Full version: spraymail
Åsa, mälardalen zon 2
Hejsan jag har fått ett mail på min spraymail som är på engelska där det står att jag ska verifiera min spraymail genom att klicka på den medföljande länken för att de vill se att det är en verklig person som har just min adress. Jag antar att jag inte bör klicka på länken, och att det är något lurt med länken. Är det fler sprayanvändare som också fått liknande meddelanden?
*Felix matte*
Inte på spray men maken fick ett till sin bt´redbandsmail där han ombads verifiera adressen för att visa att det är en levande person som hade den.
Varning! klicka inte på länken!
*Felix matte*
Nu har jag skrivit av texten ordagrant

Drae bredband.net Merebm,

We muts ckche taht yuor bredband.net ID was regtsiered y rela peolpe. So, to help bredband.net preevnt au detamot
rartsigetions, plaese clikc on t shih 1kni and complete code veifircation procsse.

Länk......

Thakn you


Inte förrän nu när jag skrev ner så såg jag att det är ju så in i norden felstavat laugh.gif
netaave
Fick något konstigt på min teliamail idag från någon på Bank of Africa, kom bland ej godkända så det blev deletat direkt.
Ska genast kolla min spraymail
pejori
har kollat min....inga konstiga mail smile.gif smile.gif
men öppna den inte...du kan översvämmas av porr och din adress kan användas av pedofillänkar mad.gif mad.gif mad.gif
Caprice
Även jag fick detta spraymail idag... mad.gif
Hannele
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,12-11-2005, 11:46)
Hejsan jag har fått ett mail på min spraymail som är på engelska där det står att jag ska verifiera min spraymail genom att klicka på den medföljande länken för att de vill se att det är en verklig person som har just min adress.

På Hotmail hamnar vissa okända mejl direkt i skräpkorgen och Hotmail ställer frågan, om jag vill ha mejl från denna användare och då hamnar de på min godkänd-listan, om jag så vill. Jag har inte fått ett enda spam på ett år.
Men dessa frågor kommer aldrig upp som mejl.

Ibland dyker det också upp en bild på bokstäver och siffror, som jag ska verifiera,
maskinskickade skräp-mejl kan maskinen inte verifiera, och då blir de aldrig ivägskickade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon