Full version: Nu for dottern
Sidor: 1, 2
*Felix matte*
Tvillingarna var beräknade till 25 februari men ikväll gick vattnet och nu är hon på väg till BB ... 12 mils resa. Vi håller tummarna för att allt ska gå bra och att hon slipper föda i ambulansen wub.gif Pappan är på väg i egen bil... halt på vägarna är det...just nu +0,5
*Hermione*
Oj Oj Oj! ohmy.gif Men jag håller tummarna, men jag tror inte du behöver vara orolig de är så duktiga idag att klara av för tidigt födda barn. Men naturligtvis förstår jag din oro. Men du ska se att det går bra smile.gif
yenny
spännande!
Hoppas det går bra för dottern din och att de hinner fram till sjukhuset i tid.
pejori
hoppas det går bra och dotter hinner fram i tid med dom små i magen wub.gif wub.gif
håller tummarna för att dom inte kommer i bilen wub.gif
Fenja
Min som är född i vecka 30 och är idag en stor och stark pojk. Antagligen ger de din dotter en massa bricanyl så att värkarbetet avstannar - det gjorde de med mig. Hoppas att allt går väl!
Mvh
Fenja
Reserv
Du får hålla oss uppdaterade, Agneta. Hon kanske får samtidigt som latmask, skulle väl va´kul? wub.gif Håller tummarna för att allt går väl, men det gör det juh ändå.
pimpim
Ojdå, hoppas att allt går bra. Håller tummarna.
*Felix matte*
Tack för hållna tummar wub.gif
Jag lovar att uppdatera så fort vi hör något... blir nog inge sova inatt smile.gif
zaaritha
Lycka till!
Lady Hamilton
Nu blir det spännande, men NATURLIGTVIS önskar jag av hela mitt hjärta att det skall gå bra. Som sagt var snälla, snälla håll oss uppdaterade om hur det går.
Håller just nu alla tummar o tår som jag kan. Men jag är övertygad om att det kommer att gå bra
Reserv
CITAT (Fenja @ 14-01-2006, 22:00)
Antagligen ger de din dotter en massa bricanyl så att värkarbetet avstannar -

Är det nåt nytt påfund? blink.gif För 8 år sen så ansågs barnet ta skada om det inte kom ut tillräckligt fort efter att vattnet gått, det kan bli s.k. torrförlossning och då kan dom bli tvungna att ta sugklocka. unsure.gif
Gåsis
När vattnet har gått kommer det barn, så är det bara. Åh, vad spännande. Lycka till och sov så gott det går!

/Åsa
*Felix matte*
Nej inget Bricanyl (vet att det ges för att stoppa värkar)... hon hade inga värkar alls och första barnet 1år10mån fick tas med snitt 1,5 dygn efter vattenavgång.
Summersun
Oj, vad spännande! Hoppas allt går bra och och att dom inte föds i ambulansen. Förstår att det inte blir så mycket med sovandet inatt för dig.

Mina två barn är båda födda lite för tidigt, ena vecka 33+ och andra 35+ men allt gick bra ändå trots att situationen var mycket kritisk ena gången.
ninnisky
Hoppas också att allt går bra - håller tummarna riktigt hårt!
forget-me-not
Lycka till! wub.gif
Eva i Skåne
Så spännande Agneta! wub.gif

Det ska säkert gå bra. Hoppas hon hinner in och att hon slipper snitt denna gången.
netaave
Är det till Gällivare hon åker?
Där på förlossningen jobbar min kompis och Elles gudmor. Undrar om hon jobbar i natt.
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 14-01-2006, 22:35)
Är det till Gällivare hon åker?
Där på förlossningen jobbar min kompis och Elles gudmor. Undrar om hon jobbar i natt.

Visst är det till Gällivare... kul om hon jobbade... kan du maila namn om du inte vill skriva det här på forum smile.gif
Anki på Öland
Håller tummar här med och hoppas allt går fint!!
Anki
yla
här hålls de tummar också
hoppas allt går väl nu
Castea
Hoppas allt går bra. Pirrigt... unsure.gif wub.gif
*Felix matte*
Sitter här och väntar. Svärson ringde precis, nu var han framme och skulle gå in till förlossningen. smile.gif
Tur att ettan sänder Trettondagskonserten... så håller jag mig vaken tongue.gif
Helen i Piteå Zon 5
Spännande! Håller tummarna att allt går bra! wub.gif / Helen
Snöflinga
Förstår att det känns oroligt, det går bergis bra... tror det är värst för dej som troligtvis går och biter på naglarna och inte kan göra ett dugg ... bara vänta wub.gif
Kram
Biggan_
Lycka Till! Det går säkert bra!
Annkina
CITAT (Gåsis @ 14-01-2006, 22:13)
När vattnet har gått kommer det barn, så är det bara. Åh, vad spännande. Lycka till och sov så gott det går!

/Åsa

Det är inte nödvändigt. Vet minst en som fick vänta ett tag till.
Det bildas hela tiden nytt fostervatten så de håller bara koll på att det inte blir för lite.


Kommer säkert att gå bra. Tvillingar föds ofta lite tidigt, men det är inte SÅ tidigt att det är säkert inga problem.
Bädda ner dig framför tv:n, för sova kommer du nog inte att göra i natt. rolleyes.gif
*Felix matte*
Tror också att det kommer att gå bra men det är ju sååå nervöst att vänta...
faktiskt så har jag känt på mig hela dagen att nåt skulle hända och när telefonen ringde vid halv nio så sa jag.. "är de på väg nu" ... javisst var det dottern som ringde och sa att det var på gång.
Vår förstfödde kom 7,5 veckor före beräknad, det var 40 år sedan och nu är han nästan en och nitti lång och ståtlig grabb wub.gif
Hans första kom 5 veckor före och mellandotterns kom 6 veckor före beräknad för snart tre år sedan och allt gick bra.

Tack för alla tummar och lycka till wub.gif
Biggan_
CITAT (Felix matte @ 14-01-2006, 23:45)
Tror också att det kommer att gå bra men det är ju sååå nervöst att vänta...
faktiskt så har jag känt på mig hela dagen att nåt skulle hända och när telefonen ringde vid halv nio så sa jag.. "är de på väg nu" ... javisst var det dottern som ringde och sa att det var på gång.
Vår förstfödde kom 7,5 veckor före beräknad, det var 40 år sedan och nu är han nästan en och nitti lång och ståtlig grabb wub.gif
Hans första kom 5 veckor före och mellandotterns kom 6 veckor före beräknad för snart tre år sedan och allt gick bra.

Tack för alla tummar och lycka till wub.gif

Snabbakade? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Birgitta P @ 14-01-2006, 23:47)
CITAT (Felix matte @ 14-01-2006, 23:45)
Tror också att det kommer att gå bra men det är ju sååå nervöst att vänta...
faktiskt så har jag känt på mig hela dagen att nåt skulle hända och när telefonen ringde vid halv nio så sa jag.. "är de på väg nu" ... javisst var det dottern som ringde och sa att det var på gång.
Vår förstfödde kom 7,5 veckor före beräknad, det var 40 år sedan och nu är han nästan en och nitti lång och ståtlig grabb wub.gif
Hans första kom 5 veckor före och mellandotterns kom 6 veckor före beräknad för snart tre år sedan och allt gick bra.

Tack för alla tummar och lycka till wub.gif

Snabbakade? laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif

Shit... eller hur var det ungdomarna brukar säga... vad skraj jag blev nu... vi har labradoren (dotterns hund) här... hon ligger och sover på mjuk matta bredvid mig och nu drömmer hon ljudligt ohmy.gif laugh.gif
mamamaggan
Här hålls det också tummar. Hoppas att allt går bra ! wub.gif

Förstår om du är lite uppjagad men det ska säkert gå bra.

wub.gif
*Felix matte*
Jag är eg ganska lugn av mig men nu känns det lite pirrigt ändå och eftersom jag tror att förlossningen kommer att ske inatt så kan jag inte slappna av så att jag kan somna... inte än iaf smile.gif
Fenja
CITAT (Reserv @ 14-01-2006, 22:10)
CITAT (Fenja @ 14-01-2006, 22:00)
Antagligen ger de din dotter en massa bricanyl så att värkarbetet avstannar -

Är det nåt nytt påfund? blink.gif För 8 år sen så ansågs barnet ta skada om det inte kom ut tillräckligt fort efter att vattnet gått, det kan bli s.k. torrförlossning och då kan dom bli tvungna att ta sugklocka. unsure.gif

Min son är fodd 1988 så inte är det ett nytt påfund. Prematurer har ofta outvecklade lungor, sämre imunförsvar med mera och varje timme som de får stanna i magen gör det hela bättre.
Mvh
Fenja
Magdis
Jag håller också tummarna allt jag kan. wub.gif Miin systerdotter föddes med urakut snitt i v. 26 och är idag en pigg och helt frisk 8-åring. Det kommer att gå bra ska du se!
Magdis
CITAT (Reserv @ 14-01-2006, 22:10)
CITAT (Fenja @ 14-01-2006, 22:00)
Antagligen ger de din dotter en massa bricanyl så att värkarbetet avstannar -

Är det nåt nytt påfund? blink.gif För 8 år sen så ansågs barnet ta skada om det inte kom ut tillräckligt fort efter att vattnet gått, det kan bli s.k. torrförlossning och då kan dom bli tvungna att ta sugklocka. unsure.gif

När jag skulle föda dottern fick jag vänta 3,5 dygn efter vattenavgången innan de tog ut henne med kejsarsnitt. Jag vet att när svägerskan födde bara 3 år tidigare så fick hon inte ens stiga upp ur sängen för att vattnet gått så det har nog ändrats en del.
Kathy
Håller tummar och tår för att allt ska gå bra. wub.gif
Fialotta
Allt kommer att gå bra..känner jag...kraaaaaaam wub.gif
*Felix matte*
Två små tjejer ca 2.400 gram var, föddes vid ettiden inatt wub.gif
forget-me-not
GRATTIS!
Lady Hamilton
GRATTIS GRATTIS! Åh vad skönt att det gick bra
Reserv
Dubbelgrattis! wub.gif wub.gif Det va´inte så smått ändå, nu inväntar vi bara lite foton också rolleyes.gif
yla


härligt grattis
Biggan_
Vad skönt att allt gick bra! Grattis dubbelt upp och Lycka Till i framtiden med dina små tvillingbarnbarn Att få ett nytt barnbarn är underbart, att få två på samma gång, dubbel lycka biggrin.gif
Nu får du mycket att fotografera biggrin.gif Då får du väl ta dej en extra tupplur idag, för det har väl inte blivit mycket sömn i natt kan jag tänka smile.gif
Grattiskramar, en för varje wub.gif wub.gif
ninnisky
Så underbart... stort dubbelgrattis wub.gif wub.gif
titti49zon6
Grattis till dom nya barnbarnen
Helen i Piteå Zon 5
GRATTIS! GRATTIS! Såååå kul! / Helen
Anki på Öland
Åhh vad mysigt!!!! GRATTIS GRATTIS!!!!!!
Anki
netaave
GRATTIS både till er och de nyblivna föräldrarna! wub.gif
Fialotta
CITAT (Felix matte @ 15-01-2006, 07:41)
Två små tjejer ca 2.400 gram var, föddes vid ettiden inatt wub.gif

Grattis...så roligt...vilka känsla det måste vara
2 söta tjejer wub.gif
Klematis
Ett jätte stort grattis!! Spännande att få åka in och titta på de små underverken.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon