Full version: Albert och Herbert
netaave
Har suttit och tittat på adventskalendern med Albert och Herbert som gick för några år sedan.
Det var väl en av dom bästa som gått tycker jag. Sten- Åke Cederhök har tillfört mycket i det här landet.
Maria i Helsingborg
Jag vet inte om jag tyckte att det var så mycket adventskalender för barn som för vuxna men jag håller med om att han/de var roliga. Jag såg att de hade samlings-vhs..........funderade ett tag på att köpa en! Goa gubbar smile.gif
netaave
CITAT (Maria i Helsingborg @ 10-12-2005, 01:32)
Jag vet inte om jag tyckte att det var så mycket adventskalender för barn som för vuxna men jag håller med om att han/de var roliga. Jag såg att de hade samlings-vhs..........funderade ett tag på att köpa en! Goa gubbar smile.gif

Det är den jag köpt, fast på dvd!
Pirum
Jag tyckte det var en utmärkt adventskalender för barn smile.gif Fast kanske inte väldigt små barn dådå. Var själv runt 8 år när den gick tror jag, tyckte den var suveränt bra.

Kul med en kalender som 3-4 generationer kan se på samtidigt med stort nöje för alla. Trolltider och teskedsgumman är väl två andra som även vuxet folk kan se på med stor behållning.

Men jag inser att för små barn kanske det är roligare med troll, tomtar, andra barn, än två gamlingar som ägnar mesta tiden åt att klaga på varandra smile.gif
wolkenkrabber
gick inte albert % herber som tv serie under 90 talet med? har för mig att den dära trollkaren brukade besöka dem, minns ej vad han kallas.
Reserv
CITAT (wolkenkrabber @ 10-12-2005, 16:48)
gick inte albert % herber som tv serie under 90 talet med? har för mig att den dära trollkaren brukade besöka dem, minns ej vad han kallas.

Minns inte va´han kallades för i serien, men du menar förmodligen Carl-Einar Häckner, tror han gjorde sitt genombrott i den serien.
wolkenkrabber
tack reserv, det var precis han jag menade
Snöflinga
Vet någon vad det var för adv.kalender som inleddes med små tomtefotspår i snön unsure.gif
pejori
trolltider smile.gif
Snöflinga
Tack, har alltid undrat vad den hette.......... Den tyckte jag om rolleyes.gif De flesta tittare är väl mellan tre och elva år och det är klart att de ska ha tomtar, snö och gamla traditioner invävda i kalendern, tycker åtminstone jag wub.gif
netaave
Utav alla kalendrar som gått genom åren är väl ändå Teskedsgumman den bästa tycker jag.
En som han som spelar ihop med Lasse Åberg hade var också jättebra den innehöll lite pyssel ochså.
Kathy
Julkalendern på TV, genom tiderna
netaave
Tack Lotta!
Klasses kalender var den andra jag menade. Kom bara inte ihåg vad Klasse Möllberg hette.
Vilken härlig julbild, är det Elliot?
Kathy
CITAT (netaave @ 11-12-2005, 00:59)
Vilken härlig julbild, är det Elliot?

Tack. wub.gif

Nej...Elliot wub.gif finns som avatar....det är Hugo på julbilden. wub.gif
Berith
CITAT (Snöflinga @ 10-12-2005, 18:35)
De flesta tittare är väl mellan tre och elva år och det är klart att de ska ha tomtar, snö och gamla traditioner invävda i kalendern, tycker åtminstone jag  :wub:

Jag vill också ha allt det där! Fast jag är lite drygt elva.... rolleyes.gif

Och jag tycker att det nästan är ett måste att Julkalendern ska innehålla nåt av det, helst alltihop.
Kathy
CITAT (Berith @ 11-12-2005, 09:02)
CITAT (Snöflinga @ 10-12-2005, 18:35)
De flesta tittare är väl mellan tre och elva år och det är klart att de ska ha tomtar, snö och gamla traditioner invävda i kalendern, tycker åtminstone jag  wub.gif

Jag vill också ha allt det där! Fast jag är lite drygt elva.... rolleyes.gif

Och jag tycker att det nästan är ett måste att Julkalendern ska innehålla nåt av det, helst alltihop.

Klart att det ska. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon