Rossi
Ja!!!!!!!!!!!!!!!!! Vinterns första snö!

Men den lär ju smälta bort direkt men i alla fall!

Jag blir lika barnsligt förtjust varje gång den första snön kommer! Och här i Skåne är vi inte speciellt bortskämda i det avseendet! smile.gif
Ciczi
Det snöar i Trelleborg med... och blåser svinkallt!

Ciczi
Helen B
Lyllo er!!! Här i Stockholm småregnar det och är så tråååååkigt väder sad.gif
Vi vill ochså ha snö!
wolkenkrabber
det REgnar i Östersund med, jag är överlycklig, snön försvinner:) stora delar av gräsmattan är helt snöfri!
Biggan_
...och i Lundatrakten snöar det också sad.gif
Tycker inte om snö sad.gif
titti49zon6
Här uppe i Kalix har det spöregnat i tre dagar
Fy vad trist det är när det är så här mörkt och blött sad.gif
Det skall vara snö och en par minusgrader så att den rätta
adventsstämningen infinner sig
Mina tomtar på bron tycker det är urtrist o jag me´
Enda possitiva är att julrosorna blommar
Rossi
CITAT (Birgitta P @ 25-11-2005, 14:42)
...och i Lundatrakten snöar det också sad.gif
Tycker inte om snö sad.gif

Är det fortfarande så i Lund, Birgitta, att man inte saltar utan bara sandar? Det blir en himla sörja och fortfarande halt! smile.gif
Biggan_
Jag vet inte hur dom skall göra i år. Jag tycker att sanden bara åker till sidorna när det är sandat på glashala barmarksvägar. Jag tycker det är bättre när dom saltar men det är ju varken bra för bilarna eller naturen runt vägen.
Betty
CITAT (Rossi @ 25-11-2005, 13:56)
Ja!!!!!!!!!!!!!!!!! Vinterns första snö!

Men den lär ju smälta bort direkt men i alla fall!

Jag blir lika barnsligt förtjust varje gång den första snön kommer! Och här i Skåne är vi inte speciellt bortskämda i det avseendet!  :)

CITAT (ciczi @ 25-11-2005, 14:03)
Det snöar i Trelleborg med... och blåser svinkallt!

Ciczi

Jaha, Grattis till er då... Här uppe i Norrland regnar det, idag igen rolleyes.gif Märks det att jag är lite avis på er...?huh.gif tongue.gif
Magdis
Detta är ju helt bakvänt! I veckan blev det plötsligt +6 grader och regn här uppe i Norrbotten. Och i Skåne snöar det!!?? blink.gif
På nåt vis känns det som att landet vänts upp och ner! Men snart kommer nog kylan och snön här och då kommer den inte att lämna oss i första taget. sad.gif
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-11-2005, 16:14)
Detta är ju helt bakvänt! I veckan blev det plötsligt +6 grader och regn här uppe i Norrbotten. Och i Skåne snöar det!!?? blink.gif
På nåt vis känns det som att landet vänts upp och ner! Men snart kommer nog kylan och snön här och då kommer den inte att lämna oss i första taget. sad.gif

Och vi ska ha 4 plusgrader och sol på söndag och då räknar jag KALLT med att kunna spela golf! smile.gif
Magdis
CITAT (Rossi @ 25-11-2005, 16:38)
Och vi ska ha 4 plusgrader och sol på söndag och då räknar jag KALLT med att kunna spela golf! smile.gif

KALLT var ordet!! laugh.gif laugh.gif
netaave
Det faller ett stilla snöfall över Norduppland nu.
Biggan_
Lite vinterbilder från Skåne, tagna nu på morgonen









Det är en krysantemum och två pumpor om någon undrar biggrin.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
I Göteborg snöar det med men det lägger si ginte, som tur är
Zarah P
Birgitta - vilka härliga bilder!
Här töade det bort häromdagen, alltihop (vilket jag var glad för, eftersom några av ungarna på gården roat sig med att skriva inte alltför trevliga saker i snön) men nu faller snön så sakteliga härute igen... smile.gif
cic
Det regnar, snöar, regnar, snöar... wacko.gif wacko.gif NU regnar det bara här i Jönköping. Fast det gör mig inte så mycket om snön skulle lägga sig. Det är när den ska hålla på och slaska hela tiden som jag surar.


Birgitta! Fina bilder!
Swingtime
Det varken regnar eller snöar just nu +0,9 grader

Men här på Huskvarnas höjder har jag snö både på marken och på träden.

Tänk vad ljust det blev tur jag putsade mina fönster rolleyes.gif
cic
CITAT (Swingtime @ 26-11-2005, 11:58)
Men här på Huskvarnas höjder har jag snö både på marken och på träden.

Huskvarnas höjder..? Minsann. Trevlig kvällssol har ni ialla fall. rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif Annars är ju Huskvarna en småtråkig förort till Jkpg.. tongue.gif tongue.gif wink.gif
Swingtime
Jaaaa småtråkig får väl stå för dej då biggrin.gif rolleyes.gif

Vi har i alla fall en livaktig trädgårdsförening rolleyes.gif tongue.gif
yenny
CITAT (cic @ 26-11-2005, 11:17)
Det regnar, snöar, regnar, snöar... wacko.gif wacko.gif NU regnar det bara här i Jönköping. Fast det gör mig inte så mycket om snön skulle lägga sig. Det är när den ska hålla på och slaska hela tiden som jag surar.

Jag håller med jag... så är det här i sthlm med... regn.. snö.. regn...
Kan det inte bara lägga sej!!
cic
CITAT (Swingtime @ 26-11-2005, 12:31)
Jaaaa småtråkig får väl stå för dej då biggrin.gif rolleyes.gif

Vi har i alla fall en livaktig trädgårdsförening rolleyes.gif tongue.gif

Men jag retas ju bara lite.. rolleyes.gif wub.gif Klassiskt gnabb mellan Hva och Jkpg.. wink.gif


Vilken trädgårdsförening?
Swingtime
Det förstår jag väl att du inte menar allvar rolleyes.gif

Huskvarna trädgårdsförening. Vi hade årsmöte i måndags 178 medlemmar
alla var ju inte närvarande men en hel del
Magdis
Nu har det kommit lite snö häruppe också! Bara -1 så håll tummarna för att det inte slaskar bort igen!
Zazu
har snöat hela dagen här i uppsala och gräsmattan börjar bli vit, vilket jag inte är alltför glad över eftersom jag måste plantera en ros när den nu kommer.....

mvh zazu
Castea
Här i Västerås regnsnöar det. Men jag såg på nyheterna igår - i princip hela Sverigekartan indränkt i snöflingesymboler på måndag! wub.gif
Inga från Närke
Här har vi också fått snöslask under nästan hela dagen. Det är just nu +1,1 grader när klockan är 15,52.
Biggan_
Jag var ute vid fyratiden i skymningen och tog detta fotot. Trots att det töat hela dagen så finns det mycket snö kvar sad.gif
Nu fryser det och är jättehalt sad.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon