Full version: Radiopratare
Sylvia
P4 Kalmar sänder en snutt med mig i morgon, onsdag, eller egentligen med min man, eftersom han är skåning och man säkert förstår honom bättre än mig i Småland!
Programmet heter Folk, börjar kl 9.00, men vi kommer inte förran i slutet, så där 10.40 och ska prata om ljusslingor!
Ni som vill lyssna men inte hör Kalmar i radio, kan lyssna via nätet: Folk och så Lyssna direkt under den aktuella tiden.
*Felix matte*
Ska försöka komma ihåg det smile.gif
Gillan
Kan vi inte försöka påminna varandra när tiden är inne smile.gif
/Gillan
Gillan
Ok programmet håller på och vet inte precis när
de pratar om slingorna
/Gillan
*Felix matte*
Kikar in som hastigast och berättar att de ska prata om ljusslingor alldeles strax smile.gif
*Felix matte*
Lyssnade på programmet och fick nya idéer om hur vi kan använda våra "halvdöda" slingor tongue.gif
De här "isbitarna" som finns i den här vasen

finns de månntro att köpa på andra ställen än Garden Centers... jag har inte sett såna i butikerna här... men kanske Interflora har... kommer jag på just nu smile.gif
Sylvia
Isbitar bör finnas hos Interflora, ja. Sedan finns dom också i hobbyaffärer typ Panduro, kolla katalogen! De skickar ju också per post. I den här vasen hade jag en billig Ikea-ljusslinga för något 30,- och den lyste nästan ett år i raken! Ville bara se hur länge den håller...
*Felix matte*
CITAT (Sylvia @ 05-11-2005, 23:54)
Isbitar bör finnas hos Interflora, ja. Sedan finns dom också i hobbyaffärer typ Panduro, kolla katalogen! De skickar ju också per post. I den här vasen hade jag en billig Ikea-ljusslinga för något 30,- och den lyste nästan ett år i raken! Ville bara se hur länge den håller...

Jamen vi har Panduro återförsäljare i stan... han ska få besök till vecka som kommer biggrin.gif
*Felix matte*
Nu har jag fixat ljusvas biggrin.gif alla våra slingor funkade så jag köpte ny...inkl allt kostade det 110 kr ... mysigt att ha på köksbordet. wub.gif
Ewa L
Vilken lysande idé!
Jag har ju flera stycken halvdåliga ljusslingor. Snygga vaser har jag också. Iväg alltså till Panduros återförsäljare...
*Felix matte*
Jag kom aldrig så långt som till Panduros återförsäljare... köpte därför allt på COOP Forum tongue.gif men idag ska Panduro få besök...ska se om de har nåt kul smile.gif
Snöflinga
Någon som vet hur "isbitarna" är gjorda och är de månntro samma som lyste i drinkglasen på Finlandsfärjan rolleyes.gif Även, kan man stänga av dem ?
Inga från Närke
Ni kan köpa vanliga glaskulor eller plattor enfärgade eller färgade som finns i blomaffärer för dekoration och lägga tillsammans med ljusslingan i en vas.
Har även sett på Coop där de har blommor finns det i påsar. De går ju att återanvända sedan till annat efter julen.
*Felix matte*
Det är runda frostade och klara glaskulor från COOP , kostar 15 kr/burk (plastburk)
jag köpte en sådan + tog jag några platta glasstenar som jag hade hemma..de är köpta på Jysk kostar också 15kr förp.
På våran COOP fanns också glaskulorna vid blommorna. smile.gif
Berith
Det där gillade jag! Brukar inte tycka om för mycket dekorerat men det där tyckte jag om. Tjusigt! wub.gif (ska genast göra samma)
Berith
Nu har jag också gjort en sån där fin islykta! wub.gif Jättefin blev den, och det ser faktiskt ut som om vi har likadana krukor/vasar Agneta. rolleyes.gif Inköpt på Coop, tillsammans med två omgångar glaskulor, och slinga med små små lampor från en prylaffär.
*Felix matte*
Alla som sett den har tyckt att den är fin biggrin.gif
Kathy
CITAT (Felix matte @ 01-12-2005, 12:41)
Alla som sett den har tyckt att den är fin biggrin.gif

Ja, den var verkligen fin.
Tack för tipset. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon