Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
Gillan
Eller ska vi fortsätta på maudans från förra året?

Tyckte att det var ett trevligt initiativ till att kunna
svamla om vad som helst utan att starta ny tråd wub.gif

Idag och resten av veckan kommer i alla fall jag,
att tillbringa min tid framför datorn eller TV:ns
Eurosport (konståknings-EM). Även om jag tittar
på alla sändningar så spelar jag även in dem. En
sak som slår mig är att det inte går att lita till deras
sändningstider. Det kan likaväl börja en 1/2 timme
före, som efter, utsagt tid wacko.gif . Väldigt frustrerande
om jag får säga.

/Gillan
Fialotta
Kalas ide med en ny för detta året.......
ännu mer svammel åt odlafolket...ge järnet nu...
man kan aldrig få för mycket av svammel o mingel nånstans...ha, ha wub.gif
yenny
ja inte för att jag vet vad jag ska svamla om idag... men jag hänger gärna på en svameltråd biggrin.gif
Rossi
Jag har ingenting emot en svammeltråd i och för sig men jag föredrar olika trådar eftersom det då är lättare att se när det kommer nya inlägg i just det ämnet man är intresserad av.
Farbror Blå
Svammel?
Vadå svammel, ska vi svammla på den här sajten också?
Trodde detta ver en helt seriös sajt om att odla sina bekantskaper, eller var det att bekanta sina odlingar?

HMM mina bekanta odlar minsann inte, och de odlare jag inte känner till är heller inte bekanta med mej
wacko.gif wacko.gif
Fialotta
CITAT (Farbror Blå @ 18-01-2006, 11:45)
Svammel?
Vadå svammel, ska vi svammla på den här sajten också?
Trodde detta ver en helt seriös sajt om att odla sina bekantskaper, eller var det att bekanta sina odlingar?

HMM mina bekanta odlar minsann inte, och de odlare jag inte känner till är heller inte bekanta med mej
wacko.gif wacko.gif

Ha, ha...det där kallar jag svammel tongue.gif laugh.gif tongue.gif laugh.gif
LadyG
En tråd till att hålla ögonen på biggrin.gif

Inte mig emot dock, inte det minsta smile.gif
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 18-01-2006, 12:08)
En tråd till att hålla ögonen på biggrin.gif

Inte mig emot dock, inte det minsta smile.gif

Hörrni, är det inte alldleles för roligt i Sverige?
Kanske kan vi beskatta det roliga, med en särskild moms?

På spåret-vitsar 2 %
Lite roligt = 6 %
ganska kul = 12%
tokroligt= förmögenhetsskratt



wink.gif
LadyG
Du är rolig du farbrorn, men det är tur att du inte alltid får din vilja fram för då skulle jag inte ha råd att läsa somliga trådar på det här forumet smile.gif
AnitaO
En ny svammeltråd är en utmärkt idé smile.gif
Inte för att jag har så mycket att svamla om just idag, men det kommer säkert tongue.gif
Fialotta
Godmorgon i svammeltråden...10 grader kallt här och lite mer snö har det drattat ner.,...usch...längtar till våren så det bara svider i själen...ha en bra dag alla wub.gif
AnitaO
CITAT (maudan @ 19-01-2006, 08:58)
...längtar till våren så det bara svider i själen...

Kunde inte sagt det bättre själv smile.gif
Gillan
Här är också kallt ca -9. De säger dessutom att det
ska komma en hel del snö. Känns inte som om jag har
nån lust med det direkt. Men där har vi ju ingen själv-
bestämmanderätt tyvärr tongue.gif

Ha en bra dag alla smile.gif

/Gillan
Ullet
-28,5° när jag kollade sist, brrr....Men det är soligt o vackert så man får väl kika ut genom rutan o tycka att livet är rätt hyfsat ändå eller? smile.gif
Gillan
CITAT (Ullet @ 19-01-2006, 10:11)
-28,5° när jag kollade sist, brrr....Men det är soligt o vackert så man får väl kika ut genom rutan o tycka att livet är rätt hyfsat ändå eller? smile.gif

Och här sitter vi andra och säger att det är kallt blink.gif laugh.gif laugh.gif

/Gillan
Ullet
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jod, men det slår inte mitt köldrekord från högstadiet, när det var -47,3° och man _gick_ till skolan. Man skulle vara häftig och vara utan täckbyxor, så när man närmade sig skolan gick man ned i en källarnedgång, tog av sig byxorna och tog på sig gympadojjorna. Hur korkad var man för att låtsas vara fin när man var ung? blink.gif blink.gif blink.gif Men det var länge sedan det var så kallt här faktiskt. I inlandet är det säkerligen ännu kallare...
Farbror Blå
Inlandets köld är alltid värre i antalet grader, men kustnära köld känns ibland mer. Jag har aldrig upplevt extrem köld, eftersom jag bor i Dalarna, men där jag bor är en lokal köldhåla i området.
Vi har som mest haft - 38 grader, men det är 35 år sen. Glattminne av den dagen, eftersom vi bröder (fyra stycken ) gick ut och åkte spark för att känna hur det kändes.... Man fick helt enkelt inte vara ute lika länge, hehe.

Här var det föra året jobbigt att ta hunden på promenad när det var -25 ute, täckbyxor, huva mössa, halva polarutrustningen på...

När jag gjorde lumpen i Solle (Sollefteå) jobbade vi utomhus hela dagar med samma temperatur, utan att det blev så jobbigt, en annan slags kyla.

En rolig episod där, var när jag hade kapslar med flytande eter i fickan, eter som skulle användas vid kallstart av dieselmotorer.
Plötsligt sprang en av kapslarna läck och minusgradig eter rann ut i byxfickan... snacka om att det blev språngmarsch in å byta om, innan den kalla vätskan hann "brännmärka" familjelivet laugh.gif
caprifol
Ullet: VAR i Sverige är det/kan det vara så vansinnigt kallt? Upp mot 40 grader har jag varit med om någon enstaka gång men över 40. Brrr!
Malvia
1976 åkte vi upp med buss till Kittelfjäll för att åka skidor.
När vi kom fram sent på kvällen var det - 50 grader, Chauffören hade svårt att få i växlarna för oljan var för trög/frusen.
det blev inte någon skidåkning alls den resan.

Imorse hade vi - 11,9, och imorgon ska det komma en massa snö.

Än är det vinter kvar, säjer mor!
Ullet
Jag kommer ursprungligen från Lycksele, Västerbottens inland, nu bor jag i Burträsk, inte så långt från Kerstin z..
silos
Hi hi;ni kan väl aldrig ana vad jag håller på med laugh.gif JAG VIRKAR biggrin.gif biggrin.gif
Gillan
CITAT (silos @ 19-01-2006, 11:10)
Hi hi;ni kan väl aldrig ana vad jag håller på med laugh.gif JAG VIRKAR biggrin.gif biggrin.gif

Men silos! Det menar du väl ändå inte ohmy.gif
Hade jag väl aldrig trott om dig! Att just du skulle
sitta och virka tongue.gif laugh.gif

Trassla inte in dig i alla garner bara tongue.gif

/Gillan
AnitaO
Jag gjorde en liten bordsdekoration förra veckan som jag gillar.
Låg ... den skymmer inte TV:n när man ligger och såsar i soffan rolleyes.gif

Glasfat från IKEA, sen jord och färgat smågrus + stenar (också IKEA)

ninnisky
Stiligt, tror ska ja ta efter iden. Ska till Ikea i helgen har jag fått för mig.
Annars är det städdag med sängklädesbytning idag. Känner inte för det,så jag tittar nog in här snart igen biggrin.gif biggrin.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 19-01-2006, 10:50)
En rolig episod där, var när jag hade kapslar med flytande eter i fickan, eter som skulle användas vid kallstart av dieselmotorer.
Plötsligt sprang en av kapslarna läck och minusgradig eter rann ut i byxfickan... snacka om att det blev språngmarsch in å byta om, innan den kalla vätskan hann "brännmärka" familjelivet laugh.gif [/b]

Jösses amalia! ohmy.gif Det var nära ögat!!
silos
CITAT (Evgeni @ 19-01-2006, 11:18)
CITAT (silos @ 19-01-2006, 11:10)
Hi hi;ni kan väl aldrig ana vad jag håller på med laugh.gif JAG VIRKAR biggrin.gif  :D

Men silos! Det menar du väl ändå inte ohmy.gif
Hade jag väl aldrig trott om dig! Att just du skulle
sitta och virka tongue.gif laugh.gif

Trassla inte in dig i alla garner bara tongue.gif

/Gillan

Så som jag virkar varenda dag gör att garresterna snaart kommer att ta slut biggrin.gif

Jag blir alldeles lycklig av att virka dessa dockfigurer; de är inte helt virkade utan även "snurrade" laugh.gif

Bara min dotter kunde komma och ta foton!
elleave
Jag har gjort ett par örhängen av pärlor jag fick när jag fyllde. De vart jättefina! biggrin.gif
Farbror Blå
CITAT (AnitaGg @ 19-01-2006, 11:25)
Jag gjorde en liten bordsdekoration förra veckan som jag gillar.
Låg ... den skymmer inte TV:n när man ligger och såsar i soffan rolleyes.gif

Glasfat från IKEA, sen jord och färgat smågrus + stenar (också IKEA)


Va fint det blev=)
Farbror Blå
CITAT (Evgeni @ 19-01-2006, 11:18)
CITAT (silos @ 19-01-2006, 11:10)
Hi hi;ni kan väl aldrig ana vad jag håller på med laugh.gif JAG VIRKAR biggrin.gif  :D

Men silos! Det menar du väl ändå inte ohmy.gif
Hade jag väl aldrig trott om dig! Att just du skulle
sitta och virka tongue.gif laugh.gif

Trassla inte in dig i alla garner bara tongue.gif

/Gillan

Tiiltrasslat?

Måste vi kanske sätta till en utredning
wink.gif wink.gif
yenny
CITAT (elleave @ 19-01-2006, 13:37)
Jag har gjort ett par örhängen av pärlor jag fick när jag fyllde. De vart jättefina! biggrin.gif

kan man inte få se en bild?
Gillan
CITAT (yenny @ 19-01-2006, 14:27)
CITAT (elleave @ 19-01-2006, 13:37)
Jag har gjort ett par örhängen av pärlor jag fick när jag fyllde. De vart jättefina!  :D

kan man inte få se en bild?

Tänkte faktiskt be om detsamma. Det är alltid intressant
att se vad folk håller på med.

/Gillan


Ps. Farbror Blå: - Det där med utredning funderade jag också
på ett tag. Men jag tror att hon karar sig.ds
yenny
CITAT (Evgeni @ 19-01-2006, 14:30)
CITAT (yenny @ 19-01-2006, 14:27)
CITAT (elleave @ 19-01-2006, 13:37)
Jag har gjort ett par örhängen av pärlor jag fick när jag fyllde. De vart jättefina!  biggrin.gif

kan man inte få se en bild?

Tänkte faktiskt be om detsamma. Det är alltid intressant
att se vad folk håller på med.

/Gillan



ja det är jättekul! jag älskar att bli inspirerad av andras hantverk wub.gif
AnitaO
CITAT (Farbror Blå @ 19-01-2006, 14:14)
Tiiltrasslat?

 Måste vi kanske sätta till en utredning
 ;)  ;)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
elleave
CITAT (yenny @ 19-01-2006, 14:35)
CITAT (Evgeni @ 19-01-2006, 14:30)
CITAT (yenny @ 19-01-2006, 14:27)
CITAT (elleave @ 19-01-2006, 13:37)
Jag har gjort ett par örhängen av pärlor jag fick när jag fyllde. De vart jättefina!  :D

kan man inte få se en bild?

Tänkte faktiskt be om detsamma. Det är alltid intressant
att se vad folk håller på med.

/Gillan



ja det är jättekul! jag älskar att bli inspirerad av andras hantverk wub.gif

Absolut det kommer!

Fast vi har varit och handlat hela kvällen så nu ska jag försöka sova.
elleave
Här är de!!!! wub.gif

mamamaggan
Snygga örhängen. Va duktig du är.
yenny
De var fina... nu blev jag sugen på att plocka fram pärlorna.
netaave
Vi är inne i pärlperioden numera, Elle gör örhängen och jag ska börja virka in pärlor i silvertråd till armband, bara jag hittar 4:ans virknål.
Magdis
Idag är vi lediga alla tre och ska gå på stan. Vi ska bl.a fira att dottern vuxit och numera mäter precis 1 meter! Det firas på kondis! Vi hittar gärna på en massa olika anledningar att fira, t.ex när dottern fyllde 1000 dagar, då var vi ju tvunga att gå på restaurang! rolleyes.gif
Att hon växer är ju verkligen värt att fira eftersom hon fått gå igenom en hel del utredningar på Barn just för att hon stått stilla i både vikt och längd så länge. smile.gif
Snöflinga
Hur gammal är din dotter, är hon väldigt liten i jämförelse med sina jämnåriga...... Barn brukar ju kunna stå stilla i tillväxt för att sedan ränna iväg rolleyes.gif
Magdis
CITAT (Snöflinga @ 30-01-2006, 22:43)
Hur gammal är din dotter, är hon väldigt liten i jämförelse med sina jämnåriga...... Barn brukar ju kunna stå stilla i tillväxt för att sedan ränna iväg rolleyes.gif

Hon är 4 år och 8 månader. Hon stod stilla på längden i ett år och gick ner i vikt 1 kg. Hon har varit matvägrare sen hon började äta mat och har vägrat välling också. Hon är väldigt liten i jämförelse med jämnåriga.
Snöflinga
Låter jobbigt..... vad säger "expertisen" ? Tittade i ditt album, vilken jättesöt liten dotter du har rolleyes.gif Hoppas verkligen att det löser sig unsure.gif
Magdis
CITAT (Snöflinga @ 30-01-2006, 23:36)
Låter jobbigt..... vad säger "expertisen" ? Tittade i ditt album, vilken jättesöt liten dotter du har rolleyes.gif Hoppas verkligen att det löser sig unsure.gif

Vi har fått skriva matdagbok för henne och det visade sig ju att hon verkligen äter pyttelite. De tog prover för glutenintolerans men de var negativa som tur var. Men det har blivit bättre nu på sista tiden med ätandet och det syns på hennes ansikte, vikt kan man ju ta igen och kanske längd också, jag vet inte. Vi är ju inga jättar varken jag eller pappan heller.
Tack! Javisst är hon söt! wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-01-2006, 22:52)
CITAT (Snöflinga @ 30-01-2006, 22:43)
Hur gammal är din dotter, är hon väldigt liten i jämförelse med sina jämnåriga...... Barn brukar ju kunna stå stilla i tillväxt för att sedan ränna iväg  :rolleyes:

Hon är 4 år och 8 månader. Hon stod stilla på längden i ett år och gick ner i vikt 1 kg. Hon har varit matvägrare sen hon började äta mat och har vägrat välling också. Hon är väldigt liten i jämförelse med jämnåriga.

Man ska inte bry sig så mycket om vad "expertisen" säger sig vara rätt och riktigt.
Huvudsaken är att du som varandes mamma och pappan tycker att dottern utvecklas normalt fastän hon inte följer några vikt- och längdkurvor. wub.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 30-01-2006, 23:45)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-01-2006, 22:52)
CITAT (Snöflinga @ 30-01-2006, 22:43)
Hur gammal är din dotter, är hon väldigt liten i jämförelse med sina jämnåriga...... Barn brukar ju kunna stå stilla i tillväxt för att sedan ränna iväg  rolleyes.gif

Hon är 4 år och 8 månader. Hon stod stilla på längden i ett år och gick ner i vikt 1 kg. Hon har varit matvägrare sen hon började äta mat och har vägrat välling också. Hon är väldigt liten i jämförelse med jämnåriga.

Man ska inte bry sig så mycket om vad "expertisen" säger sig vara rätt och riktigt.
Huvudsaken är att du som varandes mamma och pappan tycker att dottern utvecklas normalt fastän hon inte följer några vikt- och längdkurvor. wub.gif

Fast vi sökte för att hon haft ont i magen så länge och dessutom åt så dåligt. Det var redan när hon var 18 månader vi tog kontakt med BVC men de ignorerade ända fram tills hon var 3 år. Det var när jag berättade att hon inte ens kunde leka normalt utan bara stod och tog sig för magen som de reagerade och vi fick komma till barnmottagningen...där var de underbara och vi fick all tänkbar hjälp!
forget-me-not
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-01-2006, 12:50)
Idag är vi lediga alla tre och ska gå på stan. Vi ska bl.a fira att dottern vuxit och numera mäter precis 1 meter! Det firas på kondis! Vi hittar gärna på en massa olika anledningar att fira, t.ex när dottern fyllde 1000 dagar, då var vi ju tvunga att gå på restaurang!

wub.gif
forget-me-not
Är det inte ovanligt tyst här just nu? På småprat-forumet alltså.
yenny
jo... det tycker jag med att det är...
elleave
Joop, det är det! ohmy.gif
yenny
Är det någon som haft något kul för sej idag?
Själv är jag jätte förkyld och har mest bara latat mej idag... läst lite, kollat på tv och bloggat lite.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon