Full version: Ny vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
Gossen Ruda
Hittar inte den gamla så jag startar en ny. Ville bara meddela att det är pisseväder i Götet. Det skall väl sprida sig över landet så nu vet ni vad som väntar laugh.gif Den vågräta typen av regn. Nu skall jag gå ut i det. Vi hörs.
yenny
typ pissväder här med.... grått.. mulet.. och +10
Pirum
Ja, idag är det verkligen trist väder...Får hoppas det dragit förbi tills 16-tiden.

Fantastiskt varmt vi har det...men det är ju "fel" värme. Det är inte tillräckligt varmt för att det ska vara skönt. Och det är inte tillräckligt kallt för att luften ska kännas fräsch, etc. Ett obehagligt mellanläge, fuktigt och rått.
Gillan
Jag inte nog med ledsamheterna man läser här ,
så ska det regna småspik ute. Inte helt vågrätt
här än, men nära nog. Det blir ju inte ens sol i sinnet wub.gif

/Gillan
ninnisky
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2005, 12:24)
Hittar inte den gamla så jag startar en ny. Ville bara meddela att det är pisseväder i Götet. Det skall väl sprida sig över landet så nu vet ni vad som väntar laugh.gif Den vågräta typen av regn. Nu skall jag gå ut i det.  Vi hörs.

Ja fy, det regnar så...... hade inte tänkt gå ut alls idag om det fortsätter så här. Temperaturen, med +11,6, är det dock inget fel på biggrin.gif
Betty
I luleå kikar solen fram mellan molnen, men det är bara +4° där ute idag.
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2005, 12:24)
Den vågräta typen av regn.

Varför kommenterar bara, när det är dåligt väder? wacko.gif
Castea
Igår var det milt och jättesoligt i Västerås, 13 grader varmt och man svettades ute.

Idag milt, mörkt och regnigt,
KURT
CITAT (Hannele @ 03-11-2005, 14:10)
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2005, 12:24)
Den vågräta typen av regn.

Varför kommenterar bara, när det är dåligt väder? wacko.gif

Vad är "dåligt" väder? I många delar av Sverige skulle det verkligen behövas några hundra mm regn nu. Torra höstar är inte bra för växtligheten, invintringen blir dålig. Regn + varmt höstväder = fortsatt svampsäsong.
Gossen Ruda
CITAT (Hannele @ 03-11-2005, 14:10)
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2005, 12:24)
Den vågräta typen av regn.

Varför kommenterar bara, när det är dåligt väder? wacko.gif

Varsågod, ordet är fritt. Gör nåt själv istället för att klaga och gnälla på andra för vad dom gör eller inte gör. mad.gif
ninnisky
biggrin.gif biggrin.gif wub.gif wub.gif
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2005, 12:24)
Hittar inte den gamla så jag startar en ny. Ville bara meddela att det är pisseväder i Götet. Det skall väl sprida sig över landet så nu vet ni vad som väntar laugh.gif Den vågräta typen av regn. Nu skall jag gå ut i det. Vi hörs.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Förlåt... sleep.gif


Men i morse tittade jag på gomorron sverige en stund, och på vädret.
såg regnvädret över dig Ruda, och tänkte att nu får jag väl se till att han rapporterar, om han inte kommer på det själv. rolleyes.gif
Sen glömde jag det.
Men det gjorde inte du, så nu är jag nöjd laugh.gif
(det är ju inte varje dag jag kollar väderleksrapporten)

Såklart det kommer hit sen, det brukar det göra när du rapporterar vädret.
Här är busgrått och disigt, blåsigt och duggregn. Snart ska sonen och jag ut på vår dagliga promenad wub.gif Sex och en halv kilometer.
biggrin.gif


Det är BRA väder! För jag har ganska mycket att göra vid datorn... rolleyes.gif

Regn har det inte varit hittills så man kan klaga precis. Hösten har varit ljuvlig. Kan inte låta bli att njuta av höstvärmen som varit (och är).
Lars-Olof Arvids
Ja, det är väldigt milt nu. För mig får det gärna regna, åtminstone så länge jag sitter här inne på kontoret. Det behövs verkligen regn, det märker inte minst en akvarietok på jakt efter levande foderdjur som mygglarver och vattenloppor. Sådana har varit en bristvara hela hösten, eftersom de inte trivs särskilt bra i uttorkade dammar. sad.gif

Olle
pisanggoreng
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2005, 15:48)
CITAT (Hannele @ 03-11-2005, 14:10)
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2005, 12:24)
Den vågräta typen av regn.

Varför kommenterar bara, när det är dåligt väder? wacko.gif

Varsågod, ordet är fritt. Gör nåt själv istället för att klaga och gnälla på andra för vad dom gör eller inte gör. mad.gif

mulle
Mmmm, jag har nyss kommit in från trädgården.. Jag har förskjutit arbetstiden bakåt i några dagar nu så att jag ska få någon timme ljust efter jobbet.
Här regnar inte, det är milda vindar som virvlar i löven och perfekt jobbarväder för att flytta sten, kärra lite grus och förundras över att det fortfarande blommar överallt - rosor, malvor, salvia, rudbeckia och en och annan klematis.
Så här kunde hela vintern vara för min del! wub.gif
Mulle
Gossen Ruda
Regnet upphörde vid middagstid men det blåser fortfarande. Både för dom som vill veta och dom som inte vill kan jag berätta att det blev 13 mm nederbörd i form av regn. laugh.gif
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2005, 15:48)
Varsågod, ordet är fritt. Gör nåt själv istället för att klaga och gnälla på andra för vad dom gör eller inte gör. mad.gif

smile.gif Man kan väl vara positiv och inte poppa upp endast vid dåligt väder... wacko.gif
Gossen Ruda
Och man kan ge fan i att klaga på vad andra skriver.
*Felix matte*
Strålande sol har vi haft idag.. det här fotade jag i morse vid åttatiden..snöfrittt än så länge.. vi tackar! :-)

*Felix matte*
5 november +5 duggregn ohmy.gif biggrin.gif
astrid.m.s
Grått väder med dimma +8,4
Anki på Öland
Grått och 12 plussgrader.
Anki
yenny
grått här med! +10 grader
Gossen Ruda
Halvmulet här eller halvklart, välj själv. biggrin.gif 13 grader!!!!!
marigt
Blå himmel, lite moln och en härlig sol!
Gillan
Jippiiiii! Det regnar inte småspik, det är bara grått
och 13+ ohmy.gif . laugh.gif laugh.gif

vart ska detta barka hän måntro wink.gif biggrin.gif
marigt
Hoppsan börjar blåsa till lite här och lite moln som har en annan färg är vit börjar kkomma och täcka den blå himmelen
Malvia
Vilken novemberdag!

Sol, vindstilla och 13 grader varmt!

Ska hem och jobba i trädgården, ta in sista utemöblerna, sätta ned sista lökarna.

I en rabatt har lökarna kommit upp några centimeter.
Syrenhäcken har kommit med nya knoppar.
Fuchiorna står fortfarande ute och blommar för fullt.
Vintern får gärna vänta ett tag till.
astrid.m.s
Nu regnar det rejält hos mig, +8,8.
Betty
Dimmigt och grått i Luleå, bara +7°.
evelina
Strålande sol 15 grader utanför Sthlm, man blir så glad.
stina
Javisst är det underbart. När jag klev upp ur t-banan här hemma i Sundbyberg för nån timme sedan så kändes det som vår!!! rolleyes.gif rolleyes.gif

/Stina
mulle
Solen trängde aldrig igenom vår dimma, men jag är glad ändå för värmen!
smile.gif
Mulle
*Felix matte*
Fortfarande +4,5... hoppas att snön dröjer åtminstone till 25:e rolleyes.gif biggrin.gif
mulle
CITAT (Felix matte @ 04-11-2005, 21:45)
Fortfarande +4,5... hoppas att snön dröjer åtminstone till 25:e rolleyes.gif biggrin.gif

Vad händer den 25:e, undrar en nyfiken Mulle...
*Felix matte*
CITAT (mulle @ 04-11-2005, 21:50)
CITAT (Felix matte @ 04-11-2005, 21:45)
Fortfarande +4,5... hoppas att snön dröjer åtminstone till 25:e rolleyes.gif  :D

Vad händer den 25:e, undrar en nyfiken Mulle...

Tror att snön kommer först då. smile.gif (hoppas att jag har rätt) tongue.gif
mulle
Det hoppas jag också! smile.gif smile.gif smile.gif
Hur mår Felix nu, det är säkert bättre för honom också då det inte är så kallt!
Mulle
ninnisky
Hopsann, har termometern fått fnatt?? Var just ute och låste garaget och såg att temp stod på +11.2 biggrin.gif biggrin.gif
astrid.m.s
Och 100 mil norrut ifrån dig är det +9,4 biggrin.gif
ninnisky
CITAT (astrid.m.s @ 05-11-2005, 00:26)
Och 100 mil norrut ifrån dig är det +9,4    :D

wub.gif wub.gif
astrid.m.s
Blå himmel, sol, vindstilla, +9,5
ninnisky
blå, mest grå, himmel och +12.2 och även här nästan vindstilla!

Maken ska ut och springa nu och jag ska göra en äppelkaka att ta med till barnen/barnbarnen som bjuder på middag ikväll.

Usch, vad den lille, 3+, blev rädd för skeletten som ringde på igår kväll.
Men det var ju en annan tråd... sad.gif
ingmet
Roslagskusten (Sthlm): Jämngrått tungt dis har legat hela dagen, förstår att luftfuktigheten är nära 100%.. men det är varmt och skönt, nära +10gr. Har idag grävt om komposten och matat den med 10 l kaffesump från jobbet. Maskarna jobbar för högtryck och verkar inte ha gått i idé än..
*Felix matte*
Sol och tre plusgrader har vi haft idag, nu är det skymning smile.gif
Betty
Lite mulet, lite sol, + 7 - 8°. En ganska fin dag, har donat lite i trädgården - fattar knappt att det faktiskt är november. smile.gif
*Felix matte*
Idag på em fick vi lite snö... kanske 1 - 2 cm... men jesses vad ljust det blev biggrin.gif
-1,9 just nu
Anki på Öland
Fortfarande +11 ute!! Den 7 november 23.50, det är inte klokt!!!
Anki
yla
8,6 plus här kom just in o de e varmt ute
ja de e ju verkligen inte så vanligt va
i november
ninnisky
Lite blött och grått --- mrnn bara 7,7 grader. Vi kör lilla nedräknigen till Venezuela nu!
Betty
Grått och dimma, +2°.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon