silos
biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif HOhoho hih ihi laugh.gif Åter igen har jag kommit på att jag är en äkta egoist och dessutom lider jag av narrsissistiska drag i min personlighet wink.gif
HUR kom jag på det hela ohmy.gif

Jo; jag har märkt att inom forumvärlden så gillar jag allra bäst att läsa om det som jag själv har skrivit och bliir sååå besviken när ingen svarar ohmy.gif wink.gif sad.gif
Så älskar jag jag att berätta om MITT liv men har svårt att ta till mig andras liv sad.gif

Alltså är jag en egoist som bara älskar sig själv blink.gif wacko.gif wink.gif
Klematis
Nä det tror jag inte riktigt på. biggrin.gif
Farbror Blå
Håll med om att det är orättvist i världen!
Alla sitter och tänker på sej, men det är barea jag som tänker på mej
silos
He he:idag tänker jag BARA på lilla fantastiska MIG som har sååå mycket inom sig som hon vill komma ut med:

och jag gör dockor av garnrester,tygbitar och knappar som jag fåt ifrån internett vännerna wub.gif

Dessa dockor kommer faktiskt ifrån mitt allra innersta och de är inte vackra;jo jag tycker att de är oerhört vackra wub.gif smile.gif wub.gif
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 16-01-2006, 12:16)
Håll med om att det är orättvist i världen!
Alla sitter och tänker på sej, men det är barea jag som tänker på mej

Kommer att tänka på en Alfons Åberg-visa: "Alla de andra tänker på sej...det är bara jag som tänker på mej! Det är syndast om mej i väääääärlden!" biggrin.gif
silos
Är ni nyfikna på mina dockor?
Gillan
Vilken tur att du visade dig här. Jag har ju glömt att
jag lovat dig titta efter garn. Och jag har garn, men du får
nog tyvärr lov att vänta ett bra tag. Jag bor ju mitt ute
på vichan och kan ju inte köra bil på ett tag. Så till nåt
postkontor blir det lite komplicerat att ta sig. Hoppas du
har behov av garner senare också wub.gif

Att du skulle vara så egoistisk tror jag inte ett ögonblick.
Jag har ju själv inte varit här ordentlig på ett bra tag. Och
nu på morgonen har jag suttit och läst en hel del inlägg
som skrivits på senare tid. Finns hur många intressanta
som helst. Men det känns lite överspelat att börja skriva
inlägg i trådar som ingen skriver i längre. Det innebär ju
inte att jag är ego för det.

/Gillan

Ps. Farbror Blå! Håller med dig fullt ut. Det är verkligen orättvist
laugh.gif laugh.gif .
silos
CITAT (Evgeni @ 16-01-2006, 12:33)
Vilken tur att du visade dig här. Jag har ju glömt att
jag lovat dig titta efter garn. Och jag har garn, men du får
nog tyvärr lov att vänta ett bra tag. Jag bor ju mitt ute
på vichan och kan ju inte köra bil på ett tag. Så till nåt
postkontor blir det lite komplicerat att ta sig. Hoppas du
har behov av garner senare också wub.gif

Att du skulle vara så egoistisk tror jag inte ett ögonblick.
Jag har ju själv inte varit här ordentlig på ett bra tag. Och
nu på morgonen har jag suttit och läst en hel del inlägg
som skrivits på senare tid. Finns hur många intressanta
som helst. Men det känns lite överspelat att börja skriva
inlägg i trådar som ingen skriver i längre. Det innebär ju
inte att jag är ego för det.

/Gillan

Ps. Farbror Blå! Håller med dig fullt ut. Det är verkligen orättvist
laugh.gif laugh.gif .

Jag har ALLTID behov av garnrester;de går åt nu när jag gör mina "inre dockor" och allt annat i min konst.

Jag kollar här varenda dag men finner inget intressant;min skalle är bara full av dockor dockor dockor biggrin.gif tongue.gif biggrin.gif
ninnisky
Jag har ju själv inte varit här ordentlig på ett bra tag. Och
nu på morgonen har jag suttit och läst en hel del inlägg
som skrivits på senare tid. Finns hur många intressanta
som helst. Men det känns lite överspelat att börja skriva
inlägg i trådar som ingen skriver i längre. Det innebär ju
inte att jag är ego för det.

/Gillan
ninnisky
CITAT (ninnisky @ 16-01-2006, 13:32)
Jag har ju själv inte varit här ordentlig på ett bra tag. Och
nu på morgonen har jag suttit och läst en hel del inlägg
som skrivits på senare tid. Finns hur många intressanta
som helst. Men det känns lite överspelat att börja skriva
inlägg i trådar som ingen skriver i längre. Det innebär ju
inte att jag är ego för det.

                 /Gillan

så fel det kan bli --- förlåt rolleyes.gif

Tänkte bara säga, Gillan, kul att se dig här igen. Varför inte skriva i gamla trådar, skriv du!
Sylvia
CITAT (silos @ 16-01-2006, 12:32)
Är ni nyfikna på mina dockor?

Ja, visa upp dom bara!
silos
CITAT (Sylvia @ 16-01-2006, 13:35)
CITAT (silos @ 16-01-2006, 12:32)
Är ni nyfikna på mina dockor?

Ja, visa upp dom bara!

Ähum;vet ej om jag vågar unsure.gif
AnnammA
Snäällla!!! wub.gif wub.gif wub.gif

---
AnnA
lena:-)
anar falsk blygsamhet...har man skrivit A får man skriva B !
Fram med de inre dockorna!!!

( men mina inre härvor är dolda i dunklet)
Fenja
Hur många måste be dig Solis? Innan du visar de dockor du så gärna vill visa? tongue.gif
Mvh
Fenja
Monica M zon 4
Jag vill se alla dina prylar du gör! Blev helimpad av kuverten jag fick! Så ro hit med en bild på dockorna! Bums. smile.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Fenja @ 16-01-2006, 16:38)
Hur många måste be dig Solis? Innan du visar de dockor du så gärna vill visa? tongue.gif
Mvh
Fenja

Hon vill nog att vi ska falla ner på knä och be snällt att hon ska visa oss dockorna - så tror jag wub.gif
ninnisky
CITAT (ingrid fuxwall @ 16-01-2006, 17:57)
CITAT (Fenja @ 16-01-2006, 16:38)
Hur många måste be dig Solis? Innan du visar de dockor du så gärna vill visa?  :P
Mvh
Fenja

Hon vill nog att vi ska falla ner på knä och be snällt att hon ska visa oss dockorna - så tror jag wub.gif

Tror jag också wub.gif biggrin.gif wub.gif
Castea
Intressant diskussion om egoism
ingrid fuxwall
CITAT (Castea @ 16-01-2006, 20:59)

En bra länk!

ingrid
Boxer
CITAT (ingrid fuxwall @ 16-01-2006, 17:57)
CITAT (Fenja @ 16-01-2006, 16:38)
Hur många måste be dig Solis? Innan du visar de dockor du så gärna vill visa?  :P
Mvh
Fenja

Hon vill nog att vi ska falla ner på knä och be snällt att hon ska visa oss dockorna - så tror jag wub.gif

*faller ner på knä* Snäääälla, vi kan väl få se. smile.gif
LadyG
CITAT (silos @ 16-01-2006, 12:32)
Är ni nyfikna på mina dockor?

Ja! Hur länge måste jag sitta här och tjuvläsa och vänta nu då wub.gif

Kom igen nu, Solis! smile.gif
*Felix matte*
Vill också se dockorna men vägrar gå ner på knä och böna å be... vem skulle väl orka få mig upp på fötter sedan laugh.gif
Men jag kan sträcka mig till att säga... Snäääälla wub.gif
pejori
du får bjuda kalinski på midag, med reservation att hon tar med kameran smile.gif smile.gif
så kan hon fota dom medans maten blir varm. wub.gif wub.gif
LadyG
CITAT (pejori @ 17-01-2006, 00:19)
du får bjuda kalinski på midag, med reservation att hon tar med kameran smile.gif smile.gif
så kan hon fota dom medans maten blir varm. wub.gif wub.gif

Det låter som om ni är på gång att skicka en hemlig agent på spionuppdrag smile.gif

*fniss* tongue.gif laugh.gif
silos
Ni är UNDERBARA allihoppa biggrin.gif

Jag har nu styrkt mig under ett par dagar för att våga visa dockorna och Kalinsi har lovat att ta bilder på dom;men för närvarande har hon besök så det går inte idag:(

Dessutom kan hon inte stoppa bilderna in i denna gamla dator utan måste göra detta hos sin pojk vän.

Jag skulle verkligen behöva ny dator och egen digital kamera!
silos
CITAT (ninnisky @ 16-01-2006, 17:59)
CITAT (ingrid fuxwall @ 16-01-2006, 17:57)
CITAT (Fenja @ 16-01-2006, 16:38)
Hur många måste be dig Solis? Innan du visar de dockor du så gärna vill visa?  tongue.gif
Mvh
Fenja

Hon vill nog att vi ska falla ner på knä och be snällt att hon ska visa oss dockorna - så tror jag wub.gif

Tror jag också wub.gif biggrin.gif wub.gif

Hi hi;ni har jo genomskådat mig biggrin.gif
lena:-)
Be om lite begagnade dator-delar från alla odlare och bygg ihop en liten egen burk vettja, . en digitalkamera kan man säkert få till med om man knåpar lite..jag behöver förresten oxå en ny dator..men bilen e mest illa...det är ingen som har en liten länkarm att skicka (gärna monterad och klar)? biggrin.gif biggrin.gif
silos
CITAT (lenasch @ 17-01-2006, 13:19)
Be om lite begagnade dator-delar från alla odlare och bygg ihop en liten egen burk vettja, . en digitalkamera kan man säkert få till med om man knåpar lite..jag behöver förresten oxå en ny dator..men bilen e mest illa...det är ingen som har en liten länkarm att skicka (gärna monterad och klar)? biggrin.gif biggrin.gif

SÅÅÅ duktig är jag tyvärr inte!
ah56
Du försöker väl inte smita genom att låta tråden ramla ner. Nej upp med tråden och visa bilder!
lena:-)
Tack!
Nu väntar vi andäktigt!
silos
CITAT (ah56 @ 18-01-2006, 16:51)
Du försöker väl inte smita genom att låta tråden ramla ner. Nej upp med tråden och visa bilder!

Bilderna kommer när Kalinsi har tagit dom smile.gif
titti49zon6
Oj,nu blev jag också nyfiken på dina dockor Silos wub.gif
jag älskar dockor och köper och gör egna....mina barn tycker att jag är galen-gamla människan som håller på med dockor, men mitt barnbarn gillar min hobby som tur är så jag skyller numer på att hon måse få nån ny att leka med biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
det är så stimulerande att göra egna,alla har dom en egen personlighet
så Silos fram med bilder på dina,skll bli såååå spännande att se rolleyes.gif
silos
CITAT (titti49 @ 20-01-2006, 10:57)
Oj,nu blev jag också nyfiken på dina dockor Silos wub.gif
jag älskar dockor och köper och gör egna....mina barn tycker att jag är galen-gamla människan som håller på med dockor, men mitt barnbarn gillar min hobby som tur är så jag skyller numer på att hon måse få nån ny att leka med biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
det är så stimulerande att göra egna,alla har dom en egen personlighet
så Silos fram med bilder på dina,skll bli såååå spännande att se rolleyes.gif

Mina dockor är inte söta, utan ganska fula men oj oj oj vad jag tycker om dom och komer att säkerligen göra flera.

Hela dagarna snurrar det tankar om kommande dockor i min skalle biggrin.gif det är så att säga en "dockverkstad" redan på gång i mina tankar och fantasin och sen är det riktigt spännande att se hurudan docka som vill födas biggrin.gif
LadyG
Allt måste inte vara sött i världen. Det kan vara charmerande utan att vara sött. Nu är jag mycket nyfiken, Silos smile.gif

Hur går det med bilderna och datorn, och allt?
silos
Bilderna har inte blivit tagna ännu men kanske i morgon och sen måste dottern föra in bilderna till cybervärlden hos sin pojkvän så det tar lite tid.
LadyG
Jag väntar med spänning smile.gif

Undrar just hur du hinner med att virka, göra kuvert, dockor och allt. Du måtte fara runt som en stressad iller?
silos
CITAT (LadyG @ 20-01-2006, 19:32)
Jag väntar med spänning smile.gif

Undrar just hur du hinner med att virka, göra kuvert, dockor och allt. Du måtte fara runt som en stressad iller?

Kuvert gör jag inga för närvarande men har uppklippta kuvert så där 2000 tusen tror jag.

Dockor har det inte blivit så många ännu, bara 5 stycken hitintills.Regnstickor finns helt färdiga 2 stycken.

Det bästa jag vet är att få sitta i min skaparfåtölj och virka eller rita eller skriva brev
biggrin.gif

Men visst är dagarna alldeles för korta för allt som jag vill hinna göra biggrin.gif

Jag blir inte stressad av att pyssla biggrin.gif
LadyG
Jag är mycket imponerad Silos, du hinner med så mycket och ändå hinner du med oss också smile.gif
titti49zon6
Du Silos, det är med dockor som med oss människor.... man behöver inte vara vacker eller söt för att ha något visst som tilltalar
jag har gjort en docka som är helt enkelt skitful-men hon har något visst som tilltalar mig
dina dockor har helt säkert något speciellt över sig som skall bli spännande att se wub.gif
silos
CITAT (titti49 @ 21-01-2006, 07:59)
Du Silos, det är med dockor som med oss människor.... man behöver inte vara vacker eller söt för att ha något visst som tilltalar
jag har gjort en docka som är helt enkelt skitful-men hon har något visst som tilltalar mig
dina dockor har helt säkert något speciellt över sig som skall bli spännande att se wub.gif

Det märkliga är att mycket av det som anses fult av andra människor tilltalar mig enormt.
Till ex en gammal kvinna med det rynkiga ansiktet är väldigt fint tycker jag, likaså ett gammalt grått hus i sin ensamhet i skogskanten.
Och gamla slitna möbler gillar jag och jag skulle vara i 7e himlen om jag fick rota på soptippen och ta tillvara saker och ting.

Jag minns till och med min kära pappas gamla kofta som han hade lagat och stoppat med olikfärgade garner och hur mycket jag tyckte om den och allt annat slitet som han hade på sig.
Jag är väldigt lik min pappa på det viset, vill gärna återanvända saker och ting.

Men allt som är perfekt och vackert tilltalar mig inte det minsta.
ingrid fuxwall
CITAT (silos @ 21-01-2006, 01:29)
CITAT (LadyG @ 20-01-2006, 19:32)
Jag väntar med spänning smile.gif

Undrar just hur du hinner med att virka, göra kuvert, dockor och allt. Du måtte fara runt som en stressad iller?

Kuvert gör jag inga för närvarande men har uppklippta kuvert så där 2000 tusen tror jag.

Dockor har det inte blivit så många ännu, bara 5 stycken hitintills.Regnstickor finns helt färdiga 2 stycken.

Det bästa jag vet är att få sitta i min skaparfåtölj och virka eller rita eller skriva brev
biggrin.gif

Men visst är dagarna alldeles för korta för allt som jag vill hinna göra biggrin.gif

Jag blir inte stressad av att pyssla biggrin.gif

Vad är en regnsticka?

ingrid
Allis
Är det en väderpinne som man sätter utomhus för at se om det blir regn eller sol? unsure.gif
silos
CITAT (Allis @ 21-01-2006, 20:52)
Är det en väderpinne som man sätter utomhus för at se om det  blir regn eller sol? unsure.gif

http://www.natashascafe.com/images/photos/.../rainsticks.jpg

Här finns det bild på Rainsticks.
silos
http://www.satisfied-mind.com/make/rainstick.htm

Och här mera om Rainsticks.
ingrid fuxwall
Ursäkta men vad använder man de till?

ingrid
silos
CITAT (ingrid fuxwall @ 22-01-2006, 11:54)
Ursäkta men vad använder man de till?

ingrid

Det vet jag inte men det låter så härligt när jag vänder upp och ned på en Rainstick;nästan som regn mot plåt tak biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon