Full version: Ner med ANTI-RASISM!
Farbror Blå
Jag är så trött på alla antirasister!!

OM jag är anti-rasist, då har jag ju gett rasisterna så stor makt över mej att jag måste ge tillbaka!

Kan vi inte komma på ett ord som är FÖR allt dom är emot?

Vore bättre!

Jag vill att vi vettiga ska jobba för något bra å att eventuella rassar ska protestera mot oss istället! Inte tvärtom!

ps, läs Nalle puh!

Varför?
Jo för där är en Nasse LITEN RÄDD GRIS
Zarah P
Själv är jag pre-humanist wink.gif

...och jag håller med dig. Tänk dig ett krig dit ingen kom, liksom! smile.gif
Farbror Blå

Japp!

Dom gör helt fel i Linköping när dom demonstrerar!
se till att kömännen och polisen samarbetar istället!
stäng alla affärer under tiden och evakuera city helt.
Låt dom tala för sej själva bara, kom inte dit å ge dom bråk som diom vill ha.
Skulle nog vara lite snopet va? wink.gif
Zarah P
CITAT (Farbror Blå @ 05-12-2005, 23:40)

Japp!

Dom gör helt fel i Linköping när dom demonstrerar!
se till att kömännen och polisen samarbetar istället!
stäng alla affärer under tiden och evakuera city helt.
Låt dom tala för sej själva bara, kom inte dit å ge dom bråk som diom vill ha.
Skulle nog vara lite snopet va? wink.gif

Dra ner persiennerna och titta nån annanstans - så kan de stå där och se dumma ut! smile.gif
mamamaggan
Ja, ignorans är det enda de är värda!
Farbror Blå

Precis!
Låt dom hyra lokaler för sina fester långt ifrån vanligt hedrligt folk och slå järnríng runt!
mamamaggan
Och ändå sitter vi här och diskuterar dem?
Farbror Blå

MM, för vi skulle behöva enas om att inte gå dit nästa gång!
AndreasBlomquist
CITAT (mamamaggan @ 05-12-2005, 23:45)
Och ändå sitter vi här och diskuterar dem?

Ja, det går ju faktiskt stick i stäv mot vad Farbro Blå förordar!

Don't feed the troll heter det när det gäller forum på nätet. Liknande borde väl gälla för t.ex. nazister och sen Linda Rosing såklart! wink.gif
Zarah P
CITAT (AndreasBlomquist @ 05-12-2005, 23:47)
CITAT (mamamaggan @ 05-12-2005, 23:45)
Och ändå sitter vi här och diskuterar dem?

Ja, det går ju faktiskt stick i stäv mot vad Farbro Blå förordar!

Don't feed the troll heter det när det gäller forum på nätet. Liknande borde väl gälla för t.ex. nazister och sen Linda Rosing såklart! wink.gif

Jag tror att du missade poängen lite... Om man ska göra en kollektiv bojkott, bör man ju kollektivisera den. wink.gif
Magdis
CITAT (AndreasBlomquist @ 05-12-2005, 23:47)
CITAT (mamamaggan @ 05-12-2005, 23:45)
Och ändå sitter vi här och diskuterar dem?

Ja, det går ju faktiskt stick i stäv mot vad Farbro Blå förordar!

Don't feed the troll heter det när det gäller forum på nätet. Liknande borde väl gälla för t.ex. nazister och sen Linda Rosing såklart! wink.gif

Fast på nåt sätt måste man ju kommunicera med varann om hur man ska förhålla sig! Det är ju inte att prata med rasisterna utan [B]om[B] dem.
Farbror Blå
Hehe jag hör till en av dom som inte ens vet vad hon är "känd " för
*stolt*
Tittar aldrig på sån skit på burken, för ja gissar att det är från nån slags
IQ-fiskmås-TV?

Jag är därför FÖR HermanLindqvistifiering av TV!
smile.gif
AndreasBlomquist
Nej då. Jag förstod allt poängen men syftet med det hela är ju ändå att se till att de inte får någon som helst PR eller uppmärksamhet. Varför då viga en hel tråd åt en grupp högerextremister? Jo, jag vet att man på något sätt måste samordna en sån grej som att bojkotta dem men återigen hårddrar jag ju det hela.. Är på ett sånt humör idag serru Zarah.
Magdis
CITAT (Farbror Blå @ 05-12-2005, 23:53)
Hehe jag hör till en av dom som inte ens vet vad hon är "känd " för
*stolt*
Tittar aldrig på sån skit på burken, för ja gissar att det är från nån slags
IQ-fiskmås-TV?

Jag är därför FÖR HermanLindqvistifiering av TV!
smile.gif

Då är jag anti-FÖR HermanLindqvistifiering på TV tongue.gif tongue.gif tongue.gif
eller hur blev det där.... unsure.gif
Hannele
CITAT (Farbror Blå @ 05-12-2005, 23:30)
ps, läs Nalle puh!

Läste Nalle Puhs lilla bok om feng shui. smile.gif
mamamaggan
CITAT (AndreasBlomquist @ 05-12-2005, 23:55)
Nej då. Jag förstod allt poängen men syftet med det hela är ju ändå att se till att de inte får någon som helst PR eller uppmärksamhet. Varför då viga en hel tråd åt en grupp högerextremister? Jo, jag vet att man på något sätt måste samordna en sån grej som att bojkotta dem men återigen hårddrar jag ju det hela.. Är på ett sånt humör idag serru Zarah.

Just det! Likandant här

Det var en lite " gå på tvärs kommentar "från min sida.
Magdis
Verkar som att det är många som sitter på tvären idag! biggrin.gif
Zarah P
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 06-12-2005, 00:01)
Verkar som att det är många som sitter på tvären idag! biggrin.gif

laugh.gif
AndreasBlomquist
CITAT (mamamaggan @ 06-12-2005, 00:00)
CITAT (AndreasBlomquist @ 05-12-2005, 23:55)
Nej då. Jag förstod allt poängen men syftet med det hela är ju ändå att se till att de inte får någon som helst PR eller uppmärksamhet. Varför då viga en hel tråd åt en grupp högerextremister? Jo, jag vet att man på något sätt måste samordna en sån grej som att bojkotta dem men återigen hårddrar jag ju det hela.. Är på ett sånt humör idag serru Zarah.

Just det! Likandant här

Det var en lite " gå på tvärs kommentar "från min sida.

Skönt att det inte bara är jag! biggrin.gif sleep.gif
Micke
Det är så enkelt att protestera mot nassar. Men hurdana var dom innnan de blev nassar? Slagna? Hunsade? Korkade föräldrar? Ingen som vågade ta i problemen innan de blev för stora? Ingen annan som vågade/brydde sig om att sätta gränser när inte föräldrarna klarade av det? Ingen som orkade gå ut på gården och se hur det funkade där?

Det är så enkelt att protestera mot monster när man ser att dem som fullvuxna monster, men vem f-n ger sig ut på gården och tar tag i ligisterna innan de blir ligister?

Vems är ansvaret? Polisens? Socialens? Nä, ansvaret är ditt och mitt, framför allt alla föräldrars. Sitt inte hemma och glo på dumburken, gå ut på gården och ta en koll på vad alla "snälla" barn egentligen håller på med i frånvaron av vuxna. Bli inte förvånad om ditt eget snälla barn beter sig som ett monster.

Micke
(den enda vuxna som syns till på vår gård och som ständigt hutar åt ungarna när de är på väg att göra illdåd - och som blir uppskattad av dem för det, för jag är den enda vuxna i ett bolag med 30 lägenheter som bryr sig)
Gillan
CITAT (Micke @ 06-12-2005, 00:05)
(den enda vuxna som syns till på vår gård och som ständigt hutar åt ungarna när de är på väg att göra illdåd - och som blir uppskattad av dem för det, för jag är den enda vuxna i ett bolag med 30 lägenheter som bryr sig)

Jag håller med dig till fullo.
Men du är inte ensam i världen om att ha den
synen på våra barn. Ja, jag säger våra barn,
för i min värld är det inte andras ungar och mina barn.

Det betyder så mycket för alla barn om vi vuxna visar oss
och ger av oss själva. Lyssnar, pratar och bara vara
närvarande.

Det är vi som måste visa vilka normer som gäller.

Många gånger räcker det med att vi själva kommer ihåg
hur det var att vara barn och hur vi betedde oss för att
ev " lura " de vuxna. Kommer man ihåg det så blir man
inte så lättlurad själv.
laugh.gif biggrin.gif

/Gillan
silos
Jag vill tro att många av dessa "ligister" har olyckliga förhållanden i sina hem sad.gif
De blir inte sedda utan är faktiskt osynliga och nu som "stora" kan dessa personer lyckas bli sedda genom att bli ett gäng av ligor so härjar och vill trucka ner andra "vanliga" människor i samhället sad.gif

Hur många av dessa "ligister" beteer sig illa då de är HELT ensamma i samhället!?! De öpnar då inte munnen,utan är tysta och tittar på marken.

Stackars alla människor som har först blivit illa behandlade i sina hem, sedan i skolan och så vidare sad.gif
Hur skall de kunna bli sedda som de i verkligheten kan vara djupt inom sig:de är MYCKET rädda och svaga och kan endast finna gemenskap i sina grupper!
Detta är så klart inte hela sanningen utan som jag ser det här och nu.
AndreasBlomquist
Givetvis hittade jag en klockren film om nazism!

Nazister med problem
Boxer
Men finns det något mer irriterande än att INGEN reagerar eller ser en? Då kan reaktionerna bli ännu värre, tror jag.

För att "ett mentalt kalhygge" ska ta sitt förnuft till fånga behövs nog kärlek och mycket engagemang.
Zarah P
CITAT (Boxer @ 07-12-2005, 08:29)
Men finns det något mer irriterande än att INGEN reagerar eller ser en? Då kan reaktionerna bli ännu värre, tror jag.

För att "ett mentalt kalhygge" ska ta sitt förnuft till fånga behövs nog kärlek och mycket engagemang.

Ingenting kan väl bli värre än hur det är nu?
Nazisterna samlas på ett ställe, och anti-nazisterna mittemot - sen blir det bråk och slagsmål och skadade människor - inte minst poliser som försöker hålla massan lugn...
Nä - då tror jag nog hellre på att ignorera dem - då kanske de kan hitta något vettigare att använda sin överloppsenergi till... Måla tavlor, kanske, och bli bekräftade för det? Vad som helst måtte ju vara att föredra framför kravaller, i alla fall...!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon