cic
Tom hade bjudit hem sin mor på middag.

Under middagen kunde inte hans mor undgå att lägga märke till att Toms rumskompis Nisse var väldigt stor och ståtlig.
Hon hade länge misstänkt att de två var något mer än bara rumskompisar så hon frågade sin son om det var så att de var mer än kompisar. Men Tom förnekade det hela och försäkrade sin mor om att de bara var rumskompisar.

En vecka senare sa Nisse till Tom:
"har du sett den vackra soppsleven i silver? Den har varit borta ända sen din mor var här på middag. Du tror väl inte att hon tagit den?"
Tom trodde inte det, men han skickade henne ett mail för säkerhets skull;

Kära mor, jag säger inte att du "tog" eller "inte tog" soppsleven, men det är ett faktum att den har varit borta ända sedan du var här på middag.
Hälsningar Tom

Några dagar senare fick han svar från sin mor:

Kära Tom, jag säger inte att du "ligger" eller "inte ligger" med Nisse, men faktum är att om han hade sovit i sin egen säng hade han hittat soppsleven för länge sedan.
Hälsningar Mor

Dagens visdoms ord :

LJUG INTE FÖR LILLA MAMMA!
mamamaggan
Som min äldste son brukar säga " Vet inte mammor allt? Det är ju det dom är till för!"


Bra historia cic laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
hi hi... den var bra! och det är sant, det går inte att ljuga för mamma... hon ser igenom en ändå!
wolkenkrabber
Aha! jo den e rolig den där. när jag såg den var den på engelska hehe

och ja, morsor vet allt!
Hannele
Inget kul, morsor ska inte snoka och lägga sej i.. wacko.gif
Flamingon - växtgalning
har läst den förut. den är kul. smile.gif
LadyG
Den var rolig smile.gif

Det är fult att narras, sa mamma. tongue.gif
Anki på Öland
Den är bra!! och sann....... vi morsor vet väl allt om våra telningar, eller???
Det trodde mina flickor när dom var små och hade gjort negerbollar när jag var på jobbet. Dom kunde inte förstå hur jag kunde veta det.
Dom såg inte spåren av kakao och kockos på golvet mellan skafferiet och diskbänken.......
Anki
cic
CITAT (Hannele @ 03-12-2005, 12:45)
Inget kul,  morsor ska inte snoka och lägga sej i..  :wacko:

huh.gif wacko.gif

Det är en rolig historia.. sleep.gif
*Felix matte*
CITAT (Anki på Öland @ 03-12-2005, 13:12)
Den är bra!! och sann....... vi morsor vet väl allt om våra telningar, eller???
Det trodde mina flickor när dom var små och hade gjort negerbollar när jag var på jobbet. Dom kunde inte förstå hur jag kunde veta det.
Dom såg inte spåren av kakao och kockos på golvet mellan skafferiet och diskbänken.......
Anki

Klart att morsor vet allt tongue.gif laugh.gif wub.gif
Ophelia
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif

Det var en rolig historia.

Föräldrar vet överhuvudtaget mer än vad man själv tror....har jag fått lära mig smile.gif

Trodde jag var världens duktigaste att vara smidig när jag varit ute och rumlat runt. HA!!
Annlo
Den var riktigt rolig! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Ophelia @ 03-12-2005, 19:40)
biggrin.gif  biggrin.gif  biggrin.gif  laugh.gif

Det var en rolig historia.

Föräldrar vet överhuvudtaget mer än vad man själv tror....har jag fått lära mig  smile.gif

Trodde jag var världens duktigaste att vara smidig när jag varit ute och rumlat runt. HA!!

Fest när ni var bortresta ohmy.gif näädå... varför tror du det?
laugh.gif svårt att inte upptäcka ölkapsyler som fastnar i dammsugarmunstycket när man tar ett svep under möblerna tongue.gif laugh.gif biggrin.gif



Rolig historia cic laugh.gif
Annlo
CITAT (Felix matte @ 03-12-2005, 20:06)
Fest när ni var bortresta ohmy.gif  näädå... varför tror du det?
laugh.gif svårt att inte upptäcka ölkapsyler som fastnar i dammsugarmunstycket när man tar ett svep under möblerna  :P  :lol:  :D

Ja det är nog lättare än man tror att bli avslöjad... sleep.gif

Jag och min kompis snodde dricka hemma och blandade ut med vatten för att det inte skulle märkas att det fattades... blink.gif

Mamma lade nästa helg flaskan i frysen eftersom hon skulle bjuda på snaps! Vad tror ni hände??? ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
laugh.gif
ingrid fuxwall
Den var bra! Får jag sno den?

ingrid
*Felix matte*
CITAT (Annlo @ 03-12-2005, 20:11)
CITAT (Felix matte @ 03-12-2005, 20:06)
Fest när ni var bortresta ohmy.gif  näädå... varför tror du det?
laugh.gif svårt att inte upptäcka ölkapsyler som fastnar i dammsugarmunstycket när man tar ett svep under möblerna  tongue.gif  laugh.gif  biggrin.gif

Ja det är nog lättare än man tror att bli avslöjad... sleep.gif

Jag och min kompis snodde dricka hemma och blandade ut med vatten för att det inte skulle märkas att det fattades... blink.gif

Mamma lade nästa helg flaskan i frysen eftersom hon skulle bjuda på snaps! Vad tror ni hände??? ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ja se di barna wub.gif
Annlo
Mmm... det var inte riktigt vad mamma sa... laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Annlo @ 03-12-2005, 21:16)
Mmm... det var inte riktigt vad mamma sa... laugh.gif

Nä det kan jag tänka mig att hon inte gjorde tongue.gif mad.gif laugh.gif
Annlo
CITAT (Felix matte @ 03-12-2005, 21:17)
CITAT (Annlo @ 03-12-2005, 21:16)
Mmm... det var inte riktigt vad mamma sa... laugh.gif

Nä det kan jag tänka mig att hon inte gjorde tongue.gif mad.gif laugh.gif

Nåja, det blev folk av mig ändå, säger hon när vi pratar om det ibland! sleep.gif
*Felix matte*
CITAT (Annlo @ 03-12-2005, 21:19)
CITAT (Felix matte @ 03-12-2005, 21:17)
CITAT (Annlo @ 03-12-2005, 21:16)
Mmm... det var inte riktigt vad mamma sa... laugh.gif

Nä det kan jag tänka mig att hon inte gjorde tongue.gif mad.gif laugh.gif

Nåja, det blev folk av mig ändå, säger hon när vi pratar om det ibland! sleep.gif

Sån är mammor wub.gif
Annlo
CITAT (Felix matte @ 03-12-2005, 21:20)
Sån är mammor wub.gif

Ja, jag kommer säkert att säga o göra samma saker om några år! wub.gif

Jag o brorsan brukar sitta o bli lite nostalgiska över allt man gjorde i hyssväg när vi var små... tex Vilka knep man hade för att det inte skulle synas att man nallat bland favoritkakorna i frysen (vilket vi gjorde båda två utan att vi visste om det)... smile.gif Det var tider det! laugh.gif
*Felix matte*
Vi satt häromdagen när alla var samlade och pratade om "smarta" tonåringar och "föräldrar som inte fattade"... fast det visade sig sedan att vi visst också visste vad tonåringarna gjorde tongue.gif det var bara så att vi inte talade om för dem att vi hade koll på läget tongue.gif wub.gif
mamamaggan
CITAT (Felix matte @ 03-12-2005, 21:32)
Vi satt häromdagen när alla var samlade och pratade om "smarta" tonåringar och "föräldrar som inte fattade"... fast det visade sig sedan att vi visst också visste vad tonåringarna gjorde tongue.gif  det var bara så att vi inte talade om för dem att vi hade koll på läget tongue.gif  :wub:

Precis så är det!
Caprice





laugh.gif laugh.gif laugh.gif
cic
CITAT (ingrid fuxwall @ 03-12-2005, 20:18)
Den var bra! Får jag sno den?

ingrid

SJÄLVKLART!! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon