Full version: Tur att det finns
titti49zon6
Har varit till Luleå idag
På väg hem såg vi inte mindre än 17 älgar i en klunga som vandrade längs viltstängslet vid E4 utanför Töre ohmy.gif
När vi åkte till Luleå på förmiddagen såg vi 4 st
21 älgar på en och samma dag,tur att dom inte kom hoppandes ut på vägen wub.gif
Dom söker nya vandringsleder nu när vi människor har förstört deras urgamla leder-stackars älgar
Inte lätt när det är stängsel så gott som hela sträckan på 7 mil
Nanna
Himmel och pannkaka!! 21 älgar!? Jag som brukar se en älg vartannat år. biggrin.gif
Magdis
Uscha! Är det inte just nånstans där vid Töre som viltstängslet upphör och det blir en stor risk att man stöter på älgar just där? Min syrra som bor i Kalix brukar prata om att man måste se upp just där. Tur att de inte hamnade framför er bil iallafall!
silos
Stackars vilda djur i vårat samhälle där bilar och tåg rusar fram med hemsk fart sad.gif Och stackars alla människor som blir skadade och även dör sad.gif

Bilvägarna borde vara uppe på pelare i luften om det var möjligt men vad fullt det skulle då bli i världen ohmy.gif

Hur vi människor än gör så förstör vi för naturen,djuren och oss själv:varför har vi så oändligt brottåm?
*Felix matte*
21 älgar!!!!
Vilken tur att stängslet finns... men man undrar vad som händer om de vandrar till stängslets slut unsure.gif
titti49zon6
Ja, et var synd att jag inte hade kameran tillhands har aldrig förr sett så många älgar på samma gång
Tur att det inte var nån öppning i stängslet så att dom kunde komma ut på E4:an, har varit en del olyckor på just den sträckan tidigare-i fjol omkom en bekant till mig just där så det känns lite obehagligt att passeta den sträckan
Sulawesii
CITAT (silos @ 19-11-2005, 20:22)
Stackars vilda djur i vårat samhälle där bilar och tåg rusar fram med hemsk fart sad.gif Och stackars alla människor som blir skadade och även dör sad.gif

Bilvägarna borde vara uppe på pelare i luften om det var möjligt men vad fullt det skulle då bli i världen ohmy.gif

Hur vi människor än gör så förstör vi för naturen,djuren och oss själv:varför har vi så oändligt brottåm?

Du är så klok, Solis! smile.gif
silos
CITAT (Sulawesii @ 20-11-2005, 09:56)
CITAT (silos @ 19-11-2005, 20:22)
Stackars vilda djur i vårat samhälle där bilar och tåg rusar fram med hemsk fart sad.gif  Och stackars alla människor som blir skadade och även dör sad.gif

Bilvägarna borde vara uppe på pelare i luften om det var möjligt men vad fullt det skulle då bli i världen ohmy.gif

Hur vi människor än gör så förstör vi för naturen,djuren och oss själv:varför har vi så oändligt brottåm?

Du är så klok, Solis! smile.gif

Ååå;tack gulledig wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon