Full version: Senast köpta saker
Sidor: 1, 2, 3
elleave
Kom på att jag kunde starta en sådan tråd här, ligger alltid högt upp på ett annat forum jag e inne på! tongue.gif

Så vad köpte ni senast som ni är riktigt nöjda med...

Jag börjar väl, tja pappas pressenter, bl a en Cd. Och en genomskinlig röd glas blomkruka fr IKEA. I den har jag satt ett blockljus (blått för nuvarande) och dekorationsstenar (som jag lånat av mamma) som ser ut som glas. Jätteläckert blev det! biggrin.gif
Inga från Närke
Ha du elleave.
Var till Örebro och kunde tyvärr inte motstå frestelsen att köpa lite julsaker. Blev några fina glaskulor som jag ska hänga i fönstret. Köpte även en ängel med belysning till bonusbarnbarnet som hon ska få när hon fyller 3 år.
netaave
Mina byxor jag hittade billigt som 17 på postorder :-o, stretschiga åt alla håll. Mjukt matrial men ändå tunt och formfast, riktiga finbyxor. Grå med smala ränder paralella i ljust grått och vinrött. fast ränderna anas bara om ni förstår vad jag menar. Sitter som gjutna på mig.

Jag blir glad bara av att se dom. Har ju letat efter dom ett par år och säkert köpt 10 som jag till slut ratat efter några gånger.

http://www.cellbes.se/Product/?mid=89&pid=012769
birgitek
Mitt senaste fynd gjorde jag igår. På loppis hittade jag en urläcker, aldrig använd, röd,glittrande festtopp. Betalade 15:-, den var kanonsnygg under min svarta brokadkavaj och jag kände mej sååå fin på gårdagens stora festmiddag. (den dyra topp som jag tidigare köpt speciellt till den här festen fick hänga kvar i garderoben)
Birgit Ek
cic
Jag hittade en en ursnygg kornisch (stavas det så..?) a la´50-tal (25 kr). Har redan två innan, så nu ska vardagsrummet bli perfekt! biggrin.gif

På samma ställe 6 fina glöggmuggar (3 spänn styck) som får funka tills jag har hittat "de perfekta". Samt en lite ovanlig stringhylla. Den var lite dyrare, 150 pickadoller, men det är ju för att de är moderna igen..
Inga från Närke
Grattis till alla era fynd.

netaave. Byxorna såg ju fina ut. Hoppas du kommer att trivas i dem.

Birgitek. Jag fyndar ofta på RödaKorset där jag bor. Där finns mycket fint och nu har de en speciell avdelning för "fullvuxna" som jag brukar säga.

Cic: Hoppas vi får se en bild av ditt fönster när det är klart.
cic
CITAT (Inga från Närke @ 13-11-2005, 17:26)
Cic: Hoppas vi får se en bild av ditt fönster när det är klart.

Japp. Torde bli nån gång i veckan..
Biggan_
Kommer inte ihåg mitt senaste "fynd", men i min garderob hänger många "fynd" som aldrig kommer till användning ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
mulle
Coffee, min valp... wub.gif wub.gif wub.gif
Mulle
Anki på Öland
CITAT (mulle @ 13-11-2005, 20:51)
Coffee, min valp... wub.gif wub.gif wub.gif
Mulle

Hmmmm, den har vi inte fått se eller veta något om! eller har jag missat någon tråd??
Anki
*Felix matte*
Jag är nog "gumman mot strömmen"... vill få bort sååå mycket av det vi har i skåp och lådor och som inte används och försöker i möjligaste mån undvika nyköp.. förutom kläder tongue.gif
Carex
Hm, svårt, min svarta långkjol med nitar och röda sömmar, den är så underbar! Man kan ta av nedre hälften med en dragkedja så den blir knälång. Den är i tjockt tyg och lika varm som ett par byxor, nu när det tyvärrr är lite kallare.
Betty
CITAT (elleave @ 12-11-2005, 23:16)
Så vad köpte ni senast som ni är riktigt nöjda med...

Två amaryllislökar. De har knoppar på G båda två. smile.gif
Eva i Skåne
Reflexväxten jag köpte till min pappa för 99:- på Jula.
Jag ringde först till en butik för arbetskläder. Deras västar kostade 500. Då var det förstås västar som uppfyllde säkerhetskrav, flamsäkert osv, men det är knappast nåt man behöver när man rastar hunden. Det var tjejen i den butiken som var hygglig och tipsade mig om de billiga västarna på Jula. smile.gif
elleave
Idag var vi på Rusta och handlade, jag köpte en sån här adventsljusstake:

http://www.rusta.se/product.asp?p=77241041

och såna här:

http://www.rusta.se/product.asp?p=77131270

Vet inte riktigt än vad jag ska ha i skålen.
netaave
Jag köpte en kappa idag, en riktig finkappa i ull brunaktig med tillhörande rutig schal.
Har p.g.a. vikten inte kunnat ha en sån på några år därför kändes det extra roligt idag.
Så nu kan man vara anständigt klädd, slippa dessa täckkappor som iofs är praktiska men inte så vackra efter några tvättar.
*Felix matte*
Grattis! Härligt att hitta något som gör en riktigt nöjd smile.gif
Kanske får man se en liten bild... låter ju som något väldigt snyggt (säger nyfikna jag) rolleyes.gif smile.gif

Själv har jag för några år sedan gått över från kappa till jacka... gav bort alla mina kappor till asylsökande... bl.a ett impulsköp som jag hade på mig en (1) gång tongue.gif
Björken
Nja, kanske inte direkt impulsköp, men det senaste jag inhandlade blev böcker om smyckestillverkning i silver bla. Halkade in på en kurs i smyckestillverkning av en ren tillfällighet och naturligtvis så blev jag fast, därav inköpet av böckerna.
Hannele
Köpte Marimekkostövlar igår. wub.gif
bikiv
På julmarknaden på Taxinge Slott köpte jag en "manick" som skulle förhindra överkokning. T ex potatisvatten.
Jag har tidigare lagt en gaffel mellan kastrull och lock, men denna hade ett "trähandtag" som inte blir varmt som en rostfri gaffel eller sked. Har fungerat jättebra!
I dag prövade jag att lägga den mellan spisplattan och kastrullen som jag kokade bechamelsås i. Inte den minsta antydan till att såsen kokde fast i kastrullen!

Tänk att man kan bli glad laugh.gif över en sådan liten sak! 30:- kostade den.

Håll utkik om ni ser den på andra marknader.... rekommenderas verkligen! Svårt att beskriva vad det är, ser ut så här på bild:

*Felix matte*
CITAT (bikiv @ 18-11-2005, 21:46)
Tänk att man kan bli glad laugh.gif över en sådan liten sak! 30:- kostade den.

Håll utkik om ni ser den på andra marknader.... rekommenderas verkligen! Svårt att beskriva vad det är, ser ut så här på bild:


Hoppsan... nu får maken ett nytt uppdrag tongue.gif
Han har varit lite rastlös eftersom han inte kommit på nya "grejer" att tillverka.

Får man fråga om det är koppartråd eller ståltråd rolleyes.gif
bikiv
CITAT (Felix matte @ 18-11-2005, 22:01)
Hoppsan... nu får maken ett nytt uppdrag tongue.gif
Han har varit lite rastlös eftersom han inte kommit på nya "grejer" att tillverka.

Får man fråga om det är koppartråd eller ståltråd rolleyes.gif

Det ser ut att vara vanlig ståltråd!

Det fanns flera olika trädslag att välja mellan... för att kunna passa in i övriga köksinredningen rolleyes.gif

Lycka till säger jag till maken! rolleyes.gif
netaave
Jag har också en sådan där Bikiv, och visst är den bra, men jag glömmer oftast att använda den. Men jag tycker det var smart med trähndtaget, min är helt i ståltråd men blir faktiskt inte jättevarm för det.
Den hänger ovanför spisen, bakom grytlapparna och blir bara fetare och fetare......
*Felix matte*
CITAT (bikiv @ 18-11-2005, 22:42)
CITAT (Felix matte @ 18-11-2005, 22:01)
Hoppsan... nu får maken ett nytt uppdrag tongue.gif
Han har varit lite rastlös eftersom han inte kommit på nya "grejer" att tillverka.

Får man fråga om det är koppartråd eller ståltråd rolleyes.gif

Det ser ut att vara vanlig ståltråd!

Det fanns flera olika trädslag att välja mellan... för att kunna passa in i övriga köksinredningen rolleyes.gif

Lycka till säger jag till maken! rolleyes.gif

Tusen tack! wub.gif
Imorgon åker han till COOP Forum och inhandlar "råvarorna" biggrin.gif

Det är mest potatiskoket som irriterar mig (när det gäller moskok)... "skummar" över .. och så riskoket förståss... bechamelsåsen gör jag alltid i tjockbottnad gryta där det inte bränner vid.

Förr i tiden brukade jag ha tre femöringar under kastrullen.. de förhindrade överkokning och fastbränning. smile.gif
netaave
CITAT (Felix matte @ 18-11-2005, 21:07)
Grattis! Härligt att hitta något som gör en riktigt nöjd smile.gif
Kanske får man se en liten bild... låter ju som något väldigt snyggt (säger nyfikna jag) rolleyes.gif smile.gif

Själv har jag för några år sedan gått över från kappa till jacka... gav bort alla mina kappor till asylsökande... bl.a ett impulsköp som jag hade på mig en (1) gång tongue.gif

Ska höra med fotografen biggrin.gif
Snöflinga
Beställde en organdiblus ur Gudrun Sjöde´ns julkatalog, så klädfrågan är löst både på jul och nyårsafton ...... Urläcker och har redan bestämt att det får bli makens julklapp till mig, ( han hatar att gå i affärer) wub.gif
netaave
CITAT (Felix matte @ 18-11-2005, 22:51)
[

Det är mest potatiskoket som irriterar mig (när det gäller moskok)... "skummar" över .. och så riskoket förståss... bechamelsåsen gör jag alltid i tjockbottnad gryta där det inte bränner vid.

Ris kan du koka i micron, det blir jättfluffigt och fint och så slipper man riskastrullen.
Finns inget som sitter fast i botten om du gör det.
Du blandar allt i skålen du serverar ur, kör på full effekt i 5 min och sen halvfart i 25. (till 4) Går alltså inte fortare men sköter sig självt.
bikiv
CITAT (Felix matte @ 18-11-2005, 22:51)
Förr i tiden brukade jag ha tre femöringar under kastrullen.. de förhindrade överkokning och fastbränning. smile.gif

Ja, det har jag också ett minne av att man kan ha! Men denna grej var lite enklare och lättare att ta bort från plattan utan att bränna sig!

Idag blir det väl tre 10-kronor isf rolleyes.gif
Castea
Köpte byxor igår. Ett fynd! Halva reapriset blev 49 kr för jättefina smalrandiga svarta byxor på Kappahl.

Och det jag är mest nöjd med angående detta köp är att jag numera drar storlek 42, tidigare hade jag två storlekar större.

Wee! Kostomläggningen och de dagliga entimmespromenaderna har gjort susen!
Berit
CITAT (Snöflinga @ 18-11-2005, 22:53)
Beställde en organdiblus ur Gudrun Sjöde´ns julkatalog, så klädfrågan är löst både på jul och nyårsafton ...... Urläcker och har redan bestämt att det får bli makens julklapp till mig, ( han hatar att gå i affärer)   wub.gif

Får jag fråga vilken av blusarna du beställde? Jag har också den katalogen och tänker beställa snart, bara jag har bestämt mig.

Idag köpte jag det smycket





till den blusen, på Indiska

Inga från Närke
CITAT (Berit @ 18-11-2005, 23:41)
Idag köpte jag det smycket

Vad snyggt smycke. Får man fråga vad det kostade? Jag tycker mycket om stora smycken men har lite problem när de inte är äkta, men är de lite längre kan man ha dem utanpå en polo eller liknande då går det bra.
zaaritha
En snygg, användbar jumper för 1 kr. Fast--frakten gick på mer............. unsure.gif
Berit
CITAT (Inga från Närke @ 19-11-2005, 00:36)
CITAT (Berit @ 18-11-2005, 23:41)
Idag köpte jag det smycket

Vad snyggt smycke. Får man fråga vad det kostade? Jag tycker mycket om stora smycken men har lite problem när de inte är äkta, men är de lite längre kan man ha dem utanpå en polo eller liknande då går det bra.

Kul att du tyckte om det Inga rolleyes.gif . Tror att det var under 100- lappen iaf.
cic
CITAT (Hannele @ 18-11-2005, 21:32)
Köpte Marimekkostövlar igår. wub.gif

Underbara!! wub.gif
Har kikat på dom länge, men jag har redan ett par sköna gummistövlar. Dessutom tycker jag att dom är liiite för dyra eftersom jag bara har stövlar i trädgården och inte annars.
Hannele
CITAT (cic @ 19-11-2005, 15:57)
Dessutom tycker jag att dom är liiite för dyra
eftersom jag bara har stövlar i trädgården och inte annars.

Nja, i trädgården tänkte jag inte ha dem.
I Göteborg blir det sällan mycket minus, bara saltslaskigt,
så de får bli finskor i stadspromenader. laugh.gif
Anki V
Jag har äntligen fått "fingrarna ur...." och köpt golv till köket.

Det blev ett askgolv (trä) som ska läggas in nästa helg.

Det är jag riktigt glad för! rolleyes.gif
Caprice
Köpte tre jättefina ljusamplar i gammal stil som jag satt i taket i ett hörn i köket... De hade kostat 395:-/st, nu var de nedsatta till 100:-/st... wub.gif

Är mer än nöjd med dem!
*Felix matte*
Köpte idag "ett gäng" fina tomtar på Jysk... de ska finnas lite här o där i huset så att barnbarnen får ha kul och leka med wub.gif
Anki på Öland
Tog en sväng in på Kupan i Kalmar i tisdags medan jag väntade på att min bil skulle fixas. Hade sån tur att just den dagen sålde dom alla kläder för 10:-/st. Hittade 2 halvlånga vinterjackor, den ena en mockajacka och den andra en finsk täckliknande. Bäda fräscha och nästan nya.
Anki
*Felix matte*
CITAT (Anki på Öland @ 19-11-2005, 23:21)
Tog en sväng in på Kupan i Kalmar i tisdags medan jag väntade på att min bil skulle fixas. Hade sån tur att just den dagen sålde dom alla kläder för 10:-/st. Hittade 2 halvlånga vinterjackor, den ena en mockajacka och den andra en finsk täckliknande. Bäda fräscha och nästan nya.
Anki

Blir ju avis... gav i förra veckan bort halvlång som jag köpte ifjol och använde två ggr (var för varm) och nu hittar jag ingen som är så där lagom.. här finns ingen second hand förutom Röda korsets och där är mest lump (tycker jag) sad.gif
Betty
Var till Kvantum och veckohandlade igår och kunde inte motstå ett par söta tomtar... Tomtar kan man aldrig få för många av! wub.gif
Hannele
CITAT (Betty @ 20-11-2005, 10:42)
Tomtar kan man aldrig få för många av! wub.gif

Ja, saxofonister är bäst, hittade två söta. wub.gif

silos
CITAT (cic @ 19-11-2005, 15:57)
CITAT (Hannele @ 18-11-2005, 21:32)
Köpte Marimekkostövlar igår.  :wub:

Underbara!! wub.gif
Har kikat på dom länge, men jag har redan ett par sköna gummistövlar. Dessutom tycker jag att dom är liiite för dyra eftersom jag bara har stövlar i trädgården och inte annars.

Sådana vackra stövlar vill jag jo haaa;men de är så hemskt dyra sad.gif
Hannele
CITAT (silos @ 20-11-2005, 12:19)
Sådana vackra stövlar vill jag jo haaa;men de är så hemskt dyra sad.gif

Tja, men Marimekko ska förmodligen sluta att tillverka stövlar,
så det blir antikvärde och högt andrahandspris också.
Inga från Närke
Köpte igå ett par mjukisbyxor att ha inne för 49:-, en tröja (jumper) för 69:- på Lidels och lite julkrafs som de har billigt och är lite annorlunda än vårt.
yenny
Fynd o fynd vet jag inte...men jag köpte ett halsband till min kille som fyller 30 nästa vecka som jag är väldigt nöjd med.
En lite bredare länk i oxiderat silver.. 500 kr
Snöflinga
Jadu Berit, det är den på sidan 6... visst är den fin rolleyes.gif
Klematis
Jag har fått dille på ljuslyktor. Fyndade 3 Stora tripp trapp trull fyrlyktor som står på golvet på ÖB 149. Såg samma på ett annat ställe 249 kr. Så har jag köpt gardiner till 3 rum i Halens reakatalog. Nästan gratis. Konstigt att de kan sälja tyger så billigt.

Häls Klematis
Zarah P
Jag har bara köpt julklappar på sista tiden! smile.gif
Fast det är jag i och för sig ganska nöjd med, det med.
Berit
CITAT (Snöflinga @ 20-11-2005, 15:16)
Jadu Berit, det är den på sidan 6...    visst är den fin  :rolleyes:

Kanonsnygg, jag har också tittat på den, men har inte bestämt ännu. Och skärpet kan man ha som hårprydnad som på bilden. Läckert.
rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon