Full version: ek
lena.g
Jag har fått några ekollon som jag ska så smile.gif
nu är frågan? ska jag fila dom eller inte?
ska jag så som nu eller vänta till senare i vår? eller jag kanske ska så dom nu och sätta ut krukan i snön?

vem av alla duktiga odlare kan ge mej ett svar och lite hjälp på traven...
hälsningar Lena
BLÅKORN
Hej
Använd sök funktionen och sök efter ekollon så skall du se hur mycket det finns på forumet.
Lycka till.
lena.g
Tack för tipset men det verkar inte finnas nåt där sad.gif
eller så har jag sökt på fel sätt.../Lena
mamamaggan
Vet inte hur man ska göra men så här gjorde jag. Fick för ett par år sedan med ett ekollon in med mossan som jag hade i adventsljusstaken. När jag tog bort mossan upptäckte jag att ekollonet hade grott så då satte jag det i en kruka med jord. Krukan fick stå inne tills det blev tillräckligt varmt att sätta ut den då c:a 15 cm långa eken. Grävde ner den ute och nu växer den och frodas.
kristerh
Jag skulle nog sätta det i en kruka, tryck bara ner det lite lätt, alltså inte gräva ner den, ställ sedan ut krukan, och till våren kommer den att börja växa i precis lagom tid.
krister
Hannele
CITAT (lena.g @ 30-12-2005, 21:33)
Tack för tipset men det verkar inte finnas nåt där  :(
eller så har jag sökt på fel sätt.../Lena

Här finns det.
Lars
Jag har både sått i kruka (helt nerstoppat i jorden) och lagt dem i sandhögen, utan att göra något - nästan alla har grott.

Lycka till!
Lars
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon