådana finns, tro mig.) Och även bland trädgårdsvänner finns väl folk med ganska perversa intresseprofiler? Säkrast då att inte logga in…
Fenja
CITAT (RibesRubusVitis @ 20-01-2006, 15:34)
Men tänk så avslöjande för alla dem som gång på gång vill njuta av sina egna inlägg på nätet! (Sådana finns, tro mig.) Och även bland trädgårdsvänner finns väl folk med ganska perversa intresseprofiler? Säkrast då att inte logga in…

Du kan logga in som anonym, då vet ingen vem du är, men du har fortfarande tillgång till bra grejor som pilarna och så. Jag loggar mestadels in som anonym.
Mvh
Fenja
lena:-)
blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif




jisses den pilen har jag aldrig sett huh.gif
Berith
CITAT (lenasch @ 20-01-2006, 15:37)
jisses den pilen har jag aldrig sett  :huh:

men.... unsure.gif hur plockar du fram dom senaste inläggen då?
lena:-)
tja, det skulle du bra gärna vilja veta................... biggrin.gif biggrin.gif



dum som ett spån men klarar mig rätt bra ialla fall tydligen! wink.gif

man får trycka på den knappar man hittar
Kathy
CITAT (Fenja @ 20-01-2006, 15:37)
Du kan logga in som anonym, då vet ingen vem du är, men du har fortfarande tillgång till bra grejor som pilarna och så. Jag loggar mestadels in som anonym.
Mvh
Fenja

Hur kommer det sig att man vill vara anonym på odla-forumet när man redan har ett användarnamn? unsure.gif
Berith
CITAT (lenasch @ 20-01-2006, 16:10)
tja, det skulle du bra gärna vilja veta................... biggrin.gif  :D



dum som ett spån men klarar mig rätt bra ialla fall tydligen!  ;)

man får trycka på den knappar man hittar

biggrin.gif Joo jag ville allt bra gärna veta..... undrade bara om det fanns en annan väg att gå än att klicka på grönarutanmedpil för att ta sej till dom nya inläggen.

Tycker det verkar som om du klarar dej alldeles utmärkt här! tongue.gif
yenny
Innan jag lärt mej att man hade väldigt mycke användning för de där pilarna ....
så satt jag och bläddrade igenom hela trådar för att komma till de sista jag läst och kunna läsa vidare...
(och försökte på långa trådar komma ihåg vilket sidnummer jag var på blink.gif )... oj va tid det tog att hitta hela tiden.
Fenja
CITAT (Scrollan @ 20-01-2006, 16:15)
CITAT (Fenja @ 20-01-2006, 15:37)
Du kan logga in som anonym, då vet ingen vem du är, men du har fortfarande tillgång till bra grejor som pilarna och så. Jag loggar mestadels in som anonym.
Mvh
Fenja

Hur kommer det sig att man vill vara anonym på odla-forumet när man redan har ett användarnamn? unsure.gif

Tja, vad ska jag svara på det.... gammal vana? Ibland blir jag så less på allt här så jag struntar i att gå hit på ett tag. Eller jag är inne och läser men struntar i att svara. Tror inte att någon bryr sig om huruvida jag är här eller inte heller för den delen....
Mvh
Fenja
Anki V
Jag loggar också in som anonym och automatiskt. Inte för att jag är specielt hemlighetsfull av mig.

Jag har bredband och datorn är på nästa jämt och eftersom jag har odla som startsida så kan det se ut som jag i princip alltid sitter vid datorn.

Jag tror inte heller det är av något allmänt intresse att veta när jag är inne och läser inlägg.

Skulle någon misstycka så kan jag gärna stå som aktiv men jag anser då att jag "luras". Det är kanske bara några procent av den "aktiva" tiden som jag verkligen är aktiv.

/Anki
Rossi
CITAT (Fenja @ 20-01-2006, 16:44)
CITAT (Scrollan @ 20-01-2006, 16:15)
CITAT (Fenja @ 20-01-2006, 15:37)
Du kan logga in som anonym, då vet ingen vem du är, men du har fortfarande tillgång till bra grejor som pilarna och så. Jag loggar mestadels in som anonym.
Mvh
Fenja

Hur kommer det sig att man vill vara anonym på odla-forumet när man redan har ett användarnamn? unsure.gif

Tja, vad ska jag svara på det.... gammal vana? Ibland blir jag så less på allt här så jag struntar i att gå hit på ett tag. Eller jag är inne och läser men struntar i att svara. Tror inte att någon bryr sig om huruvida jag är här eller inte heller för den delen....
Mvh
Fenja

Så ska du inte behöva känna Fenja. Jag tycker att du är en personlighet här inne. Det är så skönt att alla inte är dussinmänniskor. Man måste våga sticka ut och det gör du. Tyvärr får du en del skit för det och det är synd. Det borde vara självklart att man har olika åsikter utan att det måste bli infekterat för det.

Själv tycker jag om lite annorlunda människor och du är en av dem!
Rossi
CITAT (Anki V @ 20-01-2006, 16:55)
Jag har bredband och datorn är på nästa jämt och eftersom jag har odla som startsida så kan det se ut som jag i princip alltid sitter vid datorn.

Men även om datorn står på och du har Odla uppe och du är inloggad så blir du automatiskt inaktiv om du inte agerar på något sätt på sidan under 15 minuter tror jag att det är. Så det ser inte alls ut som om du är inne på Odla hela dagen.
Fenja
CITAT (Rossi @ 20-01-2006, 16:57)
Så ska du inte behöva känna Fenja. Jag tycker att du är en personlighet här inne. Det är så skönt att alla inte är dussinmänniskor. Man måste våga sticka ut och det gör du. Tyvärr får du en del skit för det och det är synd. Det borde vara självklart att man har olika åsikter utan att det måste bli infekterat för det.

Själv tycker jag om lite annorlunda människor och du är en av dem!

wub.gif Tack, det var väldigt snällt sagt Rossi!
Mvh
Fenja
Anki V
CITAT
Men även om datorn står på och du har Odla uppe och du är inloggad så blir du automatiskt inaktiv om du inte agerar på något sätt på sidan under 15 minuter tror jag att det är. Så det ser inte alls ut som om du är inne på Odla hela dagen.


Man lär sig något nytt varenda dag laugh.gif

Tack vare det här inlägget så lärde jag mig att citera också. rolleyes.gif

/Anki
Rossi
CITAT (Fenja @ 20-01-2006, 17:02)
CITAT (Rossi @ 20-01-2006, 16:57)
Så ska du inte behöva känna Fenja. Jag tycker att du är en personlighet här inne. Det är så skönt att alla inte är dussinmänniskor. Man måste våga sticka ut och det gör du. Tyvärr får du en del skit för det och det är synd. Det borde vara självklart att man har olika åsikter utan att det måste bli infekterat för det.

Själv tycker jag om lite annorlunda människor och du är en av dem!

wub.gif Tack, det var väldigt snällt sagt Rossi!
Mvh
Fenja

Det kan du behöva! Du har fått ta en hel del smällar här.

(Och jag menade verkligen vad jag sa - men ibland är man dålig på att berätta sådant!)
Lady Hamilton
CITAT (Fenja @ 20-01-2006, 16:44)
......Tror inte att någon bryr sig om huruvida jag är här eller inte heller för den delen....

wub.gif Joorå vi är fler som bryr oss.....Och vi vill ha dig kvar, så de så!
Sedan är det ju upp till dig hur "aktiv" du är. Och det måste ju även bero på vilka trådar som är på "G" Som du själv säger så avgör du ju själv vilka du vill svara på.
Men i ärlighetens namn så brukar det ju vara du som svarar wub.gif när ingen annan gör det. Och det visar ju att du bryr dig och att du tycker att alla har rätt att få svar (om du nu kan göra det)
STÅ PÅ DIG FENJA! VI TYCKER OM DIG PRECIS SOM DU ÄR!
Fenja
CITAT (Hamilton @ 20-01-2006, 17:18)
CITAT (Fenja @ 20-01-2006, 16:44)
......Tror inte att någon bryr sig om huruvida jag är här eller inte heller för den delen....

wub.gif Joorå vi är fler som bryr oss.....Och vi vill ha dig kvar, så de så!
Sedan är det ju upp till dig hur "aktiv" du är. Och det måste ju även bero på vilka trådar som är på "G" Som du själv säger så avgör du ju själv vilka du vill svara på.
Men i ärlighetens namn så brukar det ju vara du som svarar wub.gif när ingen annan gör det. Och det visar ju att du bryr dig och att du tycker att alla har rätt att få svar (om du nu kan göra det)
STÅ PÅ DIG FENJA! VI TYCKER OM DIG PRECIS SOM DU ÄR!

wub.gif wub.gif Tack Hamilton, nu blir jag nästan generad! Det var inte min mening att fiska efter beröm, utan mera ett konstaterande.
Jag tycker att det är tråkigt när en del blir utan svar och då brukar jag försöka hjälpa till om jag kan. Det finns så mycket kunskap här att det inte borde vara några problem egentligen.
Det finns naturligtvis många jag tycker om här inne också, jag inser att det kanske inte lät så i det jag skrev!!
Mvh
Fenja
lena:-)
CITAT (Berith @ 20-01-2006, 16:26)
CITAT (lenasch @ 20-01-2006, 16:10)
tja, det skulle du bra gärna vilja veta................... biggrin.gif  biggrin.gif



biggrin.gif Joo jag ville allt bra gärna veta..... undrade bara om det fanns en annan väg att gå än att klicka på grönarutanmedpil för att ta sej till dom nya inläggen.

Tycker det verkar som om du klarar dej alldeles utmärkt här! tongue.gif

Berith wink.gif Tryck på "senaste inlägg" ......så får du se vart du hamnar...

Vi skaraborgare måste hålla ihop ju! wink.gif wink.gif
bikiv
CITAT (Fenja @ 20-01-2006, 16:44)
Tror inte att någon bryr sig om huruvida jag är här eller inte heller för den delen....
Mvh
Fenja

Men varför tror du det Fenja? När jag inte hittar inlägg från dig brukar jag söka efter inlägg av "Fenja" och blir glad över när jag ser att du inte övergett forumet. Du har ju SÅ mycket kunskap att dela med dig av! Fortsätt vara den du är!
Fenja
CITAT (bikiv @ 20-01-2006, 19:27)
Men varför tror du det Fenja? När jag inte hittar inlägg från dig brukar jag söka efter inlägg av "Fenja" och blir glad över när jag ser att du inte övergett forumet. Du har ju SÅ mycket kunskap att dela med dig av! Fortsätt vara den du är!

wub.gif wub.gif Gulle dig! Det är glädjande att jag kan bidra med lite!
Mvh
Fenja
Berith
CITAT (lenasch @ 20-01-2006, 19:08)
Berith  ;)  Tryck på "senaste inlägg" ......så får du se vart du hamnar...

Vi skaraborgare måste hålla ihop ju!  ;)  ;)

Då hamnar jag sist i tråden och dit vill jag ju egentligen inte. Jag vill ju till det inlägget som skrevs först av dom jag inte har läst. wink.gif biggrin.gif Krångligt men fullt förståeligt.

Skaraborgare? rolleyes.gif Är det du som bor vid Läckö? Har ett svagt minne av att nån här gör det. Och är det inte du så håller vi ihop i alla fall. biggrin.gif
lena:-)
Ah, som alltid är jag för slarvig i mitt läsande, mitt motto/levnadsregel är : Fort men fel!

Men inte bor jag vid Läckö....det vet jag alldeles bestämt!

Men jag kommer förr eller senare alltid dit jag vill, även om vägen dit blir lite annorunda, Nu kommer en levnadsregel till känner jag, det liksom susar i boldådrorna.. för även om man inte kommer dit man vill så brukar det va rätt okej där man är.... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


se där ...boldådrorna...BLODÅDRORNA SKA DET VA
gammelnalle
CITAT (yenny @ 20-01-2006, 15:01)

HUR GÖR MAN???

ritar pilar (or what ever)....

Inte för att jag tänker börja rita i detta forum...men ibland hade det varit bra att kunna VISA var på ett schema (annat forum) VAR/VAD man menar....


björn
yenny
CITAT (gammelnalle @ 21-01-2006, 12:24)
HUR GÖR MAN???

ritar pilar (or what ever)....

Inte för att jag tänker börja rita i detta forum...men ibland hade det varit bra att kunna VISA var på ett schema (annat forum) VAR/VAD man menar....


björn

om man vill ha en bild från sidan som jag gjorde här... då trycker man på print screen (en tangent på datorn)
Den klistrar jag sedan in i paint... eller vad man nu har för bildprogram
Och så ritar jag sedan där på bilden.
(jag är inge bra på att rita... men jag gör mej förstådd i alla fall smile.gif )
lena:-)
Du menar att det skule hjälpa att man ritar ? huh.gif
Hur man tänker och menar..? wacko.gif wacko.gif

Skicka omgående all information även till mig...så jag begriper nåt.


till den det berör:
Skicka även en omgång med nytt, Fenja..här dör det tvindöden, eller ska jag koppla på boggiesläpet en gång till?
gammelnalle
GULLE DEJ!!!!!

TACK!!





nå'n skev visst i denna tråden att man lär sig nå't nytt varje dag här på odla.

SÅ SANT SÅ !!
andersen
Du trycker på tangenten print screen, sedan uppnar du programet paint som du hittar i din dator undr program tillbehör där väljer du redigera klistra in, sedan kan du göra pilar eller vad du vill måla understyka mm, sedan spar du det i någon mapp eller dyligt fördigt.
andersen
jaha sent som vanligt.
gammelnalle
GULLE DEJ med!!!

b
Fenja
CITAT (lenasch @ 21-01-2006, 12:31)
till  den det berör:
Skicka även en omgång med nytt, Fenja..här dör det tvindöden, eller ska jag koppla på boggiesläpet  en gång till?

laugh.gif laugh.gif Du arma blomstermördare! Fröplantor och små pellissticklingar prunkar på fönsterbrädorna! Allt mitt är ditt så ta du boogien och kom. Medtag spett och snöskyffel om du ska ha perenner laugh.gif laugh.gif
Mvh
Fenja
Berith
CITAT (lenasch @ 21-01-2006, 12:18)
Ah, som alltid är jag för slarvig i mitt läsande, mitt motto/levnadsregel är : Fort men fel!

Men inte bor jag vid Läckö....det vet jag alldeles bestämt!

Men jag kommer förr eller senare alltid dit jag vill, även om vägen dit blir lite annorunda, Nu kommer en levnadsregel till känner jag, det liksom susar i boldådrorna.. för även om man inte kommer dit man vill så brukar det va rätt okej där man är....   biggrin.gif  :D  :D


se där ...boldådrorna...BLODÅDRORNA SKA DET VA

biggrin.gif Det där förstod jag inte ett dugg av!

Ok, då stryker jag Läckö. wink.gif Bara Skaraborg räcker långt.
Klematis
En liten fråga till när vi ändå är igång. Hur gör man citat?
Anki V
CITAT
En liten fråga till när vi ändå är igång. Hur gör man citat?


Kopiera det i inlägget du vill citera, klicka på citatknappen, klistra in det du har kopierat och välj stäng taggen.

/Anki
Berith
CITAT (Anki V @ 21-01-2006, 16:29)
CITAT
En liten fråga till när vi ändå är igång. Hur gör man citat?


Kopiera det i inlägget du vill citera, klicka på citatknappen, klistra in det du har kopierat och välj stäng taggen.

/Anki

Men om du vill ha med vem som sa det först och när rolleyes.gif så klickar du på Citera i det aktuella inlägget så följer det med till ditt inlägg.
Klematis
Vilka finesser det finns.
Tesa
CITAT (Fenja @ 20-01-2006, 16:44)
CITAT (Scrollan @ 20-01-2006, 16:15)
CITAT (Fenja @ 20-01-2006, 15:37)
Du kan logga in som anonym, då vet ingen vem du är, men du har fortfarande tillgång till bra grejor som pilarna och så. Jag loggar mestadels in som anonym.
Mvh
Fenja

Hur kommer det sig att man vill vara anonym på odla-forumet när man redan har ett användarnamn? unsure.gif

Tja, vad ska jag svara på det.... gammal vana? Ibland blir jag så less på allt här så jag struntar i att gå hit på ett tag. Eller jag är inne och läser men struntar i att svara. Tror inte att någon bryr sig om huruvida jag är här eller inte heller för den delen....
Mvh
Fenja

Jamen...jag som blir så GLAD när jag ser att du varit här...saknar dig här...
Fenja
CITAT (Tesa @ 22-01-2006, 19:43)
Jamen...jag som blir så GLAD när jag ser att du varit här...saknar dig här...

Tack Tesa! Det gör mig faktiskt glad. wub.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon