Full version: Migrän
kristerh
Jaha då var det dags för lite migrän igen wink.gif och lagom till nyårsafton,
jag som skulle på fest wink.gif

får väl laga till något gott till mig själv och sitta hemma o "fira" med greta wink.gif
men i ärlighetens namn så gör det inget, då slipper jag må dåligt i morgon,
det finns inget så hemskt att vara bakis unsure.gif (inte mycket iaf).
krister
cic
CITAT (kristerh @ 31-12-2005, 17:21)
det finns inget så hemskt att vara bakis unsure.gif (inte mycket iaf).
krister

Skulle vara migrän i så fall.. rolleyes.gif

Stackare, hoppas du får en bra kväll i alla fall! smile.gif
ninnisky
Fy, usch vad jobbigt med migrän.. och inte blir det bättre av lite skumpa till tolvslaget heller!
Pasta och köttbullar (mamma Scans) brukar bli min trösterätt när migränen sätter in smile.gif
yenny
ja det är väl bra typiskt ändå... måste man bli risig just när det är speciella dagar unsure.gif

Hoppas du får ett fint slut på året ändå!
Fast det är ju klart du får.. du har ju snyggingen Greta med dej wub.gif
kristerh
CITAT (cic @ 31-12-2005, 17:27)
Skulle vara migrän i så fall.. rolleyes.gif

Man lär sig leva med migränen och skillnaden med att ha druckit för mycket är att jag vet att när jag festar så vet jag att jag kommer jag må dåligt i ett par dagar, även om jag är väldigt måttlig med drickat, kan det bero på att jag dricker så sällan wink.gif
migränen kan ju slå till närsomhelst och oftast kommer den väldigt olägligt,
kände att nåt var på g när jag var ute o handlade i dag, känndes ungefär som man har skallen i en burk, är jättekänslig för vanligt "buller" som det kan vara i en affär och som man inte reagerar på i vanliga fall,
och oftast kopplar jag inte ihop det med att migränen kommer,
tidigare när jag var yngre så hade jag en blixt i synfältet och då visste jag vad som kumma skulle, men symptomen har förändrats med åren wink.gif
nåja man får göra det bästa av situationen smile.gif
krister
kristerh
CITAT (yenny @ 31-12-2005, 17:29)
Hoppas du får ett fint slut på året ändå!
Fast det är ju klart du får.. du har ju snyggingen Greta med dej wub.gif

tack, men henne har man inte så mycket sällskap av, hon ligger mest o snarkar och då menar jag snarkar ljudligt laugh.gif
krister
*Felix matte*
Fy vad trist att få migrän just på nyårsafton. Jag är glad att slippa det numera, hade riktigt svåra anfall under 43- års tid.
Hoppas att du får en trevlig kväll ändå. wub.gif
yenny
CITAT (kristerh @ 31-12-2005, 17:41)
CITAT (yenny @ 31-12-2005, 17:29)
Hoppas du får ett fint slut på året ändå!
Fast det är ju klart du får.. du har ju snyggingen Greta med dej  :wub:

tack, men henne har man inte så mycket sällskap av, hon ligger mest o snarkar och då menar jag snarkar ljudligt laugh.gif
krister

hoppsan laugh.gif

Min Amanda hon snarkade också wub.gif
Fast nu får hon göra det för änglarna.
Eva i Skåne
Ha en bra kväll Krister wub.gif
även om du får tillbringa kvällen ensam - framför datorn och kanske framför tvn. Det är nog många med dig som har en lugn kväll framför sig.

Gott Nytt År!!! smile.gif wub.gif
Reserv
Jag ska tänka på dig Krister, sitter rätt solo jag med. Dom större har jag avhyst för kvällen/natten, inte meningen att dom ska ha tråkigt och påminnas om gångna år när det kan va´lite partajstämmning på annat håll. Så det är alla jyckarna, katterna, lillan och jag. Och vad det gäller lillan så går ögonen i kors på henne redan, får väl väcka upp henne till tolvslaget......kanske, ingen nödvändighet varken för hennes eller min skull. Ha en så bra kväll du kan nu Krister, hoppas migränen ger sig fortare än vanligt, och ett riktigt gott nytt år. wub.gif
mamamaggan
Migrän har jag bara haft en enda gång i mitt liv - och det räcker!

Hoppas du mår bättre snart .Hälsa Greta att hon får snarka lite tystare när husse inte mår bra. Någon hänsyn får hon väl visa tongue.gif .
zaaritha
Stor nyårskram till dej!
Ewa smålänska höglandet
Jag hade också en underbar mad.gif migränkväll, inte så roligt då att sitta i skogen ( livrädd hund), när man helst ville ligga hemma i sängen, men som sagt migrän har jag ofta, så det styr hela mitt liv sad.gif
netaave
Apropå det här med att väcka sovande barn på 12-slaget så berättade min 12-åring i kväll att när hon inte orkade vara uppe som yngre så mindes hon att jag alltid kom in och kramade henne och sa Gott nytt år.
Jag kan inte påstå att jag minns att hon vaknat en enda gång, så där ser man hur medveten man ändå kan vara i sömnen och till och med minnas i flera år.
Klematis
Lider med dig krister. Har ofta huvudvärk själv.
bakrus får man ju skylla sig själv man väljer ju det men huvudvärken kommer när det passar den!
Klematis
Christer i Falköping
Hoppas att din kväll inte blev allt för svår. Mina migränanfall kommer allt mer sällan, tack och lov!
Men du har väl tabletter?
Christer.
Ewa L
Har också lidit av migrän i hela mitt liv, men anser ändå att jag är tämligen lyckligt lottad.
Min syster och mamma har/hade nämligen fruktansvärda anfall som varar i dagar. Med kräkningar och hela baletten. Kan lugnt säga att mammas anfall förstörde en stor del av min barndom.

Själv har jag mkt snällare anfall. Vaknar vid 03.30-tiden, bedrövlig dag fram till 15-tiden. Alltså ganska kort tid och kan ofta i nödfall även stå på benen. Så jag klagar inte för egen del, men tycker synd om alla som det är ett handikapp för. sad.gif
kristerh
Tack för alla vänliga ord wub.gif kan rapportera att det släppte vid 23 tiden
efter att ha intagit migränmedicinen tidigare på kvällen, lite lynnigt det där,
det är inte alltid det går över helt med medicinen wink.gif
lagade lite smarrig mat åt mig själv, Greta fick räkor.

Vid 12 slaget hade jag fullt upp med att försöka trösta o lugna greta för allt pang, det som skrämde upp henne vara några ungdj... som stog och kastade smällare från ett högt berg ner mot huset och de smällde lagom utanför fönstret, jättekul huh.gif
hon har aldrig varit skotträdd tidigare och jag hoppas det inte fortsätter.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon