Full version: Vit Purpurklätt
Ewa L
Jag grävde upp en Purpurklätt (cerise-rosa) på en ödetomt för ett par år sedan, och är väldigt nöjd med hela växten. Den långa blomningstiden etc.

Skulle så gärna vilja ha en vit, men har inte hittat någon fröfirma som har den. Åtminstone inte någon av mina vanliga hovleverantörer.

Finns det någon som har några frön över??

Helst inte en länk till någon ytterligare fröfirma, jag har så svag karaktär! tongue.gif
Fenja
Ingen länk!! tongue.gif Men Rara växter.com har frö till vita om du inte får tag på dem på annat sätt. biggrin.gif
Mvh
Fenja
Gåsis
Jag har en oöppnad påse från STA förra året-lychnis coronaria alba.
Men den borde gå bra att så. Skicka din adress per PM så kommer den med posten.

/Åsa
ztina
Hej Ewa!
Jag har både cerise och vit klätt i trädgården men har tyvärr inte sparat några frön . Påminn mig gärna i sommar så kan du få.
Lars-Olof Arvids
Samma här - jag har vit purpurklätt som säkert kommer igen till våren, och delar gärna med mig av dem då. Tyvärr har jag inga frön.

Olle
Ewa L
Tack Ztina och Lars-Olov wub.gif (men inte Fenja! biggrin.gif ). Jag har nappat på Gåsis erbjudande och går nu i väntans tider.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon