Full version: Efterlyser en bok
forget-me-not
Jag har länge letat efter en bok som tyvärr är slutsåld hos förlaget.

Boken jag söker är

"Det självutplånande barnet och sökandet efter en äkta identitet" av Alice Miller.

Jag undrar om det finns någon här som har den som kan tänka sig att sälja den till mig?

Vore innerligt tacksam i så fall då jag har blivit rekommenderad boken och gärna vill läsa den.
KURT
Den verkar ju finnas utgiven både inbunden, och nu senast som "Månpocket". Förmodligen är den då utgiven i ganska stor upplaga, men antikvariaten bryr sig inte om att registrera pocketböcker på nätet. Säkrast är nog att besöka antikvariat och leta där.
forget-me-not
CITAT (KURT @ 07-12-2005, 14:11)
Den verkar ju finnas utgiven både inbunden, och nu senast som "Månpocket". Förmodligen är den då utgiven i ganska stor upplaga, men antikvariaten bryr sig inte om att registrera pocketböcker på nätet. Säkrast är nog att besöka antikvariat och leta där.

Helst skulle jag vilja ha den inbundna versionen, jag tycker om när böcker även är vackra att titta på. wub.gif

Jag har letat på internet utan framgång. Vi har ett litet antikvariat här i min lilla "håla" men de hade den inte. En sista utväg får bli att maila alla antikvariat jag kan hitta på internet men då det är tidskrävande så drar jag mig lite för det för stunden. Men det får bli det om jag inte hittar boken för jag vill verkligen ha den.
Rossi
Testa att köpa den via Blocket.
Betty
Har du kollat med biblioteket? De kan även hjälpa med fjärrlån om den finns på nåt bibblo i nån annan stad.
forget-me-not
Blocket var en jättebra idé. Tack!

Biblioteket hade den inne! Hjälp, hade inte ens tänkt på att kolla där. *skäms* Tusen tack! Den fanns t.o.m. inne för utlåning direkt så det blir till att låna den där och läsa den.

Men jag vill fortfarande ha ett eget exemplar av boken. Jag vill gärna ha boken ständigt tillgänglig för att gå tillbaka till ibland. Så jag är fortfarande intresserad av att köpa den om någon har den.

wub.gif
forget-me-not
Bumpar tråden då jag fortfarande söker efter boken "Det självutplånande barnet och sökandet efter en äkta identitet" av Alice Miller. smile.gif
cic
Hittade den bara som pocket här.

Hoppas du hittar den så småningom!
forget-me-not
CITAT (cic @ 04-02-2006, 21:13)
Hittade den bara som pocket här.

Hoppas du hittar den så småningom!

Tack för länken. Tyvärr så är den slutsåld hos förlaget (Månpocket) och de har inga planer på att ge ut den igen. Jag har varit i kontakt med dem och frågat. Märkligt att de inte vill göra det tycker jag då boken uppenbarligen är efterfrågad, det har jag förstått nu sedan jag började söka efter den.
Katarina H
Har du sökt boken på engelska?
forget-me-not
CITAT (Katarina H @ 06-02-2006, 16:35)
Har du sökt boken på engelska?

Nej, det har jag inte tänkt på. Skulle nog fixa att läsa den på engelska, engelska var mitt bästa ämne i skolan. Tack för tipset! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon